VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door tijnoo
ClemensVento schreef:
Vw_Golf_Mk2 schreef:
Dennuz schreef:Weet iemand, of je Alu wielen kunt verchromen? en is dit mooi..? word dit niet te kets? :SCRATCH:
Alu wielen wel, stalen volgens mij niet
Alu en stalen wielen kun je verchromen. Of het mooi is...
verchromen gaat het best op een koperen ondergrond,, ik weet niet of koper hecht op aluminium, iig wel op staal dus stalen velgen verchromen kan zeer zeker. alu weet ik niet zeker

anodiseren daarentegen gaat wel heeel mooi. :E moet je wel de juiste legering hebben ;)
door DennUS
Ok... maar ik ben dat poetsen van de gepolijste wielen soms wel een beetje zat.. :LOL: dacht mssn is het mooi om ze te laten verchromen.. maar ik zal hier in de buurt eens rond vragen :roll:
Oja, zie het net :oops:

Maar Dennuz, verchromen is geen gezicht (te blingbling). Je kunt blanke lak over je polijstwerk spuiten, maar word het wel minder mooi van. Andere optie is verdichten natuurlijk.
door tijnoo
chromatteren is een laagje chroom. maar dan als beschermlaag en niet om te blinken.. vind het persoonlijk erg mooi beetje geruwd tafelzilver zegmaar :) is mat met een mooie glans.. tis n beetje moeilijk uit te leggen :P
door glopje
hoeveel werk is het om een spaghettie spruitstuk op men golf 2 gti 8v te bouwen? dus wat moet er allemaal gedaan worden?

kent iemand eventueel een goede winkel voor een mooi spruitstuk, katvervangen enzo?

Alvast bedankt ;)
door J00ST
Wie weet welk soort lampjes er in de binnenverlichting zitten van een MK4?

Het gaat dan om:
plafond voor en achter 4x
deurverlichting 2x
handschoenenvakje 1x
kofferruimte 1x
door eros
Delcasa88 schreef:Mijn auto verbruikt koelvloeistof...100ml op 10km ofzo.
Lekkage lijkt het niet te zijn, nooit plassen onder de auto. Wel waterdamp in/uit uitlaat.

Is dat een kapotte koppakking?
Het kan een kapotte koppakking zijn, je kan even de oliepijlstok controleren.
Als hier van die kleine waterdruppeltjes op zitten kan je er vanuit gaan dat de pakking lek is.
Het kan ook een kleine lekage van de waterpomp zijn, er hoeft dan geen plas onder je auto te liggen het water kan ook direct verdampen.
door J00ST
Wie weet waar de sensor zit voor de achterklep bij de Golf 4.

Ik heb nu steeds het symbooltje in me scherm dat er een deur losstaat en de melding Heckklappe offen. En een hoop gepiep.
Echter is het zo dat me kofferklep wel degelijk dicht zit. Paar keer open en dicht gegooid. Dus ik vermoed een sensor probleempje.
door KevinJ
J00ST schreef:Vandaag was ik bezig met het vervangen van mijn grootlicht en stadslicht.

Na lang prutsen is het me gelukt om het stadslichtje te vervangen. Bij het grootlicht kom ik absoluut niet met mijn handen bij. Verschrikkelijk is dat. Weet iemand wat de oplossing hier voor is?

Daarnaast vind ik persoonlijk dat de fitting van mijn knipperlicht ook niet echt lekker pakt. Misschien doe ik het wel verkeerd? De fitting er in, en dan een kwartslag draaien? Is dat goed?
Het lijkt er namelijk op dat de fitting weer terug wil. Ik heb tevens ook geen klik gevoeld zodat je merken kan dat de fitting op zijn plek zit.

Vervolgens heb ik gezien dat bij 1 lamp het plastic witte scharniertje afgebroken is dat op de groene kogel vast gezet moet worden voor de hoogte verstelling. Het komt er nu op neer dat de gehele licht unit los in de koplamp behuizing ligt omdat het belangrijkste bevestiging punt kapot is.

:SCRATCH:
Inderdaad koplamp er even uit, als niet de bumper er ook af moet en anders even accu / luchtfilterbox eraf halen. Maar inderdaad lampje wisselen is niet altijd even makkelijk.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 314
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]