VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Fritsdeblitz
Vraagje ik heb nu 5 mm en 7 spacers gemonteerd

Mag ik voor de 5 mm spacers de originele woelbouten gebruiken En welke lengte moet ik kopen voor mijn 7 mm spacers .Heb geen originele velgen misschien iemand een tip waar wielbouten te bestellen

Thanks zover
hoi,

ik vond de benzine gisteren zo goedkoop, dat ik mijn 25 liter jerry can ook heb gevuld....
tussen de draai-dop en de can heb ik een plastic zakje gezet (als pakking, ofzo)
jerry can heb ik in mijn schuur gezet

is dit gevaarlijk?
door Nico45
De dampen van benzine zijn gevaarlijk de benzine op zich niet alleen een plastic zakje er over heen is niet zo handig misschien.

Op zich kun je in een emmer benzine gewoon een peuk gooien alleen als je hem er boven zou houden dat is wel gevaarlijk :SCRATCH:
door Fritsdeblitz
Wouterp schreef:
Fritsdeblitz schreef:Vraagje ik heb nu 5 mm en 7 spacers gemonteerd

Mag ik voor de 5 mm spacers de originele woelbouten gebruiken En welke lengte moet ik kopen voor mijn 7 mm spacers .Heb geen originele velgen misschien iemand een tip waar wielbouten te bestellen

Thanks zover
De wielbouten moeten 7 slagen in je naaf draaien.
Dank je voor je antwoord ik heb al nieuwe bouten gekocht 7 mm langer dan origineel dus moet goed zijn :tu:
Wouterp schreef:
Fritsdeblitz schreef:Vraagje ik heb nu 5 mm en 7 spacers gemonteerd

Thanks zover
De wielbouten moeten 7 slagen in je naaf draaien.
:SCRATCH: dat is niet waar natuurlijk.
Minimaal moet de bout zijn eigen diameter in het draadgat gedraaid zijn!
Of het nou m8 m10 m12 of groter is..
door Fritsdeblitz
Moet eerlijk zeggen dat ik van de bouten verkoper wat een woord ook te horen kreeg 6.5 slagen je bout er in en dan is het oke .

Zal nog eens kijken hoe het bij de 5mm spacers zit de bouten van de 7mm moeten goed zijn

Thanks zover
door Fritsdeblitz
Dank ja snap ik wil mijn wiel niet voorbij zien komen op de snelweg haha

Daarom heb ik ook 10 langere bouten voor de 7mm spacers gekocht

Fijn weekend daar :tu:
door Fritsdeblitz
Vraagje door mijn spacers valt me wiel buiten de centreernaaf gaat dit problemen geven of hoef ik me geen zorgen te maken Bedankt weer voor het meedenken :tu:
Michiel16Vmk2 schreef:Ik weet uit mn hoofd de spoed en diameter van het draad niet, dus het zou kunnen dat je na 6.5 slag op de juiste diepte zit.
Maar om op zeker te zijn dat je het goed doet zou ik de diameter van je bout aanhouden. Het zijn wel je wielen hè
Ga eerst eens kijken wat de fabrikant zelf bedacht heeft. Neem een origineel wiel met een originele wielbout en tel eens hoeveel slagen die erin gaat.

En hoe wil je de diameter van je bout aanhouden voor de diepte wanneer je de spoed niet weet... Het schroefdraad van de naaf begint niet gelijk achter de velg.
Wanneer ik hier onzin dingen sta te verkondigen kan je er best iets van zeggen, maar van de toren afblazen zonder zelf ook maar iets na te kijken is niet nodig.
Fritsdeblitz schreef:Vraagje door mijn spacers valt me wiel buiten de centreernaaf gaat dit problemen geven of hoef ik me geen zorgen te maken Bedankt weer voor het meedenken :tu:
ja, je krijgt je wiel niet meer gecentreerd.

Goede kans dat de maat spacer die je erop heb te dik is om je wiel nog te kunnen centreren, maar je in die maat geen spacer kunt krijgen met naaf eraan waar je je wiel op kunt centreren.
door Fritsdeblitz
nou 5 mm was net te krap en 7mm past de centreerring niet meer in de naaf

Ga ff zo rijden en dan maar andere velgen kopen Weer een strake actie had ik dit geweten

Maar gaat het zowiezo mis als ik zo ga rijden Thanks zover Wouter

Of ik moet gewoon een ander type spacer kopen waar al een centreerrand opzit
  • 1
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 314
Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]