VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2520502
nee want de regels met betrekking tot de uitstoot voor een auto uit 91 gelden voor jou auto.
zonder aanduiding u9 of zo want dat staat niet op je papieren.
denk wel dat je je aan lamda geregeld systeem moet houden, dus 0,5% zou ik zeggen.

Afbeelding

ben geen benzine man maar ik verwacht dat je hier aan moet voldoen.
#2520603
juttieeee schreef:wie weet de exacte regels voor kat op een auto? :LOL:

ik heb zelf een golf 2 van 1991 met een 1.3 carb motor (dus zonder lamba of kat)
en ik heb er nu een vr6 ingebouwd, deze werkt wel met lamba.

is het nu ook verplicht voor mij om een kat eronder te hebben, er staat namelijk ook niks op me kenteken dat er oorspronkelijk een kat onder zat.

kan ik een dikke afkeur verwachten bij rdw met het omkeuren? :SCRATCH:
Daar zat origineel wel een ongeregelde katalysator onder,welke code staat er op je kenteken ?
#2520793
Ranchdude schreef:
juttieeee schreef:wie weet de exacte regels voor kat op een auto? :LOL:

ik heb zelf een golf 2 van 1991 met een 1.3 carb motor (dus zonder lamba of kat)
en ik heb er nu een vr6 ingebouwd, deze werkt wel met lamba.

is het nu ook verplicht voor mij om een kat eronder te hebben, er staat namelijk ook niks op me kenteken dat er oorspronkelijk een kat onder zat.

kan ik een dikke afkeur verwachten bij rdw met het omkeuren? :SCRATCH:
Daar zat origineel wel een ongeregelde katalysator onder,welke code staat er op je kenteken ?

ik weet niet waar het dan zou moeten staan ma er staat golf cl 40kw op me kenteken :SCRATCH:
#2521721
hoor wel eens vaker dat mannen de auto ombouwen en hem niet omlaten keuren en wel gewoon door apk komen.
alleen hou wel in de gaten mocht je auto bij een ongeluk of iets te maken krijgen ben je NIET verzekerd omdat de auto dan niet deugelijk is. beter gewoon die 60 tientjes uitgeven aan de rdw kan veel problemen schelen voor later ;)
ze doen tegenwoordig niet meer zo moeilijk bij het omkeuren van 4cil naar 6cil omdat het al zo vaak is gedaan je heb wel rondom schijven nodig dat ik me nog wel kan herinneren :tu:
#2523828
juttieeee schreef:wie weet de exacte regels voor kat op een auto? :LOL:

ik heb zelf een golf 2 van 1991 met een 1.3 carb motor (dus zonder lamba of kat)
en ik heb er nu een vr6 ingebouwd, deze werkt wel met lamba.

is het nu ook verplicht voor mij om een kat eronder te hebben, er staat namelijk ook niks op me kenteken dat er oorspronkelijk een kat onder zat.

kan ik een dikke afkeur verwachten bij rdw met het omkeuren? :SCRATCH:
Een stukje van het WWW
"Voertuigen tot 1989 zijn tegenwoordig typegoedkeuringsvrij... ( was okt 1973 )

Geld maar één eis : mits deugdelijk bevestigd.

Al hang je er een V16 in. RDW don't cares.
Je dient wel aan te kunnen waar de motor uit komt en vandaan komt."
#2527905
Idd, geen probleem met een carosserie tot bouwjaar 1996.
na 1998 heb je zelfs type-goedkeuring nodig voor je chassis, of een complete keuring/test op het RDW station in Lelystad.

Het puntje 'aan kunnen tonen waar dat de motor vandaan komt' wordt niet overal even serieus genomen heb ik zelf al ondervonden.
Maar wil je zeker zijn van je zaak, dan zou ik dat wel even allemaal in orde maken.
#2527926
Dopie schreef:hoor wel eens vaker dat mannen de auto ombouwen en hem niet omlaten keuren en wel gewoon door apk komen.
alleen hou wel in de gaten mocht je auto bij een ongeluk of iets te maken krijgen ben je NIET verzekerd omdat de auto dan niet deugelijk is. beter gewoon die 60 tientjes uitgeven aan de rdw kan veel problemen schelen voor later ;)
ze doen tegenwoordig niet meer zo moeilijk bij het omkeuren van 4cil naar 6cil omdat het al zo vaak is gedaan je heb wel rondom schijven nodig dat ik me nog wel kan herinneren :tu:

Hmm weet je het zeker ?
60 tientjes is toch nog mooi 600 euro !!!

ontopic
je kunt het idd maar beter doen
Ik moet ook gaan volgende maand :tu:
#2528177
Gman2oo6 schreef:
Dopie schreef:hoor wel eens vaker dat mannen de auto ombouwen en hem niet omlaten keuren en wel gewoon door apk komen.
alleen hou wel in de gaten mocht je auto bij een ongeluk of iets te maken krijgen ben je NIET verzekerd omdat de auto dan niet deugelijk is. beter gewoon die 60 tientjes uitgeven aan de rdw kan veel problemen schelen voor later ;)
ze doen tegenwoordig niet meer zo moeilijk bij het omkeuren van 4cil naar 6cil omdat het al zo vaak is gedaan je heb wel rondom schijven nodig dat ik me nog wel kan herinneren :tu:

Hmm weet je het zeker ?
60 tientjes is toch nog mooi 600 euro !!!

ontopic
je kunt het idd maar beter doen
Ik moet ook gaan volgende maand :tu:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk