VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door Psilin
MarTiguan schreef: 12 aug 2021 19:27 Ik vind die HBM lader nogal een behoorlijk grote kast met vrij beperkte mogelijkheden...
Zelf heb ik al jaren een CTEK MXS 5.0 (druppel)lader en ben daar zeer tevreden over!
Deze is zeer compact en kan bovendien voor meerdere accu's gebruikt worden zoals bv. voor scooters / motorfietsen / personenauto's etc.
Ook is deze lader geschikt voor AGM (start/stop) accu's!

Deze lader kan dus gebruikt worden voor accu's met een lage tot een hoge capaciteit.
Dit komt ook de levensduur van de desbetreffende accu's ten goede.
Deze lader doorloopt een heel programma en gaat uiteindelijk over op druppelladen en kan dus gewoon zonder problemen voor langere tijd aangekoppeld blijven.
Als je deze lader aansluit kun je volgens mij onbeperkt met je VCDS spelen.

Deze lader is op internet al te koop voor € 63,- en op Marktplaats voor nog minder.
CTEK heeft een heel gamma aan laders en accessoires hiervoor, zoals verlengkabels etc.
Zie voor nog veel meer info de aanbiedingen op internet!
Heldere feedback. Die HBM ziet er ook echt old-skool uit. Een CTEC zal dus (meer dan) voldoende zijn begrijp ik. Dan ga ik het ook niet moeilijker maken dan het is. Ik heb echt geen idee wat het standaard vermogen is dat een auto verbruik die op contact staat waarvan de uit te schakelen systemen 'uit' staan. in deze moderne tijd verwacht je geen al te gekke dingen meer, maar voor hetzelfde geld blijft er een mechanische klep of pomp lopen die de nodige amperes vraagt. Ah well, je commentaar dat het bij je nog nooit mis is gegaan geeft de burger moed. Dan ben ik op de site van Gerrit Speek op het verkeerde been gezet.
door Mari
Psilin schreef: 13 aug 2021 09:42 Dit moet ik eens rustig gaan uitzoeken als de spullen binnen zijn. Zonder goede backup / vastleggen van status voor aanpassingen, ga ik zeker niets veranderen. Wat 1 bitje kan veroorzaken ben ik mij terdege van bewust....
Let op als je een chinese cloon gaat gebruiken van VCDS...
Hallo, net lid van dit forum geworden.
Wij hebben een Golf+ uit 2013 en een Sharan uit 2006. Nu brandt er bij de Sharan een lamp in de boordcomputer nadat de sleutel op contact staat. Deze lamp verdwijnt ook weer. Weet iemand wat dit betekend? Die rode pixels zijn helaas gekomen nadat het afgelopen winter erg koud was, zou dit makkelijk te repareren zijn?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Bijlagen:
IMG_20210814_192117.jpg
IMG_20210814_192117.jpg (4.7 MiB) 1132 keer bekeken
Er zal ergens een lamp kapot zijn. Weet niet hoe het bij deze panelen werkt, of er bijvoorbeeld ook de locatie van de kapotte lamp aangegeven word. Ik zou zeggen: " doe eens een rondje rond de auto". Oa https://kms-apeldoorn.nl zou je kunnen helpen met je display van je paneel.
josdavids schreef: 14 aug 2021 19:55 Er zal ergens een lamp kapot zijn. Weet niet hoe het bij deze panelen werkt, of er bijvoorbeeld ook de locatie van de kapotte lamp aangegeven word. Ik zou zeggen: " doe eens een rondje rond de auto". Oa https://kms-apeldoorn.nl zou je kunnen helpen met je display van je paneel.
We zijn alle lampen bij langs geweest, tot stadslicht en mistlicht aan toe. Alles werkt
Golfcountry91 schreef: 14 aug 2021 20:39 Dat deze lamp brand als je contact aan zet klopt.
Zodra je het rem pedaal bedient zal deze ok geven en uitgaan.
Dat is hoe het systeem bij een sharan werkt.
Oké omdat het boekje aangeeft dat er een lamp kapot zou moeten zijn. Alle lampen werken, gister alles bij langs geweest
door Mari
... soms heb je lampen die wel branden maar niet de juiste weerstand hebben waardoor de computer getriggerd wordt en het waarschuwingslampje aan zet... Je zou verwachten dat er naast het gele lampje ook een melding op de boordcomputer verschijnt met een verwijzing naar welke lamp het probleem veroorzaakt!

Is er niet toevallig ipv een lamp een led geplaatst? Geen melding van welke lamp in de boordcomputer, dan even uitlezen met VCDS om te zien of die wat meer info geeft.
door JohanvRijn
Hey daar luitjes van deze Forum!

Ik had even een vraagje over wat een monteur tegen mij zei over het rijden na een chip-beurt. Ik heb mijn auto ohzoleuk mogen chippen, maar mocht de eerste 100km 'niet trappen'. Zelf was ik vergeten om te vragen wat de reden hier achter was. Op het internet kan ik niets anders vinden dan dat de ECU de nieuwe waardes moet inlezen. Maar ik hoorde fabeltjes dat het ook super slecht voor je auto kan zijn.

Zelf ben ik dus wel benieuwd naar de logica. Weet iemand misschien een kleine opklaring te geven? Thanks! :-)
door Mari
Trappen met een koude motor is slecht... eenmaal op temperatuur kan je gewoon trappen wat je wilt... zou niet weten welke waardes de ECU zou moeten inlezen, de boel is namelijk daarin gewijzigd... Welke monteur heeft je dit verteld?
door JohanvRijn
Trappen met een koude motor is indd nooit de bedoeling, gelukkig ben ik niet iemand die dit doet.

Ja dit is dus precies wat ik dacht, vond het een beetje apart. Heb gister avond mijn auto gechipt en kreeg daar het verhaaltje mee.

Dankje voor je toelichting!
door RonyT
Tiguan Allspace Highline bwj. oktober 2019. Weet er iemand of er in de kabelboom tussen de elektrisch bediende achterklep en het media center Discover reeds een verbinding is voor aansluiten van een achteruitrijcamera. Thanks.
door jb89
Goedemiddag,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van mijn eerste auto, een VW T-cross 1.0 TSI LIfe 5-schakel.
Dealer-nieuw gekocht. Ik heb nog nooit eerder een auto gehad.

Nu vroeg me af, wat is nou de beste benzine om te tanken? Iedereen verteld me wat anders. Dus ik wil het eens bij de kenners neerleggen.

Ik woon dicht bij Belgie dus ik tank gezien de kosten meestal daar. Tot noch toe heb ik hem een maand in bezit en 3x E5 98 getanked.
Of kan ik beter voor e10 95 gaan?
Maakt het nog uit bij welk tankstation ik tank?

bvd
  • 1
  • 310
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314

Ik ben sinds deze week in het bezig van een golf 8[…]

lamp_icoontje.png Is dit het lampje wat aan is […]

Tiguan e hybrid

Dat nog niet, ik dacht misschien dat meerdere pers[…]

Na al lang niet meer hier geweest te zijn na de go[…]