VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1844255
cadillac schreef:zoals dennUS het beschreef is de juiste wijze!

Zal wel slecht zijn als ik het zelf niet weet, want ben zelf Keurmeester :LOL:
#1844256
feki122 schreef:
GollufGTI schreef:er worden veel niet APK-waardige auto´s APK goedgekeurd. Waarschijnlijk jouw auto ook want de verlichting werkt niet zoals het zou horen.
Idd, hadden wij ook met de Polo, een na laatste APK, geen aandachtspunten, afgelopen APK, had dik 1000 euro nodig om hem weer apk waardig te maken.
3 remleidingen zijn niet binnen 1 jaar apk afkeur lijkt mij, dus wss is de vorige apk meester er onderdoor gefietst met een blinddoek op en heeft hem goedgekeurd.
Verstop je je geld in de uitlaat ofzo? Als je 1000,- uit moet geven om hem apk goed te krijgen heb je zo'n beetje alles vernieuwd wat voor de keuring moet. Remleiding kunnen poreus worden en een haarscheurtje is al genoeg voor afkeur.

(Vraag me toch wel af hoe je aan zo'n idioot hoog bedrag komt, Remslang kost hooguit 15 euro en zo is het met veel onderdelen, Hooguit een wiellager is een keer duur)
#1844613
feki122 schreef:
GollufGTI schreef:er worden veel niet APK-waardige auto´s APK goedgekeurd. Waarschijnlijk jouw auto ook want de verlichting werkt niet zoals het zou horen.
Idd, hadden wij ook met de Polo, een na laatste APK, geen aandachtspunten, afgelopen APK, had dik 1000 euro nodig om hem weer apk waardig te maken.
3 remleidingen zijn niet binnen 1 jaar apk afkeur lijkt mij, dus wss is de vorige apk meester er onderdoor gefietst met een blinddoek op en heeft hem goedgekeurd.
Klopt remleidingen zijn al afkeur op het moment dat ze de fabriek uitkomen.

Er is gewoon een punt waarop het geen afkeur is, en een punt waarop het wel afkeur is. Dus kan makkelijk binnen 1 jaar afkeur zijn. Anders kan je dat al zeggen voor dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor.

Ooit komt er gewoon een punt waarop het echt niet meer kan....
#1844657
mark_almelo schreef:
MrKikker schreef:Ik heb nogal m'n twijfels bij de keuring die gedaan is op een Golf welke ik gister heb aangeschaft. Keuring is 9-augustus gedaan en hij is zonder aandachtspunten erdoorheen gekomen.
Echter heeft dat ding de volgende kuren: temperatuurmeter en de toerenteller op het dashboard werken niet en er is een massaprobleem in het rechterachterlicht (spanning zakt weg als de lampen aan staan en er b.v. op de rem wordt getrapt, en knipperlicht rechts zakt weg als er op de rem wordt getrapt).

zijn dit niet punten waar tijdens een APK naar gekeken (moet) word(en)?
Toerenteller en temp meter zijn geen apk punten ;) Verlichting wel maar dit kan ook over het hoofd worden gezien aangezien al je verlichtingsproblemen door combinatie's komen. Om nu meteen maar te zeggen dat de auto niet apk waardig afgemeld is is ook wel een beetje voorbarig (Keurmeesters zijn ook mensen)
Daarbij is het heus niet zo makkelijk om foute auto's af te melden, beetje russisch roullette spelen tot je een steekproef krijgt. En bij teveel punten kunnen ze hem 3 maanden afpakken.
niet? oh ik was in de veronderstelling van wel... ben er ondertussen al achter dat zowel de thermoschakelaar als de thermostaat vervangen moeten worden, de lpg-installatie niet aanslaat en dat ding een massaprobleem van hier tot tokio heeft.
dus ga iig de verkoper vriendelijk te woord staan over de situatie in de hoop dat hij mij tegemoet wil komen in de kosten, zal wel niet gezien de manier waarop hij m'n vriendin te woord stond aan de telefoon toen ze met een lege accu stond.

dank voor de antwoorden!
#1845398
gerritclazien schreef:
cadillac schreef:zoals dennUS het beschreef is de juiste wijze!
rustig maar mensen!!!!!
ik ga hem deze week of uiterlijk maandagmorgen laten keuren, en heb hem (nog) niet gelast.
zodra ik iets weet, zet ik het hier neer oke??
:tu:
vandaag naar de keuring geweest met mijn golfje met slechte plek in drempel.
en ik zou laten weten hoe het afliep.
bij deze kan ik jullie mededelen dat hij gelukkig weer voor een jaar is goed gekeurd!!!!
allemaal bedankt voor jullie goede info!!!
:tu: ;)
#1845467
DennUS schreef:
cadillac schreef:zoals dennUS het beschreef is de juiste wijze!

Zal wel slecht zijn als ik het zelf niet weet, want ben zelf Keurmeester :LOL:
Dat zegt niet alles he :tu:
Weet niet hoeveel collega's je hebt, maar kan nog bij me oude werkgever herinneren dat alle 40 de keurmeesters, een andere mening over bepaalde dingen hadden :LOL:
#1846136
Timberland schreef:
DennUS schreef:
cadillac schreef:zoals dennUS het beschreef is de juiste wijze!

Zal wel slecht zijn als ik het zelf niet weet, want ben zelf Keurmeester :LOL:
Dat zegt niet alles he :tu:
Weet niet hoeveel collega's je hebt, maar kan nog bij me oude werkgever herinneren dat alle 40 de keurmeesters, een andere mening over bepaalde dingen hadden :LOL:
waar werkte je dan,bij rdw?
#1848306
mark_almelo schreef: Verstop je je geld in de uitlaat ofzo? Als je 1000,- uit moet geven om hem apk goed te krijgen heb je zo'n beetje alles vernieuwd wat voor de keuring moet. Remleiding kunnen poreus worden en een haarscheurtje is al genoeg voor afkeur.

(Vraag me toch wel af hoe je aan zo'n idioot hoog bedrag komt, Remslang kost hooguit 15 euro en zo is het met veel onderdelen, Hooguit een wiellager is een keer duur)
Ik heb het over remleidingen, metalen leidingen die van je hoofdremcilinder afkomen naar je remslangen.
Daar drie stuks van, waarvan twee achterste leidingen, en de tijd om ze te buigen en te monteren.

Daarnaast was de uitlaatspruitstuk gescheurd, twee kale banden en uitlijnen, wiellager, motor liep niet goed(wss door spruitstuk en kapotte tempsensor), en ik ben nog het een en ander vergeten want het was een hele waslijst.

En nee, ik neem aan dat de diegene die hem gekeurd heeft, ons niet probeert te naaien, aangezien ik er een dik jaar heb stage gelopen en hem dus goed ken ;)
Campion schreef: Klopt remleidingen zijn al afkeur op het moment dat ze de fabriek uitkomen.

Er is gewoon een punt waarop het geen afkeur is, en een punt waarop het wel afkeur is. Dus kan makkelijk binnen 1 jaar afkeur zijn. Anders kan je dat al zeggen voor dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor.

Ooit komt er gewoon een punt waarop het echt niet meer kan....
Drie stuks in 1 jaar tijd is toch wel erg opmerkelijk, vind je niet? Vooral terwijl ze al 16 jaar oud zijn, en ineens 1 jaar afkeur, maar we hadden al langer twijfels maar bedrijf is inmiddels er al niet meer.
#1848316
Timberland schreef:
DennUS schreef:
cadillac schreef:zoals dennUS het beschreef is de juiste wijze!

Zal wel slecht zijn als ik het zelf niet weet, want ben zelf Keurmeester :LOL:
Dat zegt niet alles he :tu:
Weet niet hoeveel collega's je hebt, maar kan nog bij me oude werkgever herinneren dat alle 40 de keurmeesters, een andere mening over bepaalde dingen hadden :LOL:


Bij ons op het werk zijn er nog 2 andere keurmeesters... maar ik en mijn andere collega melden het meeste af... :tu:
#1848321
DennUS schreef:
gerritclazien schreef:wat is de toegestane grote van een rot plekje in mijn dorpel van mijn mk II ?????
:SCRATCH:

en ja, ik weet dat het beter is om het eerst te laten lassen hoor!!! geintje
;)

Lengte van het verroeste deel opmeten.. stel dat het onder je linker deur zit,

en je lengte van de roest schade is. 20 cm en de lengte onder deur is bijv 85cm

dus dan heb je de berekening van: 20cm : 85cm= 0,24 en dat x 6= 1,41E

in het voorbeeld zou het betekenen dat het nog geen afkeur is, vanaf 1,5E moet je het melden als ac punt.. 2E of hoger is afkeur!

Gedeelte onder je deur van je mk2 valt onder 6E.. maar zo is elk sectie verdeeld in verschillende in een bepaalde E-waarde

Hoop dat je hier wat aan hebt! :tu:

enige wat je hier vergeet is de omtrek van de dorpel...
hier geld namelijk dezelfde berekening :tu:
#1848460
cadillac schreef:
Timberland schreef: Dat zegt niet alles he :tu:
Weet niet hoeveel collega's je hebt, maar kan nog bij me oude werkgever herinneren dat alle 40 de keurmeesters, een andere mening over bepaalde dingen hadden :LOL:
waar werkte je dan,bij rdw?
Nee, werkte bij de vw dealer :tu:
#1848760
feki122 schreef:
mark_almelo schreef: Verstop je je geld in de uitlaat ofzo? Als je 1000,- uit moet geven om hem apk goed te krijgen heb je zo'n beetje alles vernieuwd wat voor de keuring moet. Remleiding kunnen poreus worden en een haarscheurtje is al genoeg voor afkeur.

(Vraag me toch wel af hoe je aan zo'n idioot hoog bedrag komt, Remslang kost hooguit 15 euro en zo is het met veel onderdelen, Hooguit een wiellager is een keer duur)
Ik heb het over remleidingen, metalen leidingen die van je hoofdremcilinder afkomen naar je remslangen.
Daar drie stuks van, waarvan twee achterste leidingen, en de tijd om ze te buigen en te monteren.

Daarnaast was de uitlaatspruitstuk gescheurd, twee kale banden en uitlijnen, wiellager, motor liep niet goed(wss door spruitstuk en kapotte tempsensor), en ik ben nog het een en ander vergeten want het was een hele waslijst.

En nee, ik neem aan dat de diegene die hem gekeurd heeft, ons niet probeert te naaien, aangezien ik er een dik jaar heb stage gelopen en hem dus goed ken ;)


Ik zie nog steeds geen tekens van een louche keurmeester hoor. Vooral omdat de dingen die jij opnoemt heeel gemakkelijk te herkennen zijn bij het bezichten en proefrit toen je de polo kocht. Lek spruitstuk hoor je heel gemakkelijk, banden zijn heel makkelijk te controleren en een kapot wiellager hoor je ook heel makkelijk bij een proefrit. Zijn dingen die je meteen opvallen zelfs als je weinig verstand hebt van auto's. Alleen voor de remleidingen moet je hem op de brug zetten.

btw uitlijnen en temp sensor vallen niet onder de keuring (Wel gewenst aangezien je nieuwe bandjes dan weer zo kaal zijn)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk