- 13 aug 2021 09:45
#2834808
MarTiguan schreef: ↑12 aug 2021 19:27 Ik vind die HBM lader nogal een behoorlijk grote kast met vrij beperkte mogelijkheden...Heldere feedback. Die HBM ziet er ook echt old-skool uit. Een CTEC zal dus (meer dan) voldoende zijn begrijp ik. Dan ga ik het ook niet moeilijker maken dan het is. Ik heb echt geen idee wat het standaard vermogen is dat een auto verbruik die op contact staat waarvan de uit te schakelen systemen 'uit' staan. in deze moderne tijd verwacht je geen al te gekke dingen meer, maar voor hetzelfde geld blijft er een mechanische klep of pomp lopen die de nodige amperes vraagt. Ah well, je commentaar dat het bij je nog nooit mis is gegaan geeft de burger moed. Dan ben ik op de site van Gerrit Speek op het verkeerde been gezet.
Zelf heb ik al jaren een CTEK MXS 5.0 (druppel)lader en ben daar zeer tevreden over!
Deze is zeer compact en kan bovendien voor meerdere accu's gebruikt worden zoals bv. voor scooters / motorfietsen / personenauto's etc.
Ook is deze lader geschikt voor AGM (start/stop) accu's!
Deze lader kan dus gebruikt worden voor accu's met een lage tot een hoge capaciteit.
Dit komt ook de levensduur van de desbetreffende accu's ten goede.
Deze lader doorloopt een heel programma en gaat uiteindelijk over op druppelladen en kan dus gewoon zonder problemen voor langere tijd aangekoppeld blijven.
Als je deze lader aansluit kun je volgens mij onbeperkt met je VCDS spelen.
Deze lader is op internet al te koop voor € 63,- en op Marktplaats voor nog minder.
CTEK heeft een heel gamma aan laders en accessoires hiervoor, zoals verlengkabels etc.
Zie voor nog veel meer info de aanbiedingen op internet!