VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
door DennUS
hmmm, ik kan platen bestellen zonder dat ik ze eerst in hoef te leveren

zo gauw wanneer ze klaar zijn kan ik ze om ruilen
door Jimmy
AntiAlfa schreef:
TCD schreef:
Jimmy schreef:Ik heb een dichtgelaste motorkap (dus geen sproeiers en luchtsleuven). Ben je voor de apk verplicht een sproeier te hebben??
Ja is verplicht
Tijdens de apk even op ieder wisser een slangentje binden :wink:
Thx voor de tip :wink:
door vwbeun
Dennuz schreef:Bij mijn vriendin op de vento staat op de kenteken platen een eentje op, en op de kenteken papieren duplicaat code: 01

Mag ik als ik nieuwe luxe kenteken platen bestel, die 1 weg laten ??? Ik heb het bij ons op het werk gevraagd maar dat was allemaal een beetje onduidelijk, mijn baas zei dat het vanaf 2003 verplicht was, maar dat hij het ook niet helemaal 100% zeker wist,
nee mag niet, dit is valsheid van geschrifte, een 1 op de platen geel maken is zelfs strafbaar, je rijd rond met platen die niet bij de auto horen
door AntiAlfa
Dennuz schreef:hmmm, ik kan platen bestellen zonder dat ik ze eerst in hoef te leveren

Je kunt ze wel bestellen zonder je platen in te leveren, maar je krijgt de nieuwe niet mee als je ze gaat ophalen omdat ze simpel weg niet overeen komen met diegene die je inleverd.

Succes
door DennUS
bij een golf 2 van mijn kameraad zitten rechts en links voor veren onder met verschillende winding, rechts zit er een veer onder die iets een andere winding heeft, maar wel de zelfde hoogte heeft, en het zefde veert...

mag de auto gewoon goed gekeurd worden??
door AntiAlfa
Dat mag. Als de veren over de gehele lengte maar heel zijn, dus b.v. geen stukje aan het eind missen (gebeurd nog wel eens). verder moet het weggedrag goed zijn en moet hij wel recht staan.

:wink:
door casper
idd, de winding van de veer maakt niks uit, zolang hij maar heel is en de auto recht staat is er geen probleem!
door kfreak84
kleine toevoeging; de veer moet als de auto uit de veren staat ook nog geklemd tussen de veerschotels zitten.
door AntiAlfa
kfreak84 schreef:kleine toevoeging; de veer moet als de auto uit de veren staat ook nog geklemd tussen de veerschotels zitten.
[yeah]
door golfgtipower
AntiAlfa schreef:
Dennuz schreef:hmmm, ik kan platen bestellen zonder dat ik ze eerst in hoef te leveren

Je kunt ze wel bestellen zonder je platen in te leveren, maar je krijgt de nieuwe niet mee als je ze gaat ophalen omdat ze simpel weg niet overeen komen met diegene die je inleverd.

Succes
lang zal ze leven koskamp

die kun je nog blauwe platen mee geven als ze gele brengen :mrgreen:

maar goed dat deugt ook niet

ik heb dus verhalen gehoord mbt het 1 tje op het kenteken Bewijs

dat dit voor DE APK pas vanaf 2003??? overeen moet komen met je kenteken platen

dus als je bijv je kenteken bent kwijt geraakt krijg je een vervangend kentekenbewijs met daarop duplicaat code 1

maar hoeft dus bij een auto van 97' niet overeen te komen met je kenteken platen

heb al verschillende auto's goed moeten keuren van de keurmeester bij ons in de werkplaats dus tja

ps: als je kenteken platen bent verloren krijg je altijd een 1 op je kenteken platen en vervangend kenteken bewijs dus wees zuinig op die gele rakkers

grts
door AntiAlfa
golfgtipower schreef:
AntiAlfa schreef:

Succes
lang zal ze leven koskamp

die kun je nog blauwe platen mee geven als ze gele brengen :mrgreen:

maar goed dat deugt ook niet

ik heb dus verhalen gehoord mbt het 1 tje op het kenteken Bewijs

dat dit voor DE APK pas vanaf 2003??? overeen moet komen met je kenteken platen

dus als je bijv je kenteken bent kwijt geraakt krijg je een vervangend kentekenbewijs met daarop duplicaat code 1

maar hoeft dus bij een auto van 97' niet overeen te komen met je kenteken platen

heb al verschillende auto's goed moeten keuren van de keurmeester bij ons in de werkplaats dus tja

ps: als je kenteken platen bent verloren krijg je altijd een 1 op je kenteken platen en vervangend kenteken bewijs dus wees zuinig op die gele rakkers

grts
Dat klopt, maar als je eenmaal platen hebt met een 1, 2 ,3 enz. dan kom je daar nooit meer vanaf. Dus papieren kwijt en je auto is van voor 2003 dan geen nieuwe platen halen :wink:
door Ray_20vt
heb ook een vraag, heb een kompleet nieuwe G-power uitlaat vanaf de kat.
Nu zitten de eindstukken (2xDTM 76mm) nog niet op de einddemper gelast... is dit verplicht voor apk ?
Daar ik deze week op apk moet.....

Afbeelding
door Capo
Er komt een giga intercooler in mijn MK1, die past alleen tussen de 2 lampen in.

Dus voor de APK kan ik de originele grill met grootlichtlampen er niet in doen.......

Is grootlicht verplicht voor een auto uit 1983??
door Mr-X
Is het verplicht voor de apk dat er een lampje gaat branden als je je auto op de handrem zet?
door AntiAlfa
Ray_20vt schreef:heb ook een vraag, heb een kompleet nieuwe G-power uitlaat vanaf de kat.
Nu zitten de eindstukken (2xDTM 76mm) nog niet op de einddemper gelast... is dit verplicht voor apk ?
Daar ik deze week op apk moet.....

Afbeelding
Hij moet over de hele lengte gas dicht zijn. MAARRRR de lengte is niet bepaald dus dat mag. De uitlaat mag dan niet tegen b.v. een benzinetank aan blazen.
Capo schreef:Er komt een giga intercooler in mijn MK1, die past alleen tussen de 2 lampen in.

Dus voor de APK kan ik de originele grill met grootlichtlampen er niet in doen.......

Is grootlicht verplicht voor een auto uit 1983??
Ja, dat is verplicht.
Mr-X schreef:Is het verplicht voor de apk dat er een lampje gaat branden als je je auto op de handrem zet?
Nee, alleen voor de remvloeistof is dit verplicht.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 121
Auto onlock functie werkt niet.

Kan iemand me het volgende uitleggen waar de probl[…]

Knipperende alarmlichten

Is er iemand bekend met het volgende probleem: De […]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.