VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door kfreak84
#627199
idd, anders zou de 3-5-7 series van BMW niet eens op de weg mogen
Gebruikersavatar
door oppressed
#627208
Hoelang mag je over de aangestelde APK datum heengaan? Ik hoorde iets van 1 tot 2 maanden...
Gebruikersavatar
door kfreak84
#627215
NIET. de regel is als volgt; je heb je verloopdatum: (voor gemak nu even 12-10-07) deze datum is de uiterste datum dat je auto GOEDgekeurd moet zijn. je krijgt wel 2 maand van te voren, dat zal dus 12-08-07 zijn, al de gelegenheid om je auto te laten keuren, indien goedkeur zal je vervaldatum 12-10-08 worden. je wordt door de RDW dus in de gelegenheid gesteld om 2 maand over je reparatie van je auto te doen, mochten ze hem afgekeurd hebben op 12-08-07. het is dus mogelijk om een auto met 14 maand apk te hebben. dit staat duidelijk in de brief die iedereen van de RDW krijgt als je auto gekeurd moet worden
Gebruikersavatar
door djCo-B
#627238
kfreak84 schreef:idd, anders zou de 3-5-7 series van BMW niet eens op de weg mogen
ok bedankt man, nu is het me duidelijk
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#627302
Afkeur bij APK

hopelijk maken we het nooit mee, maar stel..

Er is een mankement aan je auto, hier komen ze bij de APK achter.
Dus afkeur.
Je hebt nog 2 weken de tijd voor je APK datum verloopt.
Je gaat naar huis met je auto en verhelpt het euvel.
2 dagen laten ga je terug, moet je dan weer een complete APK doorlopen of puur dat onderdeel na laten kijken? En daaraan samenhangend, moet je weer voor een volledige APK beurt betalen?
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#627307
Volgens het RDW moet de garage een afkeurrapport schrijven en afmelden, je krijgt dat een keuringrapport dat dan als afkeurrapport geld.

Na reparatie moet je hem opnieuw aanbieden bij een APKstation en dus opnieuw betalen.

De meeste garage's maken geen afkeurrapport omdat ze hier ook een steekproef op kunnen krijgen en geven je dus gewoon een papiertje met de gebreken mee.
En ze kunnen je als SERVICE een termijn opgeven waar tussen je terug mag komen voor het zelfde geld. Ze kijken dan meestal alleen de punten na die jij dan gemaakt heb.

Ik zelf kijk altijd de hele auto weer na (kan altijd wat gebeurt zijn) want een fout bij een steekproef kost mij en het bedrijf punten.

Nog even over de APK verval datum. Na het verlopen mag hij nog maximaal 1 maand voor de deur staan, er mag dus niet mee gereden worden. Dit heb ik ooit eens gelezen bij een herorientatie apk keurmeester.

:wink:
Gebruikersavatar
door kfreak84
#627925
idd antialfa, niet aan de openbare weg en er mag dan alleen naar het keuringsstation gereden worden.! goeie, klopt idd.
Gebruikersavatar
door Jeff_Edison
#628917
De bedoeling is dat bedrijven ook meer gaan afkeuren..!!
( dus niet zoals antialfa zegt, geen keuringrapart schrijven.. )

Maar meeste bedrijven zeggen van ( ik weet niet of t een verplicht iets is )
als je een afkeur hebt, mag je tussen een bepaalde tijd terugkomen met de auto,
en als dan het probleem verholpen is, betaal je niet WEER een complete APK
Gebruikersavatar
door GijsK
#633232
Hallo, mag ik aan de voorzijde van mijn auto een amerikaanse plaat hebben? dus zonder de NL en blauwe strook.. en dan de kleine letters!

Afbeelding

zo eentje dus :)
Gebruikersavatar
door Madison
#633243
GijsK schreef:Hallo, mag ik aan de voorzijde van mijn auto een amerikaanse plaat hebben? dus zonder de NL en blauwe strook.. en dan de kleine letters!

Afbeelding

zo eentje dus :)
Dat dacht ik niet hoor...moet je goedkeuring voor hebben.
Ik vind het eigenlijk ook best leuk staan,maar lees wel wat de keurmeester er over zegt
Gebruikersavatar
door GijsK
#633447
ik kon me herinneren dat een oranje golf het hier op het forum ook had.. achterste plaat orgineel en voorste amerikaans :)

vind ik echt stoer staan
Gebruikersavatar
door AntiAlfa
#633455
Mag niet, er moet een ontheffing staan op je kentekenbewijs. alleen daarmee kun je een goedgekeurde plaat kopen en daar kun je dan geen bekeuring voor krijgen :wink:
Gebruikersavatar
door sanderke
#633457
angle eyes als stadslichten? toegestaan?? :roll: :?: :?:
gewoon in normale kleur wit/geel-wit
Gebruikersavatar
door GijsK
#633470
AntiAlfa schreef:Mag niet, er moet een ontheffing staan op je kentekenbewijs. alleen daarmee kun je een goedgekeurde plaat kopen en daar kun je dan geen bekeuring voor krijgen :wink:
hm :( nouja bedankt.. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 121

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.