VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
In hoeverre zijn Golf 2/3/3 Cabrio benzine/tdi dynamo's hetzelfde?
De dynamo van mijn Golf 3 TDI 1Z is aan het overlijden, maar moet ik dan specifiek naar een dynamo voor dit type auto zoeken of kan hij ook van andere modellen afkomen? \
of beter gewoon kijken naar het productnummer van het model dat er nu opzit, en zoeken naar een vervanger met hetzelfde productnummer?

Alvast thanks!
Zal het typenummer even door google gooien en vanaf daar verder zoeken. Zijn de pasvorm en montagepunten wel hetzelfde?
door Dopie
Al monteer je er 1 van 120amp als die maar van een 028 vp tdi motor komt. Je heb 70 90 en 120 amp. Ik zelf heb een 120 erop zitten 1 voor de audio....die ik niet heb. 2 voor de vrijlooppoulie klapper je riem niet zo.

Maar meestal als je dynamo kapot aan het gaan is gaat er wel een lampje knipperen in cockpit. Als je de auto probeer te starten en gebeurt niks tijdens het omzetten van contact grote kans dat je accu slecht is en dat er waarschijnlijk een cell op is. Gebeurt veel rond deze tijd van het jaar.

Dus ff samen gevat op jouw vraag zonder extra bullshit. Je kan iedere dynamo pakken van 1z en afn. Of mk4 serie past geen idee. Mk2 sws niet. Kan er hier en daar wat naast zitten. Maar goed het blijft lego
Dopie schreef:Al monteer je er 1 van 120amp als die maar van een 028 vp tdi motor komt. Je heb 70 90 en 120 amp. Ik zelf heb een 120 erop zitten 1 voor de audio....die ik niet heb. 2 voor de vrijlooppoulie klapper je riem niet zo.

Maar meestal als je dynamo kapot aan het gaan is gaat er wel een lampje knipperen in cockpit. Als je de auto probeer te starten en gebeurt niks tijdens het omzetten van contact grote kans dat je accu slecht is en dat er waarschijnlijk een cell op is. Gebeurt veel rond deze tijd van het jaar.

Dus ff samen gevat op jouw vraag zonder extra bullshit. Je kan iedere dynamo pakken van 1z en afn. Of mk4 serie past geen idee. Mk2 sws niet. Kan er hier en daar wat naast zitten. Maar goed het blijft lego
top man, thanks :tu:
door R3dn0l
Hallo,

Ik ben van plan om nieuwe koplampen te monteren namelijk deze; http://www.sportuitlaatdemper.nl/koplam ... black.html
i.c.m. een standaard xenon setje en de rest normale lampen.

Nu vroeg ik mij een aantal dingen af;

1. Ik kan mijn huidige koplampen vanuit de auto verstellen (standen; -, 1, 2 & 3). Gaat dit ook werken op de nieuwe koplampen? Zoja, hoe maak ik dat werkend?

2. Ik heb momenteel geen mistlicht (voor) op mijn auto zitten en dus ook niet de schakelaar. Om dit werkend te krijgen moet je dan enkel een schakelaar plaatsen met mistlicht (voor) functie?
Of werken de lampen ook zonder mistlicht?

3. Moet ik nog ergens anders rekening mee houden of is het verder plug en play?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,
R3dn0l
Als het goed is is moet het plug en play zijn..
Houdt wel rekening met het feit dat dit soort koplampen geen 100% perfecte pasvorm hebben(niet dat ze niet passen hoor, maar meestal klopt er net iets niet waardoor het niet perfect origineel past)

Volgens die site moeten de originele stelmotoren van je huidige lampen overgezet worden.
waarna het gewoon plug and play moet werken.

Voor de mistlampen zou je zo'n setje moeten kopen:
http://www.cargadgets.nl/nl/kufatec-mis ... 4-bor.html
door R3dn0l
lennertvdkort schreef:Als het goed is is moet het plug en play zijn..
Houdt wel rekening met het feit dat dit soort koplampen geen 100% perfecte pasvorm hebben(niet dat ze niet passen hoor, maar meestal klopt er net iets niet waardoor het niet perfect origineel past)

Volgens die site moeten de originele stelmotoren van je huidige lampen overgezet worden.
waarna het gewoon plug and play moet werken.

Voor de mistlampen zou je zo'n setje moeten kopen:
http://www.cargadgets.nl/nl/kufatec-mis ... 4-bor.html
Thx voor je reactie!

Zit nu ook te twijfelen om gewoon H7 of H7R xenon in mijn huidige koplampen te plaatsten. Vraag mij alleen af of je dan nog goed lichtbeeld hebt door de reflectors en ik andere weggebruikers niet verblind..

Iemand ervaring mee?
Hotzenwalder schreef:Is 'Driving Mode Selection' / Rijprofielinstelling hetzelfde als DCC of iets heel anders?
Betreft een Golf 7 1.4 TSI 140PK ACT handgeschakeld.
Driving mode selection:
http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... -selection
DCC:
http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/techniek/dcc

Kort gezegd: DCC is voor de afstelling van het onderstel, Driver mode is motorprestaties, stuur en versnellingsbak.
Hoi beste leden , heb even een snel vraagje , heb net even me auto uitgelezen daaruit kwamen 7 foutcodes van de climatronic wil graag even weten wat ze precies betekenen en wat ik eraan kan doen eventueel , betreft een vw polo 2002 Met vriendelijke groet.
foutcodes.jpg
foutcodes.jpg (83.8 KiB) 3069 keer bekeken
Hoi,

Ik zoek voor een Polo 9n2 1.2 uit 2007 een nieuwe einddemper, liefst origineel. Ik zie veel dempers voorbij komen voor bouwjaar 2001-2005, zit er verschil tussen die demper en eentje voor een model uit 2007? Of zijn die (nagenoeg) hetzelfde qua pasvorm? Zit er ook verschil tussen een einddemper voor een 1.2 en bijvoorbeeld een 1.4/1.6/1.9?

Alle einddempers hebben VW nummer 6q6 253 609 met verschillende letters erachter en qua vorm lijken ze nagenoeg hetzelfde..

Alvast dank!
door Hood
Hallo allemaal....

Ik ben opzoek naar iemand die me kan helpen met de "verborgen" opties van mijn Golf V Sportline.
Helaas is de Vagcom Locatie Topic niet meer up to date.

Weet er iemand een 'locatie' in de buurt van Nijmegen/Arnhem?

Alvast bedankt!! :tu:
Bijlagen:
20170403_105713.jpg
20170403_105713.jpg (3.3 MiB) 2883 keer bekeken
Hallo allemaal,

Ik heb een geïmporteerde golf 4 jubi in bezit.
Ik zou graag achter mijn serienummer komen.. heb het hele net al afgezocht niets gevonden helaas.
Iemand hier die tips heeft hoe je er achter kunt komen?

Gr Marc.
Marc2000 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een geïmporteerde golf 4 jubi in bezit.
Ik zou graag achter mijn serienummer komen.. heb het hele net al afgezocht niets gevonden helaas.
Iemand hier die tips heeft hoe je er achter kunt komen?

Gr Marc.
Chassisnummer staat oa op je kentekenpapieren, en staat op een label die tegen het schutbord onder je motorkap zit
  • 1
  • 302
  • 303
  • 304
  • 305
  • 306
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]