VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2141544
golf2turbodiesel schreef:De ruitenwisservloeistof moet op de ruit komen als je de sproeier bedient. Hoe maakt dan niet uit.
Verder moet de wisserinstallatie duegelijk wissen. Een scheur in het wisserblad mag, als de wis capaciteit maar voldoende is.
Als je wisser gescheurt is, kun je al nagaan dat hij niet 100% veegt en een stuk overslaat, dat is ook afkeur.
#2141602
Heb zelf nog geen apk diploma, maar doe elke dag apk-tjes bij ons op de zaak. Een wisserblad waar het rubber een stukje van loslaat is absoluut geen afkeur punt. Het gaat namelijk om als je in de auto zit het sproeiwater op de ruit komt en de wisser voldoende goed wist zodat het zicht niet belemmert wordt. Een overijverige keurmeester zou dit kunnen zien als ondeugelijk, maar praktijk laat toch een ander beeld zien.
#2141688
golf2turbodiesel schreef:Heb zelf nog geen apk diploma, maar doe elke dag apk-tjes bij ons op de zaak. Een wisserblad waar het rubber een stukje van loslaat is absoluut geen afkeur punt. Het gaat namelijk om als je in de auto zit het sproeiwater op de ruit komt en de wisser voldoende goed wist zodat het zicht niet belemmert wordt. Een overijverige keurmeester zou dit kunnen zien als ondeugelijk, maar praktijk laat toch een ander beeld zien.
Dus zelf rij je ook met een wisserblad die overaf gerafeld is, maar het zicht toch niet zodanig beperkt dat vervangen nog niet nodig is ?

En idd, elke keurmeester is anders..De één valt er niet over en de ander wel.
#2141689
MK2-VRT schreef:
golf2turbodiesel schreef:Heb zelf nog geen apk diploma, maar doe elke dag apk-tjes bij ons op de zaak. Een wisserblad waar het rubber een stukje van loslaat is absoluut geen afkeur punt. Het gaat namelijk om als je in de auto zit het sproeiwater op de ruit komt en de wisser voldoende goed wist zodat het zicht niet belemmert wordt. Een overijverige keurmeester zou dit kunnen zien als ondeugelijk, maar praktijk laat toch een ander beeld zien.
Dus zelf rij je ook met een wisserblad die overaf gerafeld is, maar het zicht toch niet zodanig beperkt dat vervangen nog niet nodig is ?

En idd, elke keurmeester is anders..De één valt er niet over en de ander wel.
Maar nog een belangrijk punt wat die ruitenwisser betreft is, hoe groot de beschadiging is, ofwel hoeveel de ruitenwisser achterlaat op de raam qua goed / afkeur.

Maar hoe wil je nu een auto afmelden zonder APK papieren ? Kan toch niet..Of doe je het op de collega zijn naam ? :lol:
#2142185
Mijn wissers zijn altijd goed, die kosten maar 8euro per stuk dusja.
Op de zaak bij ons kost een setje wissers meteen 40euro en dat kun je niet altijd verkopen door een scheurtje aan weerszijde van 0.5cm ofzo.
Nee de keuring doe ik zelf, en een collega klikt op ok bij het afmelden ;) Aangezien het een lieve cent kost en monteur niet veel verdient moet ik ook sparen maar dit jaar komt het er nog.

Ik wil alleen zeggen:
Een wisserblad die aan weerszijde een cm of een halve cm is ingescheurd niet altijd een slechte wis werking hoeft te vertonen dus geen afkeur punt hoeft te zijn. Een wisserblad wat veel rafels vertoont en echt slechte staat is, is uiteraard een afkeur punt. Keurmeesters bij de kwikfit adviseren je al nieuwe wissers en banden voor de auto binnen staat....
Laatst gewijzigd door golf2turbodiesel op 29 jul 2012 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2142226
@golf2turbodiesel

Jou verhaal klopt ten aanzien van de ruitenwissers ( zie hier )

Een wisserblad waarvan het rubber grotendeels is losgescheurd, zal bij een visuele controle dus niet worden goedgekeurd omdat deze de voorruit nooit voldoende schoon kan wissen. Bij een loszittend stukje rubber aan de uiteinden, kan nog altijd worden voldaan aan de hierboven geformuleerde eisen. Het is in dit geval aan de keurmeester om dat te bepalen.

het deel dat schoon moet zijn van de ruit is boven het stuur ten grote van een A4 blad ( liggend )
Dit noemen ze ook wel het directe zichtveld

Echter persoonlijk zou ik geen kapotte ruitenwissers erop willen hebben :tu:
#2219623
Lampen in de USA zijn vaak uitgevoerd als 'Sealed Beam'
Schijnbaar mogen 'sealed beam' lampen niet in Nederland?

Wat zeggen jullie?

en psssssssssst... ik heb er nog nooit van gehoord, maar wat is het :SCRATCH: :mrgreen: ??
#2219632
GijsK schreef:Lampen in de USA zijn vaak uitgevoerd als 'Sealed Beam'
Schijnbaar mogen 'sealed beam' lampen niet in Nederland?

Wat zeggen jullie?

en psssssssssst... ik heb er nog nooit van gehoord, maar wat is het :SCRATCH: :mrgreen: ??
Als ik zo even snel op wikipedia kijk zijn sealed beam lampen gewoon lampen die uit 1 geheel bestaan.. dwz als je bolletje stuk gaat moet je de hele lamp vervangen.
Wikipedia schreef:A sealed beam is a type of unitized lamp with a parabolic reflector, one ore more filaments, and a glass or polycarbonate lens all permanently attached together and sealed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sealed_beam

Volgens mij is het gewoon niet legaal hier omdat de lampen in de USA te veel strooilicht hebben,denk niet dat het aan de manier van constructie ligt. :tu:
#2263448
Wanneer ik er 1 krijg voor apk keur ik hem helemaal af.
lichtbeeld klopt van geen kanten omdat het breedtestralers zijn.

Wat ik eens gehoord heb is dat er een aanmerking op de kentekenpapieren is gemaakt vanwegen de afwijkende koplampen, mocht dit daadwerkelijk zo zijn dan ben je verplicht hem goed te keuren. Maar wat de keuringseis in dit geval is durf ik niet te zeggen, aangezien er niets over geschreven staat in het APK boek.
#2265582
is het sleepoog aan de voorkant verplicht?
auto moet namelijk voor de ombouw naar de rdw vrijdag
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 121

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]