VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Fritsdeblitz schreef:Vraagje door mijn spacers valt me wiel buiten de centreernaaf gaat dit problemen geven of hoef ik me geen zorgen te maken Bedankt weer voor het meedenken :tu:
ja, je krijgt je wiel niet meer gecentreerd.

Goede kans dat de maat spacer die je erop heb te dik is om je wiel nog te kunnen centreren, maar je in die maat geen spacer kunt krijgen met naaf eraan waar je je wiel op kunt centreren.
door Fritsdeblitz
nou 5 mm was net te krap en 7mm past de centreerring niet meer in de naaf

Ga ff zo rijden en dan maar andere velgen kopen Weer een strake actie had ik dit geweten

Maar gaat het zowiezo mis als ik zo ga rijden Thanks zover Wouter

Of ik moet gewoon een ander type spacer kopen waar al een centreerrand opzit
door bobbob
Met spacers heb je inderdaad kans dat je geen gebruik meer kan maken van de originele centreernaaf. Daarom heb je vaak er een centreernaafje bij de spacer erop zitten, is vaak bij wat dikkere spacers.
Als je die niet hebt kan je wel gewoon met je bouten het wiel centreren. Moet je ze kruislings vastdraaien.
Alleen kans is groot dat het niet helemaal in balans is, dus dat je trillingen gaat voelen
door Fritsdeblitz
Nou dan gaan we het meemaken Weet jij of een ander waar je 7 mm spacers kan vinden met centreerring dan die maar kopen

En is het niet gevaarlijk zo te rijden heb wel langere bouten gekocht dat zit goed

Thank voor je antwoord :tu:
door Fritsdeblitz
achter zit 5 mm spacer Heb vandaag gereden met de 7 mm spacers aan de voorwielen en alles lijkt goed te werken.

Geen kromme remschijven of andere ellende

Waarom achter 5 en voor 7 denk je nu had eerst 5 gekocht voor de voorzijde maar dat liep net aan

Ga morgen ff de snelweg op en ga toch ook achter langere bouten kopen

Kan ze nu 5 slagen vast zetten lijkt me net niet genoeg

Fijne avond :tu:
door Fritsdeblitz
Daar vraag je me wat dan moet ik fff op de bon of het wiel kijken dacht et 47 maar zeker weten doe ik dat niet

Mijn velgen hebben spaken die naar binnenlopen het zijn mooie velgen maar helaas niet in combinatie met R20 remmen

Maar wil ze niet weg doen en alles loopt nu vrij en zonder trillen ga morgen ff stukje snelweg pakken en de boel even rustig in remmen

Misschien koop ik tzt nog velgen met de juiste et waarde het heeft nu even genoeg gekost :mrgreen:
Wouterp schreef:
Michiel16Vmk2 schreef:Ik weet uit mn hoofd de spoed en diameter van het draad niet, dus het zou kunnen dat je na 6.5 slag op de juiste diepte zit.
Maar om op zeker te zijn dat je het goed doet zou ik de diameter van je bout aanhouden. Het zijn wel je wielen hè
Ga eerst eens kijken wat de fabrikant zelf bedacht heeft. Neem een origineel wiel met een originele wielbout en tel eens hoeveel slagen die erin gaat.

En hoe wil je de diameter van je bout aanhouden voor de diepte wanneer je de spoed niet weet... Het schroefdraad van de naaf begint niet gelijk achter de velg.
Wanneer ik hier onzin dingen sta te verkondigen kan je er best iets van zeggen, maar van de toren afblazen zonder zelf ook maar iets na te kijken is niet nodig.

:SCRATCH: ik zal vast niet weten waar ik het over heb :LOL: :LOL:
door Fritsdeblitz
Vraagje heb nu deze centreerring zie foto

Afbeelding

Maar kom net 1 mm tekort om goed te centreren

Zijn er geen betere centreerringen die minder conisch lopen deze ring loopt namelijk wel erg conisch

Hoop dat de vraag duidelijk is thanks zover
door Fritsdeblitz
Moet toch nog een vraagje stellen

Heb nu andere centreerringen die wel over de remschijfnaaf vallen

Helaas is het met bijvoorbeeld optrekken van 100 naar 140 nog altijd onrustig in mijn stuur

Als de auto op snelheid is merk je nagenoeg niks

Dit was niet met andere setup originele remmen met schijven niet het geval

Mijn vraag kan het komen door dat ik 5 mm spacers voor heb en achter geen spacers

Ga me achter velgen nog voor monteren om fout in het balanceren uit te sluiten

Mocht het niet overgaan dit geleuter worden het andere velgen helaas

En ben blij met me R32 remmen set dus deze laten we lekker zitten
  • 1
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]