VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2468968
auto's na 31 december 97 moeten een mistlamp hebben. als je het niet op je auto heb zitten is het dus niet verplicht voor en auto uit 90 mits je het niet op de auto heb zitten heb je een lamp zitten dan moet die het doen voor de apk.

claxon weet ik niet zeker of die op stuur moet zitten want sommige auto's hebben hem op de richting aanwijzer zitten. maar hij moet die volgens mij wel daar zitten

als je een auto met kat heb na 92 moet die erop zitten en bij diesel is het sowieso verplicht
weet alleen niet of je dan met de CO nog gezeik krijg als je de kat eruit haal daar kunnen ze wel over beginnen maar is volgens mij wel afte stellen met afstel schroefje ofzo hebben ze wel bij mij golf 1 cabrio 1.8 DX gedaan.

:tu:
volgens mij moet dit redelijk kloppen
#2469970
MK2-VRT schreef: idd met U9 erop MOET de kat er officieel onder hangen.
Dit is niet helemaal waar Stefan. Ik heb dit ooit bij het RDW nagevraagd en de reactie terug netjes bij mijn kentekenpapieren bewaard, Auto´s met een aanduiding U9 op het kenteken zijn voorzien van een katalysator, maar auto´s TOT 1993 hoeven echter niet te zijn voorzien van een katalysator mits de CO uitstoot onder de 0,59 blijft. Ik heb al sinds 2001 geen kat meer onder mijn Golf en ook hier stond U9 op het kenteken vermeld.

Hier onder een copy van de reactie op mijn vraag aan het RDW.
Allemaal even een copy maken ;) .
Geachte heer koomen,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Normaal gesproken betekent indien er U9 op u kentekenbewijs vermeld staat dat er fabrieksmatig een lambdasonde en katalysator aanwezig is.
Als de auto ingebruik genomen is na 31-12-1992 (vanaf 1993 dus) en u heeft de vermelding U9 dan moet er een katalysator en sonde aanwezig zijn, dit met betrekking op de viergasmeting.
In u geval is de auto uit '91 en behoeft er geen viergasmeting te worden uitgevoerd en er behoeft geen lambdasone/katalysator aanwezig te zijn.
Het CO-percentage mag inderdaad niet boven de 0,5% uitkomen bij stationair toerental.


Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
#2480561
vwgtsport schreef:
cms schreef:Ik heb led licht (wit) in me kentenplaat lampjes zitten. kom je hiermee normaal door de apk? Hoor namelijk verschillende antwoorden van mensen.
Vandaag ook gekeurd geworden met led kenteken verlichting en goed gekeurd.
cms schreef:De mijne is goedkeurd met xenon zolang het lichtbeeld maar goed is.
Vandaag ook gekeurd geworden (golf 3) met xenon, zolang je inderdaad maar een goed lichtbeeld hebt is er niks aan de hand;)
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk