VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#738067
Punt van 2 jaar geleden is terecht.

Punt van 1 jaar geleden is een discussie punt, op dit gebied bepaald de keurmeester wat hij juist acht. Heb je veel kracht nodig om de veren rond te kunnen draaien als ze op zijn hoogtse stand staan. (staan de veer nog onder spanning?).
Zoja, keur ik hem niet af.

Andere Forum keurmeester hier nog een aanvulling of opmerking over?

Succes
Gebruikersavatar
door RieS
#738361
Ik had de veren in eerste instantie een goede centimeter omhoog gedraaid zodat de verticale beweging weg was.
Toen kon je met 1 hand de veren heen en weer draaien maar niet zodanig dat je het idee had dat ze echt los zaten.

Om ook het ronddraaien tegen te gaan heb ik ze nog iets van 4,5cm hoger moeten zetten. Ze stonden toen zo ontzettend strak dat er nagenoeg geen beweging meer in zat.

Auto stond toen meteen weer skippy :?
door vwbeun
#738395
moeten zijn voorzien van deugdelijk bevestigde en goed werkende schokdempers.

(c) RDW (opgemaakt door RDW)

veren zijn een deel van de schokdempers, en deugelijk houd in fiete in dat de veer dus niet los mag zitten, keurmeester mag hier zijn interpetatie van deugelijk, op loslaten.

dus los voor de ene is nog niet los voor de ander

zolang ik met een niet al te grote kracht de veer kan bewegen is voor mij afkeur. mits auto uit veren getilt is.
Gebruikersavatar
door kfreak84
#740440
kan ik de veer echt op en neer bewegen en heen en weer zonder hiervoor echt kracht te zetten; afkeur. ik sluit me aan bij de rest dus
Gebruikersavatar
door ferryfast
#740465
Hoi Hoi,

Heb laatst met de golf (16v PL uit "87) n paar rondjes zandvoort gereden.
Was helemaal te gek en heb er oa een open katvervanger onder gezet.
Nu moet ie volgende week naar de APK en vraag ik me af of ie door de CO meeting heenkomt zo?
Heb de kat nog wel liggen maar ben benieuwd.
Ga 15 dec. weer naar zandvoort vandaar dat ik t liever zo houd.
Groeten Ferry
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#741332
Ik heb nu nog ff geen interieur in me Golf 2 maar wil hem toch al laten keuren. Er zitten alleen bank en stoelen in. Dus geen vloerbedekking en deurpanelen. Is dat verplicht????
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#741487
ferryfast schreef:Hoi Hoi,

(16v PL uit "87) heb er oa een open katvervanger onder gezet.
Nu moet ie volgende week naar de APK en vraag ik me af of ie door de CO meeting heenkomt zo?
Heb de kat nog wel liggen maar ben benieuwd.
Hier bij is van belang of het een Lambda geregelde kat. is (was).
Zoja, dan maximaal 0.5 % co.
Zo nee, dan in het milieuboek (kermeester heeft dit) kijken of daar een percentage in staan. anders 3,5 % co.

:P
JeffryVW schreef:Ik heb nu nog ff geen interieur in me Golf 2 maar wil hem toch al laten keuren. Er zitten alleen bank en stoelen in. Dus geen vloerbedekking en deurpanelen. Is dat verplicht????
Vloerbedekking is geen punt, deurpanelen wel als er scherpe delen zijn zoals b.v. randen van het plaatwerk. Verder moet je raam open kunnen als je de spiegels van binnenuit niet kunt verstellen. de deuren moeten van binnen of vanaf buiten open gemaakt kunnen worden.

;)
Gebruikersavatar
door Rinus
#741543
Volgens mijn keurmeester moet mijn 83er met xenon hoogteverstelling hebben, is dit nieuw?
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#742105
Rinus schreef:Volgens mijn keurmeester moet mijn 83er met xenon hoogteverstelling hebben, is dit nieuw?
Even uit het hoofd: vorgens mij is bij achteraf inbouw dit niet verplicht. Zal het nog ff nazoeken.

Andere forumkeurmeester een idee?
Gebruikersavatar
door RieS
#742783
Dit speelde wel even maar de RAI en BOVAG (en ANWB?) hebben zich toen sterk gemaakt dat het niet haalbaar was om alle bestaande auto's aan te passen.

Het is toen aangepast. Volgens mij is het nu zo: auto's die vanaf 1/1/2006 op kenteken zijn gezet en waar achteraf xenon verlichting wordt ingebouwd, moeten aan dezelfde eisen voldoen als nieuwe auto's waar het af-fabriek in zit.
Dat wil zeggen: automatische niveau regeling en koplampsproeiers.
Gebruikersavatar
door bjuriaan
#743122
automatische hoogte regeling en koplampsproeiers zijn toch pas verplicht na 1/1/2007. als je aftermarket setje in wil maken....
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#743496
Kluft schreef:Is mijn VW Corrado van 1992 verlicht een claxon te hebben?

Ik wil namelijk een ander stuurtje kopen maar daar zit geen claxon in..

Bedankt :D
Maak je toch een drukknopje ergens binnen handbereik, hij hoeft niet perse op het stuur te zitten.

;)
door ruudje
#743528
dik ik heb ook me keurmeester gehaald verlenden week.
dacht dat het moeilijk was, viel achteraf gezien best wel mee!
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#744041
ruudje schreef:dik ik heb ook me keurmeester gehaald verlenden week.
dacht dat het moeilijk was, viel achteraf gezien best wel mee!
Gefeliciteerd, over 2 jaar mag je weer examen doen :mrgreen:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 121

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.