VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1840585
gerritclazien schreef:
skitzo schreef:ligt eraan of het een 3 of 5 deurs is en hoe de rotte plek erin zit.
zal echt opgemeten moeten worden om er een normaal oordeel over te vellen
het rotte gedeelte is twee en half bij vier cm de rest erom heen is keihard.
;)
sorry!!!
het is een drie deurs!!!!
:oops:
#1840588
gerritclazien schreef:wat is de toegestane grote van een rot plekje in mijn dorpel van mijn mk II ?????
:SCRATCH:

en ja, ik weet dat het beter is om het eerst te laten lassen hoor!!! geintje
;)

Lengte van het verroeste deel opmeten.. stel dat het onder je linker deur zit,

en je lengte van de roest schade is. 20 cm en de lengte onder deur is bijv 85cm

dus dan heb je de berekening van: 20cm : 85cm= 0,24 en dat x 6= 1,41E

in het voorbeeld zou het betekenen dat het nog geen afkeur is, vanaf 1,5E moet je het melden als ac punt.. 2E of hoger is afkeur!

Gedeelte onder je deur van je mk2 valt onder 6E.. maar zo is elk sectie verdeeld in verschillende in een bepaalde E-waarde

Hoop dat je hier wat aan hebt! :tu:
#1840596
DennUS schreef:
gerritclazien schreef:wat is de toegestane grote van een rot plekje in mijn dorpel van mijn mk II ?????
:SCRATCH:

en ja, ik weet dat het beter is om het eerst te laten lassen hoor!!! geintje
;)

Lengte van het verroeste deel opmeten.. stel dat het onder je linker deur zit,

en je lengte van de roest schade is. 20 cm en de lengte onder deur is bijv 85cm

dus dan heb je de berekening van: 20cm : 85cm= 0,24 en dat x 6= 1,41E

in het voorbeeld zou het betekenen dat het nog geen afkeur is, vanaf 1,5E moet je het melden als ac punt.. 2E of hoger is afkeur!

Gedeelte onder je deur van je mk2 valt onder 6E.. maar zo is elk sectie verdeeld in verschillende in een bepaalde E-waarde

Hoop dat je hier wat aan hebt! :tu:
zeker weten !!
dank je wel.
:tu:
#1843264
DennUS schreef:
gerritclazien schreef:wat is de toegestane grote van een rot plekje in mijn dorpel van mijn mk II ?????
:SCRATCH:

en ja, ik weet dat het beter is om het eerst te laten lassen hoor!!! geintje
;)

Lengte van het verroeste deel opmeten.. stel dat het onder je linker deur zit,

en je lengte van de roest schade is. 20 cm en de lengte onder deur is bijv 85cm

dus dan heb je de berekening van: 20cm : 85cm= 0,24 en dat x 6= 1,41E

in het voorbeeld zou het betekenen dat het nog geen afkeur is, vanaf 1,5E moet je het melden als ac punt.. 2E of hoger is afkeur!

Gedeelte onder je deur van je mk2 valt onder 6E.. maar zo is elk sectie verdeeld in verschillende in een bepaalde E-waarde

Hoop dat je hier wat aan hebt! :tu:
Moet je nu apk keurmeester of wiskundige zijn haha

Gaat toch gewoon om procenten?

Maar nog nooit gezien dat 2,5 x 4 afkeur of zelfs als advies is.
#1843924
Ik heb nogal m'n twijfels bij de keuring die gedaan is op een Golf welke ik gister heb aangeschaft. Keuring is 9-augustus gedaan en hij is zonder aandachtspunten erdoorheen gekomen.
Echter heeft dat ding de volgende kuren: temperatuurmeter en de toerenteller op het dashboard werken niet en er is een massaprobleem in het rechterachterlicht (spanning zakt weg als de lampen aan staan en er b.v. op de rem wordt getrapt, en knipperlicht rechts zakt weg als er op de rem wordt getrapt).

zijn dit niet punten waar tijdens een APK naar gekeken (moet) word(en)?
#1843930
GollufGTI schreef:er worden veel niet APK-waardige auto´s APK goedgekeurd. Waarschijnlijk jouw auto ook want de verlichting werkt niet zoals het zou horen.
daar was ik al achter :lol: stond namelijk 100 meter verderop al stil met een lege accu, volledig leeggetrokken door het massaprobleem..
had zin om dat ding bij die gast door de voordeur naar binnen te rijden maar HELAAS, de accu was leeg :x
#1843942
nee okay ben een beetje voorbarig met die conclusie, bedoelde met massaprobleem idd lekstroom. moet nog even met de multimeter aan de gang :) zou goed kunnen dat alleen de accu rot was.

maaaaarrrrrrrrr mag er dus vanuit gaan dat er gesjoemeld is met de APK.
#1843998
GollufGTI schreef:er worden veel niet APK-waardige auto´s APK goedgekeurd. Waarschijnlijk jouw auto ook want de verlichting werkt niet zoals het zou horen.
Idd, hadden wij ook met de Polo, een na laatste APK, geen aandachtspunten, afgelopen APK, had dik 1000 euro nodig om hem weer apk waardig te maken.
3 remleidingen zijn niet binnen 1 jaar apk afkeur lijkt mij, dus wss is de vorige apk meester er onderdoor gefietst met een blinddoek op en heeft hem goedgekeurd.
#1844252
MrKikker schreef:Ik heb nogal m'n twijfels bij de keuring die gedaan is op een Golf welke ik gister heb aangeschaft. Keuring is 9-augustus gedaan en hij is zonder aandachtspunten erdoorheen gekomen.
Echter heeft dat ding de volgende kuren: temperatuurmeter en de toerenteller op het dashboard werken niet en er is een massaprobleem in het rechterachterlicht (spanning zakt weg als de lampen aan staan en er b.v. op de rem wordt getrapt, en knipperlicht rechts zakt weg als er op de rem wordt getrapt).

zijn dit niet punten waar tijdens een APK naar gekeken (moet) word(en)?
Toerenteller en temp meter zijn geen apk punten ;) Verlichting wel maar dit kan ook over het hoofd worden gezien aangezien al je verlichtingsproblemen door combinatie's komen. Om nu meteen maar te zeggen dat de auto niet apk waardig afgemeld is is ook wel een beetje voorbarig (Keurmeesters zijn ook mensen)

Daarbij is het heus niet zo makkelijk om foute auto's af te melden, beetje russisch roullette spelen tot je een steekproef krijgt. En bij teveel punten kunnen ze hem 3 maanden afpakken.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 121

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]