VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Bun
Misschien een hele domme vraag;

wil een sportuitlaatje voor m'n golfje, maar een nieuwe vind ik een beetje zonde van het geld :roll:
Zou een Remus/Sebring uitlaat voor een golf 1.8 bijvoorbeeld ( van marktplaats bijvoorbeeld ):
A: eronder passen
B: Motorvermogen niet beperken
C: Slecht zijn voor de auto?

Ik heb dus een 1.3... ;)
perfecte site voor de inhoud.
alleen waarom zei voor mijn auto de olie 5W40 / 5w30 LL aanbevelen en de dealer er gewoon 10w40 ingooit snap ik niet.
iemand die dat kan toelichten ?
Wat ze op de site aanraden is conform specificaties van de fabriek. Wat ze bij kroon adviseren kun je er dus gewoon in doen.

Maar: de 1e keus die ze aangeven, is meestal wel de duurste. Het is echt onzin om longlife olie (5W30ll) in je motor te gooien. Het kan wel, maar hoeft echt niet.

En 10W40? Zal geen problemen geven. Er zijn veel garages die in alle 'oude' auto's altijd 10W40 gooien. Meestal is dit bulk materiaal.
door BartD
Als ik teveel gas geef bij wegrijden dan hoor je volgens mij die kleppen even klapperen. Is hier nog wat tegen te doen of is dat nu eenmaal bij een golf 4 want een vriend van me heeft dat ook.
door G60MK1
Beste VW'ers, ;)

Kan iemand mij deze vraag beantwoorden...?
De aandrijfass van mijn MK1 G60 is stuk de linker kant :(
Er ligt een ass van een Cabrio 1800cc met 100mm flens onder
Wat kan ik nu het beste doen...?
1.De zelfde er onder zetten...?
2.De gehele ass vervangen zowel L als R...?
3.Een as van een 1.8 G60 er onder zetten...?

Gr Scott
Laatst gewijzigd door G60MK1 op 27 jun 2010 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
door llnk
Ik weet niet of het hier thuis hoort... Excuses als ik t niet op de goede plek vraag dus ;). Vandaag nogal wat blanke lak van mijn motorkap eraf gespoten tijdens het wassen (heel leuk door m'n vader gedaan.....). Zie deze foto: http://img.ly/images/376744/full

Flink balen dus.... Nou heb ik hier dus compleet geen verstand van, maar is dit op een of andere manier bij te werken? Of moet dan de hele motorkap opnieuw gespoten worden? Het zijn best grote vlakken.. En in dat laatste geval, kan iemand mij een indicatie geven hoeveel ik ongeveer daaraan kwijt ben?
door MONDY
Nynie schreef:Iemand een idee hoe porsche stoelen in een mk2 te krijgen? :SCRATCH:
onderstel van de golf 2 stoelen onder de porsche stoelen lassen is een optie

Bernhard schreef:Misschien een hele domme vraag;

wil een sportuitlaatje voor m'n golfje, maar een nieuwe vind ik een beetje zonde van het geld :roll:
Zou een Remus/Sebring uitlaat voor een golf 1.8 bijvoorbeeld ( van marktplaats bijvoorbeeld ):
A: eronder passen
B: Motorvermogen niet beperken
C: Slecht zijn voor de auto?

Ik heb dus een 1.3... ;)
uitlaatdiameter van een 1.3 is stukken kleiner als een 1.8
je kan het wel erop zetten dmv een flens die van smal naar breed gaat.

llnk schreef:Ik weet niet of het hier thuis hoort... Excuses als ik t niet op de goede plek vraag dus ;). Vandaag nogal wat blanke lak van mijn motorkap eraf gespoten tijdens het wassen (heel leuk door m'n vader gedaan.....). Zie deze foto: http://img.ly/images/376744/full

Flink balen dus.... Nou heb ik hier dus compleet geen verstand van, maar is dit op een of andere manier bij te werken? Of moet dan de hele motorkap opnieuw gespoten worden? Het zijn best grote vlakken.. En in dat laatste geval, kan iemand mij een indicatie geven hoeveel ik ongeveer daaraan kwijt ben?
ben bang dat de kap opnieuw gespoten moet worden.
kosten? geen idee ieder spuiter hanteert weer andere prijzen.
maar het is normaal dat ze per deel tussen de 50-125 euro vragen

BartD schreef:Als ik teveel gas geef bij wegrijden dan hoor je volgens mij die kleppen even klapperen. Is hier nog wat tegen te doen of is dat nu eenmaal bij een golf 4 want een vriend van me heeft dat ook.
weet je zeker dat het de kleppen zijn?
het kan ook een kantelende zuiger zijn
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid