VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
hoi

vraag 1: ik wil mijn inlognaam "'1999golf4" aanpassen, want we hebben een nieuwe wagen, hoe?
gewoon een nieuw account aanmaken?
vraag 2: kan ik een ervaring/beoordeling geven over een garage? en zo ja, in welke topic kan dat?

vriendelijke groet, paul, astrid, sanne en annebel
door tijnoo
en nog iets, linksachter in mijn kofferbak, dasar zat een paneel, als ik dat wegschroef zit er een vrij grote blok staal achter, deze hangt in rubbers.

waar is dit goed voor?
bobbob schreef:
1999golf4 schreef:vraag 1: ik wil mijn inlognaam "'1999golf4" aanpassen, want we hebben een nieuwe wagen, hoe?
gewoon een nieuw account aanmaken?
Hiervoor kan je het beste JUUL even een bericht voor sturen :tu: Nieuw account aanmaken is nergens voor nodig ;)

danku, geregeld!
Sinds kort heb ik er een auto bij gekocht om mee te gaan offroaden, alleen is hiervan de chassisbalken op een paar plekken rot.
Nu ben ik bezig om dit er netjes uit te slijpen er er weer nieuwe ijzere plaatjes in te lassen.
Alleen nu vroeg ik mij af waar jullie altijd het ijzer vandaan halen.
Ik kan bijna alleen maar online webshops vinden, maar omdat ik geen zin heb om te gaan staan wachten totdat het binnen is wil ik liever gewoon naar een bedrijf toe rijden om wat te halen.
1.8 T Motorcode AQX

Vraag : wat zijn de maten voor de drijfstang lagerschalen speling ? Wil dit gaan meten dmv plastiage om de juiste maat te bepalen. Zo te zien in het onderdelen programma is er orgineel maar 1 maat de standaard maat beschikbaar.

En wat zijn de aanhaal momenten van de lager kappen van de drijfstang?

Alvast bedankt !
Weet iemand misschien hoe ver wielbouten minimaal in de schijf/naaf geschroefd moeten worden ? Ik stap bij mijn golf 4 cabrio over van originele cabrio bbs jil 473 15" naar BBS RX 16". De standaard wielbouten steken bij de oude velgen 18mm uit(dus in de remschijf) en als ik ze op de BBS RX gebruik maar 14mm. Is dit voldoende denken jullie?
15479908354918307343474618559713.jpg
15479908354918307343474618559713.jpg (1.98 MiB) 1843 keer bekeken
Beste Forum leden,

ik heb namelijk een simpel vraag.
hoe kom ik namelijk achter of ik EGR hebt?
Wou namelijk EGR schoonmaken.

Motorblok is van AUM
VW Bora 1.8 20VT bouwjaar ; 2003

Ik heb gekeken en ik zie zo kleine valve, wat voor lijkt op padenstoel (vanwege hoedje)

Groeten

JVBora
De EGR zit aangesloten vanaf het uitlaatsysteem naar de inlaat. Er is hier vast iemand die ook een 20 klepper turbo heeft die uitsluitsel kan geven :type:
tomsta1488 schreef:De EGR zit aangesloten vanaf het uitlaatsysteem naar de inlaat. Er is hier vast iemand die ook een 20 klepper turbo heeft die uitsluitsel kan geven :type:
Ken je iemand? stuur ik dan pb :tu:
Beste allemaal,

Ik ben 24 jaar en een beginner onder de beginners als het gaat om autos en de juiste onderdelen daarvan.

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe vw golf uit 2001. Het gaat hier om een 1.6 16v 77kw
Ik had een afspraak met een kennis van me wie monteur is (automonteur). Hij is helaas burn-out geraakt en heeft mij gevraagd iemand anders te zoeken voor reparatie. Nou wil ik zelf de onderdelen aanschaffen omdat dit goedkoper is (zolang je het juiste besteld)

Nou heb ik vernomen dat je met PR nummers en VIN nummers heel ver kan komen op sites zoals misterauto etc. Maar elke keer wanneer ik denk de juiste onderdelen te hebben komt er weer een kilo twijfel naar boven.

Mijn vraag aan jullie is.
Zouden jullie mij alstublieft kunnen helpen met de juiste onderdelen?

het chassisnummer van mijn golf is : WVWZZZ1JZ1B175802 en het kenteken is 83-GS-TT

Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Oliefilter
Brandstoffilter
Remschijven vooras (beide zijdes)
Remblokken voor(kant) (as)
Bougies 4 stuks
LukasGolfmk4 schreef:Beste allemaal,

Ik ben 24 jaar en een beginner onder de beginners als het gaat om autos en de juiste onderdelen daarvan.

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe vw golf uit 2001. Het gaat hier om een 1.6 16v 77kw
Ik had een afspraak met een kennis van me wie monteur is (automonteur). Hij is helaas burn-out geraakt en heeft mij gevraagd iemand anders te zoeken voor reparatie. Nou wil ik zelf de onderdelen aanschaffen omdat dit goedkoper is (zolang je het juiste besteld)

Nou heb ik vernomen dat je met PR nummers en VIN nummers heel ver kan komen op sites zoals misterauto etc. Maar elke keer wanneer ik denk de juiste onderdelen te hebben komt er weer een kilo twijfel naar boven.

Mijn vraag aan jullie is.
Zouden jullie mij alstublieft kunnen helpen met de juiste onderdelen?

het chassisnummer van mijn golf is : WVWZZZ1JZ1B175802 en het kenteken is 83-GS-TT

Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Oliefilter
Brandstoffilter
Remschijven vooras (beide zijdes)
Remblokken voor(kant) (as)
Bougies 4 stuks

Oliefilter P3318 Bosch
Brandstoffilter F5318 Bosch
Bougie FR78X Bosch (bougies moet je zelf kijken of je 4 polen wilt of 1 enzvoort. moet je oude eruit halen komt je achter wat erin zit)

remschijven kan je makkelijk checken door banden eraf halen en diameter opmeten.
bijvoorbeeld ; https://www.winparts.nl/remsysteem/rems ... er=Montage
  • 1
  • 307
  • 308
  • 309
  • 310
  • 311
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]