VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door rudie
#618153
ik heb op mijn golf IV spoorverbreders zitten,voor 5mm en achter 15mm.mag dit of moeten ze er voor de apk af?
Gebruikersavatar
door maurice
#618193
de as mag maximaal 40 mm verbreed worden voor de apk. dus max 20 mm per kant
Gebruikersavatar
door Asj
#618238
Hoi Arthur,
over de bandenmaat word niets beschreven wel over de karkasstructuur en de profieldiepte van de hoofdgroeven.
Een reservewiel met een afwijkende maat zou ook geen reden tot afkeur zijn.
Dus de afmetingen van banden op één as mogen verschillend zijn.

Suc6
Gebruikersavatar
door Asj
#618250
rudie,

De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister.
Gebruikersavatar
door Asj
#618261
Pyledriver,

Roest is een ingewikkelde materie in de APK regelgeving.
Dit moet nauwkeurig worden gemeten en daar word dan mee gerekend en berekend.
Elk geval is uniek.
Gebruikersavatar
door Pyledriver
#618434
Asj schreef:Pyledriver,

Roest is een ingewikkelde materie in de APK regelgeving.
Dit moet nauwkeurig worden gemeten en daar word dan mee gerekend en berekend.
Elk geval is uniek.
Dan breng ik 'm weg en hoor ik het wel. Bedankt :wink:
door PoloFrank
#618940
Is het voor de APK of andere regelgeving verplicht om alarmlichten te hebben? Of kun je volstaan met alleen richtingaanwijzers? Dus moeten ze alle 4 tegelijk kunnen knipperen? Gaat overigens niet om een VW maar de Eend van een maatje van me, en ik ben bezig met een nieuwe draadboom :roll:
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#620807
mijn bestuurderstoel zit stevig gemonteerd, echter heeft de stoel iets speling in de sledes. Hierdoor kan de stoel iets rammelen.

reden is dat de wieltjes iets speling hebben in de slede.

er zijn ook forummers die problemen hebben met de APK in oudere modellen (hebben geen wieltjes maar plastic steuntjes die door de sledes gaan) dat de stoel ook speling heeft, maar ook deugdelijk gemonteerd zijn.

is dit bij mijn versie of hun versie afkeur?
door Jopie
#620820
Is een mistachterlicht verplicht voor de apk?
Gebruikersavatar
door Martinus83
#621235
NielsG60 schreef:Whahaha, k als andere keurmeester ken je eigen gedachte bevestigen :wink:

Glas mag uiteraard wit wel wit zijn, maar ze mogen geen wit licht afgeven wanneer ze aanstaan/gebruikt worden :wink:
Ik weet bijna zeker dat je voor witte of oranje knipperlichten mag voeren en achter rode of oranje knipperlichten mag voeren.
Gebruikersavatar
door Zjonnie
#623820
Vraagje voor de keurmeesters, welke keuringstations werken jullie? Mijn pa is ook keurmeester (sr.), hij is echter sinds een poosje elke dag op de baan om te steken. Eerst zat hij afwisselend op de baan, of in Veldhoven.
Gebruikersavatar
door GTIGolf
#623860
Is het voor de APK of andere regelgeving verplicht om alarmlichten te hebben? Of kun je volstaan met alleen richtingaanwijzers? Dus moeten ze alle 4 tegelijk kunnen knipperen? Gaat overigens niet om een VW maar de Eend van een maatje van me, en ik ben bezig met een nieuwe draadboom
Alarm lichten zijn verplicht vanaf 1998..
Is een mistachterlicht verplicht voor de apk?
Mistachterlicht is verplicht vanaf 1998..
mijn bestuurderstoel zit stevig gemonteerd, echter heeft de stoel iets speling in de sledes. Hierdoor kan de stoel iets rammelen.

reden is dat de wieltjes iets speling hebben in de slede.

er zijn ook forummers die problemen hebben met de APK in oudere modellen (hebben geen wieltjes maar plastic steuntjes die door de sledes gaan) dat de stoel ook speling heeft, maar ook deugdelijk gemonteerd zijn.

is dit bij mijn versie of hun versie afkeur?
Is geen APK afkeur mits de rails gewoon goed vast zit.
Wat zijn de APK eisen die gesteld worden aan de bestuurder en passagiersstoel met betrekking tot de rugleuning?

Ze zijn nog wel verstelbaar maar om een of andere reden zijn ze vandaag afgekeurd.
Moet kunnen vergrendelen de rugleuning dan.
Ik weet bijna zeker dat je voor witte of oranje knipperlichten mag voeren en achter rode of oranje knipperlichten mag voeren.
Aan de voorkant mag je witte knipperlichten hebben als het bouwjaar van de auto voor 1998 is..
MAAR dan moeten ze beide de zelfde kleur hebben niet 1 oranje andere wit..
Achter moet het rood of oranje zijn absoluut geen wit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 121

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]