VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2767283
heb een 90'er MK2 U9 1.3, deze geswapt naar een 2.0

onder de 1.3 zat een katalysator, onder de 2.0 ook, echter wil ik deze het liefst er tussen weg hebben.

vraag 1

ik wil eerst even normale apk, nader laten omkeuren en op kenteken zetten,

aangezien er een CO gehalte word gemeten, pakken ze dan de waardes vd 1.3?
is de co waarde bepaald op leeftijd op motor inhoud?

kort gezegd, komt ik door de CO meting met mijn 2.0L blok die niet op kenteken staat?

vraag 2

als ik de golf laat omkeuren bij het rdw, meten ze dan vanaf 0 een nieuwe co waarde? zodat ik evt hem zonder kat kan laten keuren?

bvd!
#2767330
CO regels zijn aan de hand van het bouwjaar. Hierbij wordt het bouwjaar van de auto gebruikt, niet van de motor. Voor deze auto is dat dacht ik 0,5%
Dus als de uitstoot van de 2.0 goed is heb je op dat punt gewoon APK goedkeur.

Bij het RDW hanteren ze dezelfde CO regels als bij APK, dus zoals ik hierboven schreef ;)

Zonder kat laten keuren kan, als je zorgt dat de uitstoot binnen de limieten blijft.

Tipje: geruchten worden zeer sterk dat in 2017 het omkeuren een stuk lastiger wordt, dus misschien even haast maken met RDW motorwijziging keuren ;)
#2767354
bobbob schreef:CO regels zijn aan de hand van het bouwjaar. Hierbij wordt het bouwjaar van de auto gebruikt, niet van de motor. Voor deze auto is dat dacht ik 0,5%
Dus als de uitstoot van de 2.0 goed is heb je op dat punt gewoon APK goedkeur.

Bij het RDW hanteren ze dezelfde CO regels als bij APK, dus zoals ik hierboven schreef ;)

Zonder kat laten keuren kan, als je zorgt dat de uitstoot binnen de limieten blijft.

Tipje: geruchten worden zeer sterk dat in 2017 het omkeuren een stuk lastiger wordt, dus misschien even haast maken met RDW motorwijziging keuren ;)
Wat zijn die geruchten als ik vragen mag?
Ga over 3 weken naar de rdw voor mijn mk2 20vt, verwacht geen gekkigheid.
maar speel al een tijdje met de gedachte om met een jaar een vr6 ombouw te doen.
Dus ben wel benieuwd!
#2767369
wat ik gehoord heb is dat motorombouw nog gewoon mogelijk is. maar bijv een porsche 356 replica op kenteken krijgen niet meer mogelijk is en je dan een nieuw kenteken krijgt ipv kenteken te behouden van de kever
#2767387
ben benieuwd wat het allemaal word, neem aan dat een foto kentekenbewijs van de donor genoeg is...

ivm verlaging, neem ik aan, opschroeven tot de veren niet meer los komen?
#2767393
Oké, ik heb alleen foto's van de donor wagen, en foto's vd kenteken card. Auto zelf is volledig gestript, en al vernietigd
#2767403
EDIT:

RDW zonet gebeld, technische helpdesk aan de lijn gehad, gevraagd of er per 1 januari concrete weizigingen zijn,

waar ik antwoord op kreeg, mits het een voertuig voor 1998 is geen veranderingen, en en geen extreme vermogen verschil is ook geen probleem (denk aan verschil van 250+ pk) dacht dat je dan naar Lelystad moet..

ook verbaasde hem de vraag, hij was er zelf nog niet mee bekend, al met al kan ik weer rustig verder sleutelen tot de auto er klaar voor is.... ;-)
#2767474
MJT schreef:EDIT:

RDW zonet gebeld, technische helpdesk aan de lijn gehad, gevraagd of er per 1 januari concrete weizigingen zijn,

waar ik antwoord op kreeg, mits het een voertuig voor 1998 is geen veranderingen, en en geen extreme vermogen verschil is ook geen probleem (denk aan verschil van 250+ pk) dacht dat je dan naar Lelystad moet..

ook verbaasde hem de vraag, hij was er zelf nog niet mee bekend, al met al kan ik weer rustig verder sleutelen tot de auto er klaar voor is.... ;-)
Niet lullig bedoeld naar de RDW toe, maar de meesten die daar rondlopen(niet de keurmeesters zelf, maar diegenen op kantoor) hebben geen flauw idee wat er nu en niet mag/mogelijk is. Ik heb een keer bijna een uur aan de lijn gehangen omdat ik een auto via internet wilde aanmelden, maar de optie die gold voor mijn auto stond niet tussen de mogelijkheden(dus moest ik bellen). Uiteindelijk kwamen de mensen daar op kantoor er ook niet uit, en heb ik het uiteindelijk via 1 van de keurmeesters moeten regelen...
#2769024
Wat bedoel je met gericht? hoogte afstelling?

Ze moeten tussen de 0,5 en 4% staan, maar dit stellen ze wel af tijdens de keuring.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 121

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]