VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1373268
Beste APK-keurmeester 8)

Vraag 1:Ik heb een Golf 2 GTI 16V PL uit 1989.
Mag ik daar bij de kathalysator vervangen d.m.v. een kat-vervanger , en komt hij vervolgens nog door de APK ?
Vraagje 2: Heb ik daardoor waarschijnlijk iets vermogens winst zonder nadelige gevolgen voor bijv. het lopen van de motor?

Sorry als dit al eerder gevraagd is, ik kon er niets over vinden.
#1373339
vraag 1: als het op een Kat lijkt en hij komt goed door de emissietest is er niks aan de hand

vraag 2: daar kun je vermogenswinst mee krijgen ja, verdere lopen van de motor zal je weinig aan merken
#1375119
hallo ik heb een golf 2 1.8 8v k6 uit 1987.
en hij is afgekeurt op de co meting. mij werd vertelt dat dit niet meer dan 0.50% mocht zijn.
en mijne meting gaf aan 0.80%
en er zijn al meerdere mensen geweest die hebben gezegt dan mijn auto een hogere co waarde mag hebben omdat die zonder kat is gemaakt.

klopt dit?

gr
#1381765
gti-ederveen schreef:hallo ik heb een golf 2 1.8 8v k6 uit 1987.
en hij is afgekeurt op de co meting. mij werd vertelt dat dit niet meer dan 0.50% mocht zijn.
en mijne meting gaf aan 0.80%
en er zijn al meerdere mensen geweest die hebben gezegt dan mijn auto een hogere co waarde mag hebben omdat die zonder kat is gemaakt.

klopt dit?

gr

ligt aan je kentekenbewijs en of er nu een kat onder zit of niet
#1385413
zijn lensloze xenon lampen apk-waardig of moet ik deze demonteren?

gr henk
#1391319
Hallo,

Vraagjes:

ik heb in mijn voorbumper mistlampen zitten, deze zijn niet aangesloten en werken dus niet.
klopt het dat wanneer deze in de bumper zitten ook moeten werken voor de apk?

ook heb ik originele xenon koplampen achteraf ingebouwd. hebben dus geen automatischverstelling, wel koplampspoeiers moet de verstelling ook werken?
betreft een jetta uit 06'

alvast bedankt!
#1391322
bobbyb schreef:Hallo,

Vraagjes:

ik heb in mijn voorbumper mistlampen zitten, deze zijn niet aangesloten en werken dus niet.
klopt het dat wanneer deze in de bumper zitten ook moeten werken voor de apk?

ook heb ik originele xenon koplampen achteraf ingebouwd. hebben dus geen automatischverstelling, wel koplampspoeiers moet de verstelling ook werken?
betreft een jetta uit 06'

alvast bedankt!
Mistlampen maakt niks uit, hoeven het niet te doen. Maar de verstelling moet wel werken, mits de schakelaar aanwezig is! Als je schakelaar er niet in zit, hoeft de elektrische verstelling het dus niet te doen, maar ze moeten wel verstelbaar zijn (handmatig). Ben geen keurmeester, maar ik ben zo ook door de APK gekomen :tu:
#1391369
ClemensVento schreef:
bobbyb schreef:Hallo,

Vraagjes:

ik heb in mijn voorbumper mistlampen zitten, deze zijn niet aangesloten en werken dus niet.
klopt het dat wanneer deze in de bumper zitten ook moeten werken voor de apk?

ook heb ik originele xenon koplampen achteraf ingebouwd. hebben dus geen automatischverstelling, wel koplampspoeiers moet de verstelling ook werken?
betreft een jetta uit 06'

alvast bedankt!
Mistlampen maakt niks uit, hoeven het niet te doen. Maar de verstelling moet wel werken, mits de schakelaar aanwezig is! Als je schakelaar er niet in zit, hoeft de elektrische verstelling het dus niet te doen, maar ze moeten wel verstelbaar zijn (handmatig). Ben geen keurmeester, maar ik ben zo ook door de APK gekomen :tu:

en wat is ik nou de verstel knop eruit trek? dan zit er dus een leegplekje.
natuurlijk zal hem dit opvallen maar mogen ze daar op afkeuren? heb namelijk geen zin om de bumper er helemaal af te trekken om koplampen om te wisselen.
#1391406
bobbyb schreef:
ClemensVento schreef:
bobbyb schreef:Hallo,

Vraagjes:

ik heb in mijn voorbumper mistlampen zitten, deze zijn niet aangesloten en werken dus niet.
klopt het dat wanneer deze in de bumper zitten ook moeten werken voor de apk?

ook heb ik originele xenon koplampen achteraf ingebouwd. hebben dus geen automatischverstelling, wel koplampspoeiers moet de verstelling ook werken?
betreft een jetta uit 06'

alvast bedankt!
Mistlampen maakt niks uit, hoeven het niet te doen. Maar de verstelling moet wel werken, mits de schakelaar aanwezig is! Als je schakelaar er niet in zit, hoeft de elektrische verstelling het dus niet te doen, maar ze moeten wel verstelbaar zijn (handmatig). Ben geen keurmeester, maar ik ben zo ook door de APK gekomen :tu:

en wat is ik nou de verstel knop eruit trek? dan zit er dus een leegplekje.
natuurlijk zal hem dit opvallen maar mogen ze daar op afkeuren? heb namelijk geen zin om de bumper er helemaal af te trekken om koplampen om te wisselen.
ik denk dat clemensvento de schakelaar in de auto bedoelt. Als hierop een hoogteverstellingfunctie zit voor mistlampen, moet deze ook werken.
#1391759
GijsK schreef:Hallo,

Laatst zag ik een audi rijden met Us modules, dus dat de knippers zwak bleven meebranden. tevens had deze gele folie over de mistlampen, mogen deze aanpassingen?

tanks!
zowel folie over de lamp als een us module mag officeel NIET voor de apk ;)
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 121

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]