feki122 schreef:mark_almelo schreef:
Verstop je je geld in de uitlaat ofzo? Als je 1000,- uit moet geven om hem apk goed te krijgen heb je zo'n beetje alles vernieuwd wat voor de keuring moet. Remleiding kunnen poreus worden en een haarscheurtje is al genoeg voor afkeur.
(Vraag me toch wel af hoe je aan zo'n idioot hoog bedrag komt, Remslang kost hooguit 15 euro en zo is het met veel onderdelen, Hooguit een wiellager is een keer duur)
Ik heb het over remleidingen, metalen leidingen die van je hoofdremcilinder afkomen naar je remslangen.
Daar drie stuks van, waarvan twee achterste leidingen, en de tijd om ze te buigen en te monteren.
Daarnaast was de uitlaatspruitstuk gescheurd, twee kale banden en uitlijnen, wiellager, motor liep niet goed(wss door spruitstuk en kapotte tempsensor), en ik ben nog het een en ander vergeten want het was een hele waslijst.
En nee, ik neem aan dat de diegene die hem gekeurd heeft, ons niet probeert te naaien, aangezien ik er een dik jaar heb stage gelopen en hem dus goed ken
Ik zie nog steeds geen tekens van een louche keurmeester hoor. Vooral omdat de dingen die jij opnoemt heeel gemakkelijk te herkennen zijn bij het bezichten en proefrit toen je de polo kocht. Lek spruitstuk hoor je heel gemakkelijk, banden zijn heel makkelijk te controleren en een kapot wiellager hoor je ook heel makkelijk bij een proefrit. Zijn dingen die je meteen opvallen zelfs als je weinig verstand hebt van auto's. Alleen voor de remleidingen moet je hem op de brug zetten.
btw uitlijnen en temp sensor vallen niet onder de keuring (Wel gewenst aangezien je nieuwe bandjes dan weer zo kaal zijn)