VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door RITC
#810809
Vraagje:
Hoe ver moet een einddemper naar voren/achter zitten?? Gaat om een caddy mk1. De uitlaat zit nu achter het achterwiel. Ik wil een sportdemper plaatsen die aan de achterkant komt.

De pijpen gelijk met de bumper??
Afbeelding

Er zijn toch regeltjes over??

Alvast hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Mvg Maarten(ritc)
door golf2turbodiesel
#811261
als k het goed heb, zijn er niet echt regels met een max. aantal cm's over hoever een uitlaat mag uitsteken.
maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven, geen halve meter ofzo ;)

edit:

uitlaat moet deugelijk bevestigd, en gas dicht over de gehele lengte zijn ;)

veel meer eisen voor de apk kan k me niet voorstellen.
Gebruikersavatar
door RITC
#811269
golf2turbodiesel schreef:als k het goed heb, zijn er niet echt regels met een max. aantal cm's over hoever een uitlaat mag uitsteken.
maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven, geen halve meter ofzo ;)

edit:

uitlaat moet deugelijk bevestigd, en gas dicht over de gehele lengte zijn ;)

veel meer eisen voor de apk kan k me niet voorstellen.
Okeej, dus ik kan gewoon doen wat ik mooi vind.
Gebruikersavatar
door kfreak84
#812574
niet scherp uitstekend maken. (denk aan sidepipes) maar volgens mij was dit je bedoeling niet
Gebruikersavatar
door RITC
#812913
Ik weet genoeg, dank jullie wel.
Sportdemper gaat niet door veels te veel werk om het een beetje pas te krijgen. Ik ga nu voor een golf mk4 einddemper onder me caddy mk1 en dan de 2 pijpjes naar beneden polijsten :mrgreen:
door pieter86
#838605
vraagje voor de apk mag 9J (borbet T) rondom om een golf 3 heen? als ik de schroefzet vies omhoog zet? en mogen er getrokken bandjes om? 205 50 16?

groeten pieter
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#838825
pieter86 schreef:vraagje voor de apk mag 9J (borbet T) rondom om een golf 3 heen? als ik de schroefzet vies omhoog zet?
Als ze niet aanlopen & er normaal mee te rijden is (trekt niet naar één kant en stuur komt gewoon terug na het nemen van een bocht), dan mag dat gewoon.
pieter86 schreef:vraagje mogen er getrokken bandjes om? 205 50 16?

groeten pieter
Als deze geen beschadigingen vertonen en netjes op de voorgeschreven druk staan, dan lijkt me dat geen probleem.

;)
Gebruikersavatar
door Nielzz
#846465
Vraag: Moet een achterklep voorzien zijn van een slot? (hij ligt nu los, vliegt niet
omhoog) En het kan nog even duren voordat ik een goed slot heb. En toch wil ik hem graag snel keuren.
Gebruikersavatar
door VW-Ruud
#846479
even een vraagje: Als je een ruitensproeier achter hebt, moet deze dan werken? Ik weet dat een spoeier achter niet verplicht is, maar weet niet zeker ofdat als er een aanwezig is deze wel moet werken (in verband met een gedemonteerd reservoir)
Gebruikersavatar
door gti-er
#846481
en nog een vraagje: is het verplicht om zijknipperlichten te hebben in je zijscherm?
;)
Gebruikersavatar
door stoekie
#846489
Moet voor de apk mijn bestuurdersraam open/dicht kunnen? Ik heb geen hendel op het mechanisme meer zitten.

En als ik de hendel van de bijrijderskant links monteer, mag het dan wel. Dus dat mijn rechterraam niet meer omlaag gaat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#846939
stoekie schreef:Moet voor de apk mijn bestuurdersraam open/dicht kunnen? Ik heb geen hendel op het mechanisme meer zitten.

En als ik de hendel van de bijrijderskant links monteer, mag het dan wel. Dus dat mijn rechterraam niet meer omlaag gaat. :mrgreen:
Ramen hoeven niet open te kunnen, maar dan moet je spiegel wel van binnenuit verstelbaar zijn ;)
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#846944
VW-Ruud schreef:even een vraagje: Als je een ruitensproeier achter hebt, moet deze dan werken? Ik weet dat een spoeier achter niet verplicht is, maar weet niet zeker ofdat als er een aanwezig is deze wel moet werken (in verband met een gedemonteerd reservoir)
Achtersproeier hoeft niet te werken ;)
door Cabbie_mk3
#846945
gti-er schreef:en nog een vraagje: is het verplicht om zijknipperlichten te hebben in je zijscherm?
;)
ja, auto's vanaf 1998 geloof ik! voor 98 dus niet ;)
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#846947
Nielzz schreef:Vraag: Moet een achterklep voorzien zijn van een slot? (hij ligt nu los, vliegt niet
omhoog) En het kan nog even duren voordat ik een goed slot heb. En toch wil ik hem graag snel keuren.
De klep moet van binnen OF van buiten te open zijn.
Hij moet wel vergrendeld zijn.

;)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 121

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]