VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1848780
mark_almelo schreef: Ik zie nog steeds geen tekens van een louche keurmeester hoor. Vooral omdat de dingen die jij opnoemt heeel gemakkelijk te herkennen zijn bij het bezichten en proefrit toen je de polo kocht. Lek spruitstuk hoor je heel gemakkelijk, banden zijn heel makkelijk te controleren en een kapot wiellager hoor je ook heel makkelijk bij een proefrit. Zijn dingen die je meteen opvallen zelfs als je weinig verstand hebt van auto's. Alleen voor de remleidingen moet je hem op de brug zetten.

btw uitlijnen en temp sensor vallen niet onder de keuring (Wel gewenst aangezien je nieuwe bandjes dan weer zo kaal zijn)
De polo hadden we al een dik 2 jaar gok ik zo, maar we hadden een tijd terug al een gare wiellager met flink wat speling, stiefvader neemt graag stoepjes mee tijdens parkeren en af en toe rijdt ie niet al te zuinig.
Spruitstuk was ook makkelijk te horen, en te ruiken :roll: , al was een tijd terug een klem los gereden en dachten in eerste instantie dat dat het was, totdat de keuring kwam.
Banden waren helemaal aan de binnenkant afgesleten, eentje liet al draad zien, heb ze al verteld dat die auto uitgelijnd moest worden maar eigenwijze mensen doen dat niet, en een jaar later kunnen er weer nieuwe banden onder, dus uitlijnen was wel een must.

Daarnaast, had ie al bijna 215.000 gelopen en was ie 16 jaar oud.
Een auto die al eerder schade heeft gehad welke slecht gerepareerd, atm lichte voorkant schade had(trekhaakjes zijn gemeen) etc, en ook nog eens flink begon te roesten.
Die auto, was dat echt niet meer waard, zelfs 500 zou eigenlijk te veel zijn, zonde, maar het is wel zo.

Ik heb hier de lijst:
  • Stuur kraakt
    Loopt niet lekker
    Stadslicht L
    Remverschil A
    2x Banden
    Uitlijnen
    Axiaal speling RV(AC)
    Wiellager LA
    Multiriem
    Spruitstuk gescheurd, nog eens twee uitlaatlekken
    2x remleiding naar remdrukegelaar, 1 remleiding van remdrukregelaar naar RA wiel,
    2x draagarmrubbers.
Ohja, de prijs was 1015 euro, en dat met korting :tu:
#1848870
Je zegt dus nu toch precies wat ik bedoel, Je praat eerst dat je dacht dat de laatste keuring voordat die in je bezit kwam waarschijnlijk bij een louche keurmeester gedaan was omdat je nu voor 1000 euro aan reparatiekosten zit en vervolgens leg je het uit dat de mankementen pas zijn gekomen nadat je hem gekocht hebt.....(En heel begrijpelijk als je zegt hoe er mee omgegaan word)

En verder als ik je lijstje lees is dit dus een keuring met een behoorlijke reparatiebeurt want veel dingen vallen niet onder de keuring ;) Praten nu puur en alleen over de apk punten.
#1849636
mark_almelo schreef:Je zegt dus nu toch precies wat ik bedoel, Je praat eerst dat je dacht dat de laatste keuring voordat die in je bezit kwam waarschijnlijk bij een louche keurmeester gedaan was omdat je nu voor 1000 euro aan reparatiekosten zit en vervolgens leg je het uit dat de mankementen pas zijn gekomen nadat je hem gekocht hebt.....(En heel begrijpelijk als je zegt hoe er mee omgegaan word)

En verder als ik je lijstje lees is dit dus een keuring met een behoorlijke reparatiebeurt want veel dingen vallen niet onder de keuring ;) Praten nu puur en alleen over de apk punten.
Ja, hij is toen ook bij een verkeerde keurmeester gekeurd, maar toen was ie al in ons bezit ;)

Maar welke punten zijn dan niet APK afkeur?
Multiriem, krakend stuur, uitlijnen al moest dit gebeuren, en dat de motor niet geheel lekker liep, al kan dit de CO nogal beïnvloeden.

Btw, ik zie hier twee bedragen staan, en ik denk dat eentje voor de APK is(+/-853euro), en de andere voor de extra schades(+/-162 euro).
Maar dat had ik idd verkeerd gezegd, bedrag van 1015 was om hem weer in orde te maken, maar dat was ie gewoon niet meer waard, en vooral niet met een aankomend wiellager wat het nodige kost.
#1866023
cadillac schreef:
GollufGTI schreef:herrie wordt niet naar geluisterd bij de apk, het gaat er alleen om dat de uitlaat gasdicht is en deugdelijk bevestigd is.
heb je het apk boek al eens bekeken?
Dus jij ga een decibelmeting doen? het aantal decibellen wordt gewoon niet getoetst.
Laatst gewijzigd door MK2EditionOne op 04 sep 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#1867673
Ik heb een dikke ster in het raam, al een paar jaar. Dit is al eens gemaakt maar de "vulling" laat los en is deels weg. Nu trekt het uiteinde van de ruitenwisser aan de bestuurderskant door die plek een streepje water over het raam van ongeveer een halve centimeter.
Zou dit een punt kunnen worden?
#1868985
Martin schreef:Ik heb een dikke ster in het raam, al een paar jaar. Dit is al eens gemaakt maar de "vulling" laat los en is deels weg. Nu trekt het uiteinde van de ruitenwisser aan de bestuurderskant door die plek een streepje water over het raam van ongeveer een halve centimeter.
Zou dit een punt kunnen worden?

Artikel 2.9.4 - Toegestane beschadiging
1. In het vlak voor het directe gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 20 mm.
2. In het vlak voor het indirecte gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 50 mm.
3. Onder de in het eerste en tweede lid genoemde enkelvoudige scheuren worden scheuren verstaan
die in de gezichtsvelden geen vertakkingen vertonen tussen begin- en eindpunt, zoals weergegeven
in figuur 15.
Figuur 15 Toegestane scheuren
4. In het randvlak mogen beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn.
5. Indien een beschadiging of verkleuring doorloopt in de verschillende te beoordelen vlakken van de
ruit, dan moet alleen dat deel van de beschadiging of verkleuring in ogenschouw worden genomen
dat in het te beoordelen vlak aanwezig is


met andere woorden
Als het binnen het midden punt ( 30cm horizontaal 15cm links en 15cm rechts en 20cm 10 omlaag en 10 omhoog verticaal ) zit dan kun je een probleem hebben als het groter is dan de doorsnee van een 2 euro munt 20mm doorsnee
#1869510
Gman2oo6 schreef:
Martin schreef:Ik heb een dikke ster in het raam, al een paar jaar. Dit is al eens gemaakt maar de "vulling" laat los en is deels weg. Nu trekt het uiteinde van de ruitenwisser aan de bestuurderskant door die plek een streepje water over het raam van ongeveer een halve centimeter.
Zou dit een punt kunnen worden?

Artikel 2.9.4 - Toegestane beschadiging
1. In het vlak voor het directe gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 20 mm.
2. In het vlak voor het indirecte gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 50 mm.
3. Onder de in het eerste en tweede lid genoemde enkelvoudige scheuren worden scheuren verstaan
die in de gezichtsvelden geen vertakkingen vertonen tussen begin- en eindpunt, zoals weergegeven
in figuur 15.
Figuur 15 Toegestane scheuren
4. In het randvlak mogen beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn.
5. Indien een beschadiging of verkleuring doorloopt in de verschillende te beoordelen vlakken van de
ruit, dan moet alleen dat deel van de beschadiging of verkleuring in ogenschouw worden genomen
dat in het te beoordelen vlak aanwezig is


met andere woorden
Als het binnen het midden punt ( 30cm horizontaal 15cm links en 15cm rechts en 20cm 10 omlaag en 10 omhoog verticaal ) zit dan kun je een probleem hebben als het groter is dan de doorsnee van een 2 euro munt 20mm doorsnee
Bedankt voor de info!

De ster is al een paar keer geen probleem geweest voor de apk, ik zit meer met de streep van de ruitenwisser die op het raam achterblijft. Ik dacht dat de wissers altijd streeploos moesten wissen?
#1870744
Martin schreef:
Gman2oo6 schreef:
Martin schreef:Ik heb een dikke ster in het raam, al een paar jaar. Dit is al eens gemaakt maar de "vulling" laat los en is deels weg. Nu trekt het uiteinde van de ruitenwisser aan de bestuurderskant door die plek een streepje water over het raam van ongeveer een halve centimeter.
Zou dit een punt kunnen worden?

Artikel 2.9.4 - Toegestane beschadiging
1. In het vlak voor het directe gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 20 mm.
2. In het vlak voor het indirecte gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 2.9.5, de volgende
beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 5 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig
getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer
dan 50 mm.
3. Onder de in het eerste en tweede lid genoemde enkelvoudige scheuren worden scheuren verstaan
die in de gezichtsvelden geen vertakkingen vertonen tussen begin- en eindpunt, zoals weergegeven
in figuur 15.
Figuur 15 Toegestane scheuren
4. In het randvlak mogen beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn.
5. Indien een beschadiging of verkleuring doorloopt in de verschillende te beoordelen vlakken van de
ruit, dan moet alleen dat deel van de beschadiging of verkleuring in ogenschouw worden genomen
dat in het te beoordelen vlak aanwezig is


met andere woorden
Als het binnen het midden punt ( 30cm horizontaal 15cm links en 15cm rechts en 20cm 10 omlaag en 10 omhoog verticaal ) zit dan kun je een probleem hebben als het groter is dan de doorsnee van een 2 euro munt 20mm doorsnee
Bedankt voor de info!

De ster is al een paar keer geen probleem geweest voor de apk, ik zit meer met de streep van de ruitenwisser die op het raam achterblijft. Ik dacht dat de wissers altijd streeploos moesten wissen?

Eigenlijk geef je het zelf al aan
Als deze strepen trekken dan wordt dus het zicht belemmerd en heb je dus minder zicht
wat dan normaal gesproken automatisch tot afkeur leidt
Het zicht mag namelijk NIET belemmerd worden !!

Dus ja ik ga er vanuit dat het afkeur is ( mits de strepen in het zichtvlak zijn )
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk