VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1353961
Dit is een mooie topic voor mij! 8)

Mijn vwtje moet in mei weer voor de apk en er moet nog heel wat aan gebeuren, maar wat wel en wat niet voor de apk?

* losse voorstoelen (wel in rails)
* Gordels voorin trekken niet terug
* gat in de bodem (niet in draagdeel)

En ik ben er al een tijdje uit mag een middenpot vervanger onder de auto zitten tijdens een apk?

Alvast bedankt!

PS: SUPER IDEE " VRAAG HET AAN DE APK-KEURMEESTER" !!!!! :tu:
#1353976
Rtdi schreef:ik heb een tdi..

met kat vervanger.. kom ik gewoon door de apk ?
Als je hiermee onder de co2 uitstoot blijft dacht ik wel
redflash schreef:Dit is een mooie topic voor mij! 8)

Mijn vwtje moet in mei weer voor de apk en er moet nog heel wat aan gebeuren, maar wat wel en wat niet voor de apk?

* losse voorstoelen (wel in rails)
* Gordels voorin trekken niet terug
* gat in de bodem (niet in draagdeel)

En ik ben er al een tijdje uit mag een middenpot vervanger onder de auto zitten tijdens een apk?

Alvast bedankt!

PS: SUPER IDEE " VRAAG HET AAN DE APK-KEURMEESTER" !!!!! :tu:
Losse stoelen mag niet. zelfde geld voor de gordels, deze dienen goed te functioneren is mij altijd verteld. Dit hebben ze bij mij dan ook elke keer getest tijdens de apk.
En dat gat in de bodem kan ik je helaas niet bij helpen, ben tenslotte geen apk keurmeester :mrgreen:
#1354148
deze vraag had ik al eens gesteld, een paar antwoorden terug, maar nog geen antwoord gehad:

Ik heb laatst de halogeen lampjes in mijn angeleyes vervangen door led lampjes (wit)
waardoor je allemaal puntjes ziet, ipv mooie ronde ringen.

om deze reden wil ik mijn angeleyes ringen helemaal afkoppelen, maar dan heb ik geen stadslicht meer,
dit wil ik oplossen door een zogenaamde US-Module ertussen te zettten.

dit wil zeggen dat het knipperlicht als stadslicht gaat dienen, (blijft zwak branden) en bij knipperlicht knippert ie afwisselend tussen vol vermogen en 50% zodat dus duidelijk te zien is dat je richting aangeeft..t

het gaat om een golf IV die het knipperlicht in de koplamp heeft zitten,
nb: er zit een oranje lampje in het knipperlicht.

nu heb ik 2 vragen, allereerst is het toegestaan om zo'n US-Module te gebruiken?

en zo niet, als ik de ringen weer aansluit, kunnen de leds in de angeleyes dan voor problemen zorgen bij de keuring?
(de leds geven helder wit licht, dus geen blauw tint erin)

grtz Lars.
#1354217
mark_almelo schreef:
ClemensVento schreef:Korte vraag (moet woensdag voor APK): Adapters, is dat afkeur of goedkeur? Zijn H&R kwaliteitsadapters.
Is geen punt bij APK, Hou alleen de punten van vladi hierboven in de gaten kwa uitsteken.
Vandaag gemakkelijk door de APK gegaan! Adapters waren inderdaad geen afkeur.
#1354587
lscholten schreef:
Rtdi schreef:ik heb een tdi..

met kat vervanger.. kom ik gewoon door de apk ?
Als je hiermee onder de co2 uitstoot blijft dacht ik wel

er wordt geen co2 gemeten maar roetuitstoot bij n diesel. ;)
#1357300
larsjeee schreef:
nu heb ik 2 vragen, allereerst is het toegestaan om zo'n US-Module te gebruiken?

en zo niet, als ik de ringen weer aansluit, kunnen de leds in de angeleyes dan voor problemen zorgen bij de keuring?
(de leds geven helder wit licht, dus geen blauw tint erin)

grtz Lars.
Vraag 1: Nee dat mag niet. Stadslichten mogen alleen wit of geel licht uitstralen, richtingaanwijzers stralen ambergeel licht uit.

Vraag 2: Denk dat hierbij de keurmeester bepaald, lichten ze allemaal even fel op, en overheersen ze niet t.o.v. de overige verlichting.

Succes.
Edwin
#1357309
Maar antialfa, je kun het probleem oplossen door de knipperlichten voor wit te maken (wat voor apk wel goedkeur is) dan is dat probleem opgelost :tu:
#1357331
Groenemosterd schreef:Maar antialfa, je kun het probleem oplossen door de knipperlichten voor wit te maken (wat voor apk wel goedkeur is) dan is dat probleem opgelost :tu:
Klopt heb ik zelf ook :tu:
Mocht je voor witte knippers kiezen, let er wel op dat deze niet vanaf de zijkant waarneembaar zijn, de aanwezige zijknippers in je scherm zul je dus zo moeten schakelen dat deze niet gelijk branden met het stadslicht. Aangezien de US-Moduul deze zwak laat branden ben je dus even bezig.
Vandaar mijn eerder gegeven antwoord het makkelijkste is.
Mogelijk dat gezien het bouwjaar van de auto de zijknippers mogen vervallen.
Wat is het bouwjaar?

Succes
Laatst gewijzigd door AntiAlfa op 05 apr 2010 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#1358037
K heb een Corrado, nu heb ik daar heel het intrieur uitgehaald, dus voorstoelen achterbank enz... ;)

Nu wil ik daar graag een rolkooi inbouwen, zonder achterbank, komt ie dan wel gewoon door de keuring? Aangezien t een personen auto is, met 4 zitplaatsen...
Want dan zitten er geen gordels achterin ;)
En voorin komen 5-Puntsgordels?
#1358076
AntiAlfa schreef:
Groenemosterd schreef:Maar antialfa, je kun het probleem oplossen door de knipperlichten voor wit te maken (wat voor apk wel goedkeur is) dan is dat probleem opgelost :tu:
Klopt heb ik zelf ook :tu:
Mocht je voor witte knippers kiezen, let er wel op dat deze niet vanaf de zijkant waarneembaar zijn, de aanwezige zijknippers in je scherm zul je dus zo moeten schakelen dat deze niet gelijk branden met het stadslicht. Aangezien de US-Moduul deze zwak laat branden ben je dus even bezig.
Vandaar mijn eerder gegeven antwoord het makelijkste is.
Mogelijk dat gezien het bouwjaar van de auto de zijknippers mogen vervallen.
Wat is het bouwjaar?

Succes
ik had die vraag orgineel gesteld, ik heb aleen het knipperlicht in de koplamp voorzien van een us module, mijn zijknipperlichten zijn leds, die fel oranje knipperen..

als ik het dus goed begrijp is het al voldoende, mijn oranje knipperichten in de koplamp even om te wisselen voor gewone witte voor de keuring, dan mag het wel?

dus je stadslicht mag wit zijn, en je knipperlicht voor ook? aleen niet oranje?
#1358285
AntiAlfa schreef:
larsjeee schreef:
dus je stadslicht mag wit zijn, en je knipperlicht voor ook? aleen niet oranje?
idd. alles mag voor wit zijn dus de knippers ook ;)
oke dan lijkt het me het handigste gewoon ff de knippers voor om te wisselen..

die leds in de angeleyes zijn niet goed gelukt, ziet aleen maar felle punten,
dat is ook de reden dat ringen zijn afgekoppeld (branden dus niet) en die us module die ertussen zit heeft aleen betrekking op de 2 knipperlichten in de koplampen.

en ik denk dat ie eerder met de module wordt goedgekeurd dan met die angeleyes :D

bedankt voor de info!, grtz
#1370969
Henk-Jan90 schreef:K heb een Corrado, nu heb ik daar heel het intrieur uitgehaald, dus voorstoelen achterbank enz... ;)

Nu wil ik daar graag een rolkooi inbouwen, zonder achterbank, komt ie dan wel gewoon door de keuring? Aangezien t een personen auto is, met 4 zitplaatsen...
Want dan zitten er geen gordels achterin ;)
En voorin komen 5-Puntsgordels?
Is geen afkeur. Je bent alleen gordels achter verplicht als je er een bank in hebt
#1371474
mark_almelo schreef:
Henk-Jan90 schreef:K heb een Corrado, nu heb ik daar heel het intrieur uitgehaald, dus voorstoelen achterbank enz... ;)

Nu wil ik daar graag een rolkooi inbouwen, zonder achterbank, komt ie dan wel gewoon door de keuring? Aangezien t een personen auto is, met 4 zitplaatsen...
Want dan zitten er geen gordels achterin ;)
En voorin komen 5-Puntsgordels?
Is geen afkeur. Je bent alleen gordels achter verplicht als je er een bank in hebt
oke, dank u voor het antwoordt :tu:
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk