VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#738642
Menace schreef:Hoeft echt niet, ligt er gewoon aan waar/bij wie je um weg haalt, das met 8V gtitjes niet anders als bij 16V of G60...

klopt alleen is een 8v er wat minder gevoelig voor :wink:
Gebruikersavatar
door Fabian_GTI
#751299
Ze worden over t algemeen vaker afgetrapt dan de 8v gti ja... ze zijn er ook gevoeliger voor zoals al gezegd is.
door Menace
#753218
KaRaKaN schreef:
Menace schreef:Hoeft echt niet, ligt er gewoon aan waar/bij wie je um weg haalt, das met 8V gtitjes niet anders als bij 16V of G60...
Pff, heb in mijn omgeving allemaal 16vtjes meegemaakt en geen 1tje was goed op 1 na.
Ik denk/hoop dat de goeien dan ook bij de echte liefhebbers zitten en dat die ze niet zomaar weg doen...
Gebruikersavatar
door markDEmark
#765253
K-jetronic kun je eventueel de inspuitdruk veranderen(doseur)
Dan wil ik wel eens weten hoe 8)
door arco
#768415
Is het mogelijk om bij een PF motor de lambdasonde in de kat te laten vervallen, samen met de kat? Dit ivm inbouw in golf 1, en die heeft geen kat. Ook niet uit de donorauto meegenomen dus heb ook geen lambdasonde...

Gaat dit goedkomen of loopt ie dan op een noodprogramma oid?
door godfather jetta red liner
#768420
heb ook een EV blok in mn jetta 112 pk orgineel ,loopt als de brandweer zo goed is dat blok,nu alweer 2ton op de teller en loopt super nog!!! :mrgreen:
door BrassKnuckle
#769731
heb zelf ook een ev 112pk blok :D heeft nu 2,9 op de teller staan en loopt nog super !!
is ook lekker simpel dus je kunt er zelf veel mee klooien :P (druk opschroeven etc)
Gebruikersavatar
door GTI_Venlo
#769758
wij hebben een Pf met 253000 op de teller staan, loopt zeer goed en als een trein :smokin:
door arco
#770012
arco schreef:Is het mogelijk om bij een PF motor de lambdasonde in de kat te laten vervallen, samen met de kat? Dit ivm inbouw in golf 1, en die heeft geen kat. Ook niet uit de donorauto meegenomen dus heb ook geen lambdasonde...

Gaat dit goedkomen of loopt ie dan op een noodprogramma oid?
Niemand die dit weet?
Gebruikersavatar
door arthur
#770040
arco schreef:
arco schreef:Is het mogelijk om bij een PF motor de lambdasonde in de kat te laten vervallen, samen met de kat? Dit ivm inbouw in golf 1, en die heeft geen kat. Ook niet uit de donorauto meegenomen dus heb ook geen lambdasonde...

Gaat dit goedkomen of loopt ie dan op een noodprogramma oid?
Niemand die dit weet?
wel mogelijk of het aan te raden is nee.
kwam er laatst op de brug ook achter dat het draadtje van mijn lambda los hing.
mijn auto hield merkbaar in onder de 3000 rpm.
maar dat kan eraan liggen dat ik een pf computer op een 2E heb.
heb van mensen wel is gehoort dat ze het niet eens merkten dat hij niet aangesloten was.
houdt er wel rekening mee dat de uitsloot erg hoog wordt.
maar waarom niet gewoon de lambda gat maken in de pijp na het spruitstuk, draad erin lassen, aansluiten klaar. lijkt me gewoon de beste oplossing ;)
door arco
#770158
Dat had ik ook al bedacht, maar aangezien ik geen lambdasonde heb liggen wilde ik het mezelf niet moeilijker maken dan nodig.

Uitstoot is voor mij niet van belang aangezien dit niet gemeten wordt bij de apk van mijn auto. Het is een oldtimer ;)

Gaat mij meer om de prestaties en het verbruik. Als de CO er zo drastisch van omhoog gaat neem ik aan dat dit komt door of verminderde prestaties of hoger verbruik, en in beide gevallen is het dan dus beter om toch ff die sensor te scoren ergens...

Conclusie is dus om hem toch maar ergens in te bouwen...
Gebruikersavatar
door arthur
#770658
prestaties vond ik niet echt verschillen bij mij, verbruik was wel een stuk hoger.

heb trouwens nog een goede lambda liggen van een pf.
8000 km`ter oud.
25 euro isie voor jou :mrgreen:
door arco
#770747
Haha wie weet, hier op een paar km vandaan zit een sloper die ze altijd wel heeft staan ook, dus is misschien net zo makkelijk...

In ieder geval bedankt voor je bijdrage aan het topic ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]