VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door timberland
#1030367
ja totdat je datum verloopt van de apk keuring zelf natuurlijk
Gebruikersavatar
door skitzo
#1030390
timberland schreef:zolang je draagarmen niet de subframe kunnen raken is het gewoon goedkeur.
om het moment dat je achterste rubber er zo uitligt dat je heb zonder probleem naar boven en beneden kan drukken tegen het subframe is het afkeur.
maar dan liggen ze ook echt goed los
Uhm je mag. Ze max 1mm in lengterichting kunnen bewegen afgezien
Van de elasticiteit van het rubber. Zolang het heen ijzer op ijzer contact maakt ;)
Gebruikersavatar
door GijsK
#1030468
timberland schreef:ja totdat je datum verloopt van de apk keuring zelf natuurlijk
ik heb verder ook gehoord dat als je bijv je auto op 30jan gekeurt moet hebben dat je de afspraak nog 6 weken na die datum mag hebben bij het apk station ..
door timberland
#1030471
dan mag je alleen de auto gebruiken om naar de keurstation te rijden.
niet om overal heen te rijden.
bovendien mogen ze je al bekeuren en bij een ongeluk mogen ze jou aansprakelijk stellen aangezien je auto niet gekeurt is.
zit een hoop haken en ogen aan.
Gebruikersavatar
door GijsK
#1030595
het gaat me er niet om om zolang mogelijk te rijden zonder apk, het komt me alleen heel erg slecht uit deze 2 maanden, dit ivm dat ik 3 weken weg ben voor me werk en dat ik een vermoeden heb dat hij afgekeurt gaat worden. als hij afgekeurt word in me woonplaats dan wil ik hem op me werk fixxen aangezien ik daar gereedschap en brug voor handen heb :) thats the reason ..

klinkt wel heel erg alsof ik inderdaad zolang mogelijk zonder apk wil rijden :ehh: :ninja: xd
door Rem
#1030600
APK meester, ik heb een vraagje

Ik werk bij een groot bedrijf en rijd in een dienstauto. Nu is er in de auto een begrenser geplaatst, waarbij je voor de 3000 toeren moet schakelen en max snelheid is 135 km/uur.

Nu heb ik eens van een monteur gehoord dat dat niet mag, want je auto moet volgas kunnen geven bij APK keuring.

Wat is hiervan waar ? en mag mijn werkgever die begrenzer in de auto plaatsen.

Zelf vind ik dat dit gevaarlijke situaties oplevert en veel ergenis.

Gaat om een MB 200 E uit 2005

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
door kfreak84
#1030903
bij een roetmeting (ik ga ervan uit dat het een diesel is) moet je een toptoerental tussen de 4 en 6000 toeren halen. misschien is hiervoor wel een oplossing voor dmv verwijderen van een zekering of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
door SneakyBass
#1038592
Raymond schreef:Heb ook een vraag,

Ik heb achterlichten van groen glas (Golf 2), het merk is Hella. Bijgeleverd waren 2 rode reflectoren om achter op de auto te monteren.
Mijn auto is al jaren door de APK gekomen zonder de reflectoren, ik heb ze wel in de achterbak liggen voor het geval dat.
Verder ontbreekt het mistachterlicht in de unit. Er is een los misachterlicht bijgeleverd voor montage onder de bumper. Heb ik ook niet gemonteerd, vind het geen porem.
De kleuren kloppen wel
Is de auto nu al die jaren onterecht goedgekeurd of niet?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Deze dus:
Afbeelding

reflectoren zijn verplicht, en vanaf 1 januari 1997 is een mistachterlicht verplicht, dus het mistachterlicht is geen probleem voor de keuring. alleen de reflectie is de auto dus al jaren onterecht goedgekeurd.
door Foeglas
#1038913
SneakyBass schreef:

reflectoren zijn verplicht, en vanaf 1 januari 1997 is een mistachterlicht verplicht, dus het mistachterlicht is geen probleem voor de keuring. alleen de reflectie is de auto dus al jaren onterecht goedgekeurd.
Ben je nou al eens keurmeester of moet jij ook nog steeds wachten tot de 6e? ;)
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#1038946
over 2 week gaat de Golf voor de APK en hij is verlaagd..

Hoe doen jullie dat altijd ??
Draaien jullie de poten weer helemaal omhoog?
Gebruikersavatar
door arthur
#1038957
maakt niet uit. zolang de veren maar gespannen in de dempers staan.

maar houdt er wel rekening mee dat brug op e.d.
bij mij ging het niet zo nauw want die auto was zowiezo goed bebruikt.
maar de voorkant heeft wel een tets gehad met het oprijden.
voor de apk niet perse dus.
als je echt laag bent, en zuinig op je auto, kan je hem mss beter even omhoog draaien.
tevens hoor je hier ook wel is datie afgekeurd hij is laagte..... (subframe enkele cm van de grond e.d.).
Gebruikersavatar
door Gerald1300
#1038962
Hij is er zuinig op jaa dus dan word dat maar heeeel hard omhoog schroeven.

Weer een bult werk :evil:
Gebruikersavatar
door golfgtipower
#1038975
Rem schreef:APK meester, ik heb een vraagje

Ik werk bij een groot bedrijf en rijd in een dienstauto. Nu is er in de auto een begrenser geplaatst, waarbij je voor de 3000 toeren moet schakelen en max snelheid is 135 km/uur.

Nu heb ik eens van een monteur gehoord dat dat niet mag, want je auto moet volgas kunnen geven bij APK keuring.

Wat is hiervan waar ? en mag mijn werkgever die begrenzer in de auto plaatsen.

Zelf vind ik dat dit gevaarlijke situaties oplevert en veel ergenis.

Gaat om een MB 200 E uit 2005

Alvast bedankt.
alleen bij de roetmeting moet ik de auto verder in toeren halen om de uitstoot te bepalen hierbij is zowiezo bij mercedes al een foefje voor automaat gaat gelijk al een hand bak 2x koppeling als goed is

maar er zal voor de apk een foefje bij die begrenzer zitten

heb je als eens geprobeerd stilstaand plankgas te geven miss dat, dat al werkt
Gebruikersavatar
door SneakyBass
#1039596
Foeglas schreef:
SneakyBass schreef:

reflectoren zijn verplicht, en vanaf 1 januari 1997 is een mistachterlicht verplicht, dus het mistachterlicht is geen probleem voor de keuring. alleen de reflectie is de auto dus al jaren onterecht goedgekeurd.
Ben je nou al eens keurmeester of moet jij ook nog steeds wachten tot de 6e? ;)
hahahahaha, ik moet wachten tot de 6e idd
moet jij dan ook?? hahahaha
door B-ram
#1039935
Gerald1300 schreef:Hij is er zuinig op jaa dus dan word dat maar heeeel hard omhoog schroeven.

Weer een bult werk :evil:
brug is nog niet eens het grootste obstakel...remmenbank:).

vooral omdat ze bij brug wel merken dat het niet past. en remmenbank rijden ze em er zo in. Dus omhoogschroeven is niet onverstandig
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 121
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]