VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Hi!

Ongetwijfeld een simpel en kort vraagje.

Ik wil mijn boordcomputer taal aanpassen van Duits naar NL. Nou zie ik dat dit met een vagcom/vcds kabel kan. (hiero!)

Ergens anders las ik weer dat deze kabels ook via Dealextreme gekocht kunnen worden. Omdat ik er vrij weinig gebruik van zal maken hoef ik geen dure topkabel, maar vind het ook wel weer leuk om het zelf te doen :mrgreen:

Heeft er iemand een linkje welke ik moet bestellen / waar dit kan? Het gaat om een Golf 4 uit 2004. :tu:
Livonias schreef:Hi!

Ik wil mijn boordcomputer taal aanpassen van Duits naar NL. Nou zie ik dat dit met een vagcom/vcds kabel kan. (hiero!)

Ergens anders las ik weer dat deze kabels ook via Dealextreme gekocht kunnen worden. Omdat ik er vrij weinig gebruik van zal maken hoef ik geen dure topkabel, maar vind het ook wel weer leuk om het zelf te doen :mrgreen:

Heeft er iemand een linkje welke ik moet bestellen / waar dit kan? Het gaat om een Golf 4 uit 2004. :tu:
Helaas niet mogelijk naar NL
MK2-VRT schreef:

Helaas niet mogelijk naar NL
Ach, ik zit te dromen.
Engels bedoel ik natuurlijk. :SCRATCH:
Heren!

Ik heb op het moment een golf 6 2.0 tdi dsg met bandenmaat 245/40/18 eronder maar het verbruik valt best tegen(volle tank ongeveer 600-700km snelweg en bebouwde kom gecombineerd) denken jullie dat dit drastisch zal veranderen als ik 235/40/18 eronder ga doen?

Verder zat ik te kijken naar led verlichtingen iemand nog een aanrader waar ik die het beste kan halen ik zie namelijk zoveel verschillende soorten op internet.

Gr. Jack
Beste,
Ik surf al een tijdje mee op dit forum maar heb zelf geen VW. Mijn vader heeft onlangs een Golf V Variant TDI gekocht, uitgerust met business pakket, clima, licht en zicht, etc.
Er zit een plus boordcomputer in, dus de meeste opties zoals CM en LM en comfort knipperen kan ik allemaal gemakkelijk instellen.

Nu wil ik eigenlijk instellen dat de ramen automatisch sluiten bij regen, standaard cominghome verlichting (zonder seinen met grootlicht) en misschien ook wel runninglights + nog wat dingetjes.

Om dit te doen ben ik een VCDS systeem nodig, ofwel Vag-com kabel.
Welke kabel is nou betrouwbaar en kan op window's 7? Ik hoorde dat sommige versies niet op Win7 draaien (alleen XP en ouder).
Ik ben niet van plan 400 euro voor de originele uitvoering te betalen..

Iemand een linkje naar een betrouwbare ? (de topics die ik vond waren allemaal verouderd)

Alvast bedankt.
TheJackal schreef:Heren!

Ik heb op het moment een golf 6 2.0 tdi dsg met bandenmaat 245/40/18 eronder maar het verbruik valt best tegen(volle tank ongeveer 600-700km snelweg en bebouwde kom gecombineerd) denken jullie dat dit drastisch zal veranderen als ik 235/40/18 eronder ga doen?

Verder zat ik te kijken naar led verlichtingen iemand nog een aanrader waar ik die het beste kan halen ik zie namelijk zoveel verschillende soorten op internet.

Gr. Jack
Nope. Hier ga je geen verschil in merken qua brandstof verbruik. Je kilometer teller gaat wel afwijken. Die geeft namelijk met een smallere band een hogere snelheid aan dan die je daadwerkelijk rijdt.

Wanneer ik van 205/55/16 winter naar 225/50/18 zomer ga is het verschil niet heel extreem. Schilt me hooguit 50 kilometer op een volle tank
Richardh schreef:Beste,
Ik surf al een tijdje mee op dit forum maar heb zelf geen VW. Mijn vader heeft onlangs een Golf V Variant TDI gekocht, uitgerust met business pakket, clima, licht en zicht, etc.
Er zit een plus boordcomputer in, dus de meeste opties zoals CM en LM en comfort knipperen kan ik allemaal gemakkelijk instellen.

Nu wil ik eigenlijk instellen dat de ramen automatisch sluiten bij regen, standaard cominghome verlichting (zonder seinen met grootlicht) en misschien ook wel runninglights + nog wat dingetjes.

Welke kabel is nou betrouwbaar en kan op window's 7? Ik hoorde dat sommige versies niet op Win7 draaien (alleen XP en ouder).

Iemand een linkje naar een betrouwbare ? (de topics die ik vond waren allemaal verouderd)

Alvast bedankt.
Dit kun je niet ''zomaar even instellen''.
Je moet wel weten waar je mee bezig bent zodra je dingen gaan coderen enzo. Zelf heb ik er ook niet veel verstand van, maar ik weet wel dat je met vagcom dingen kan doen die absoluut niet de bedoeling zijn. Hier op 't forum zitten genoeg mensen die in het bezit zijn van de juiste vagcom en bijbehorende kabels en uiteraard weten wat ze doen.
Is er iemand die in het bezit is van ETKA of vergelijkbaar programma die mij een explode view met 't liefst OEM nummers van de modderkuip/bodemplaat van mijn Passat 3BG TDI?

In het verleden heeft mijn wiel ruzie gemaakt met mijn modderkuip, en de modderkuip heeft verloren. Ik wou graag even zien hoe dit nu precies inelkaar steekt. Want zelf heb ik het vermoeden dat het uit meerdere delen bestaat. Alvast bedankt

Kenteken 87-NF-PK

En 't gaat om de bijrijderskant :tu:
jurgendevries schreef:
Richardh schreef:Beste,

Alvast bedankt.
Dit kun je niet ''zomaar even instellen''.
Je moet wel weten waar je mee bezig bent zodra je dingen gaan coderen enzo. Zelf heb ik er ook niet veel verstand van, maar ik weet wel dat je met vagcom dingen kan doen die absoluut niet de bedoeling zijn. Hier op 't forum zitten genoeg mensen die in het bezit zijn van de juiste vagcom en bijbehorende kabels en uiteraard weten wat ze doen.
Ik ben bekend met programmeren.
Ook als ik youtube filmpjes bekijk dan vind ik het eigenlijk geen fluit voorstellen dus ik zou er graag zelf mee in contact komen.
Het is allemaal klik en typ werk, zie het probleem niet zo :P (ja hardleers dat klopt)

Maar niemand een adres voor zo'n kabel dus, of mensen willen me gewoon niet helpen.. :SCRATCH:
Michiel16Vmk2 schreef:Het aanbieden of doorverwijzen van het verkopen van illegale software is verboden op het forum, ook wel logisch...

En ja de kabel valt ook onder die software.
Ah, ja zo kun je het natuurlijk ook zien, gelijk hebben jullie.
Bedankt! :)

Ik wil mijn boordcomputer taal aanpassen van Duits naar Engels. Nou zie ik dat dit met een vagcom/vcds kabel kan. (hiero!)

Iemand? :tu: PM mag ook!
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]