VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1156833
gisteren een tijdje bezig geweest met de rechter stuurhoes vervangen, na een paar keer flink meppen de spoorstang maar ff losgehaald met een poelietrekker
Nu krijg ik met geen mogelijkheid die borgmoer los tegen het spoorstangeind.
Iemand een tip??? (zit al een halve bus WD40 over)
#1162803
martyngolf3 schreef:gisteren een tijdje bezig geweest met de rechter stuurhoes vervangen, na een paar keer flink meppen de spoorstang maar ff losgehaald met een poelietrekker
Nu krijg ik met geen mogelijkheid die borgmoer los tegen het spoorstangeind.
Iemand een tip??? (zit al een halve bus WD40 over)

De andere kant opdraaien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: flauw he.

Ik draai deze altijd los als de stuurkogel nog in het fusé zit, dan kun je wat makelijker kracht zetten.

Als laatste redding zou je hem iets kunnen warmstoken.

Succes.
#1162978
Hee ik heb even voor de zekerheid een vraagje, Maakt het voor de apk uit of je nog verschillende velgen hebt tussen voor en achter? ik heb voor normale stale velgen. En achter heb ik sport velgen van me vader, Ik wacht nog op bbs;jes dus tijdelijk deze eronder. Maar nu moet hij voor de apk. Maakt het uit dat je verschillende hebt tussen voor en achter?
#1163323
mrotuning schreef:Hee ik heb even voor de zekerheid een vraagje, Maakt het voor de apk uit of je nog verschillende velgen hebt tussen voor en achter? ik heb voor normale stale velgen. En achter heb ik sport velgen van me vader, Ik wacht nog op bbs;jes dus tijdelijk deze eronder. Maar nu moet hij voor de apk. Maakt het uit dat je verschillende hebt tussen voor en achter?
De bandenmaat op één as moet gelijk zijn. Dus geen probleem.

:D
door timberland
#1166226
klopt,
even een vraag voor de mede keurmeesters.
Ik zou het zelf goedkeuren, maar twijfel ligt.
als je bij een golf 3, de achteras rubbers vervangt voor metalen bussen met een lager in het midden. dan is dit toch gewoon goedkeur? zolang de achteras de houder maar niet raakt. of mis ik nou een stukje?
#1166239
timberland schreef:klopt,
even een vraag voor de mede keurmeesters.
Ik zou het zelf goedkeuren, maar twijfel ligt.
als je bij een golf 3, de achteras rubbers vervangt voor metalen bussen met een lager in het midden. dan is dit toch gewoon goedkeur? zolang de achteras de houder maar niet raakt. of mis ik nou een stukje?
Denk dat je gek wordt van het doortrillen van geluiden. deze rubbers zijn o.a. om een trillingsvrije ophanging te bewerkstelligen.
Dit zou ook nog wel eens invloed kunnen hebben op de contructie (lassen die ineens anders belast worden enz). In dat opzicht zou ik nee zeggen.

Iemand een andere mening?
door timberland
#1166242
ik weet dat er wat meer trillingen bijkomen, maargoed poly urethaan rubbers zijn dan ook minder voor de constructie.
daarom zit ik ook zo te twijfelen of het wel goedkeur is.
kan het ook niet direct in de boeken vinden
#1166253
timberland schreef:ik weet dat er wat meer trillingen bijkomen, maargoed poly urethaan rubbers zijn dan ook minder voor de constructie.
daarom zit ik ook zo te twijfelen of het wel goedkeur is.
kan het ook niet direct in de boeken vinden
Leg je vraag voor als je een steekproef krijgt. Of bel de RDW via het keurmeestersnummer ;)
door timberland
#1166254
ik denk inderdaad dat ik morgen maar even bel, dacht vraag het eerst hier.
je weet dat als je de rdw belt dat je eerst een miep krijgt die het ook allemaal niet zeker weet en dan uit moeten gaan zoeken he ;)
ze komen maar zelden bij ons met steekproeven.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 121

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.