- 02 dec 2021 02:48
Mijn mening:
Tank alleen euro98 (E5) of hoger, dit is gewoon beter voor je motor.
Je kunt wel euro95 (E10) tanken, maar daar zit meer bio-ethanol (E10 = 10%) in, hetgeen op den duur voor problemen met je motor KAN zorgen.
De verbranding van euro95 is niet zo goed als euro98 (of hoger). Je auto zal met euro98 ook betere prestaties leveren en zuiniger kunnen rijden.
Die paar extra centen voor euro98 wegen niet op tegen de evt. hoge reparatiekosten die je KUNT krijgen met euro95.
Bij de keuze voor euro98 speelt natuurlijk ook mee hoeveel km.'s je rijdt.
Als de meerprijs wel een rol speelt (daarom euro95 wil tanken), en als je 'm na een paar jaar weer inruilt, heb je mogelijk nog geen problemen.
Er zullen ongetwijfeld ook forumleden zijn die wel bewust kiezen voor euro95, maar dat is persoonlijk.
Als je in België kunt tanken zou ik sowieso euro98 (of hoger) tanken.
Veel plezier met je nieuwe auto !
Tank alleen euro98 (E5) of hoger, dit is gewoon beter voor je motor.
Je kunt wel euro95 (E10) tanken, maar daar zit meer bio-ethanol (E10 = 10%) in, hetgeen op den duur voor problemen met je motor KAN zorgen.
De verbranding van euro95 is niet zo goed als euro98 (of hoger). Je auto zal met euro98 ook betere prestaties leveren en zuiniger kunnen rijden.
Die paar extra centen voor euro98 wegen niet op tegen de evt. hoge reparatiekosten die je KUNT krijgen met euro95.
Bij de keuze voor euro98 speelt natuurlijk ook mee hoeveel km.'s je rijdt.
Als de meerprijs wel een rol speelt (daarom euro95 wil tanken), en als je 'm na een paar jaar weer inruilt, heb je mogelijk nog geen problemen.
Er zullen ongetwijfeld ook forumleden zijn die wel bewust kiezen voor euro95, maar dat is persoonlijk.
Als je in België kunt tanken zou ik sowieso euro98 (of hoger) tanken.
Veel plezier met je nieuwe auto !
VW Tiguan 1.5 TSI DSG 200 PK / 363 Nm Highline Business R / R-line Tungsten silver (Powered by VAG Techniek)