VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1456482
Sommige keurmeesters (van de oude garde misschien) kijken niet naar het keurmerk maar naar hoe een lamp werkt.. Sommige zijn daarin soepeler dan anderen, waardoor de een er een afkeur van maakt en de ander niet.

Meestal kijken ze gewoon of het goed werkt, en verder vinden ze het wel goed. Mochten ze een steekproef krijgen zijn zij de vervelende persoon omdat onderdelen zonder keurmerk niet mogen en jij ook omdat de auto wordt afgekeurd.
#1470970
Hallo allen!

Ik heb een vraag betreffende het uitlaatsysteem van mijn Golf 3 GTI. Mijn Golf is in gebruik genomen voor 31 december 1992. Er zit een katalysator op op dit moment. De handelsmerk van mijn Golf 3 GTI is dus ook een 'GOLF 85KW KAT'.

Gezien hij ouder is dan 31 december 1992 kom ik in de problemen als ik de kat er uit haal en vervang met een katvervanger?

Alvast bedankt! :tu:
#1472968
vraagje,

heb xenon in men koplampen en nou is een draad ergens in de kabelboom gebroken naar men rechtse koplamp. bij het inschakelen van de lampen flits ie drie keer en valt uit.

nou heb ik een schakeling gemaakt van 2 relais, (1 voor elke lamp) en de schakelen nu dus beide lampen gescheiden in. (lampen hangen niet aan elkaar)

de relais worden beide bekrachtigd door de draad die van origine van de lichtschakelaar naar de linkse koplamp liep.


mag dit.

lampen werken nu perfect .
#1475236
Eclecticc schreef:Sommige keurmeesters (van de oude garde misschien) kijken niet naar het keurmerk maar naar hoe een lamp werkt.. Sommige zijn daarin soepeler dan anderen, waardoor de een er een afkeur van maakt en de ander niet.

Meestal kijken ze gewoon of het goed werkt, en verder vinden ze het wel goed. Mochten ze een steekproef krijgen zijn zij de vervelende persoon omdat onderdelen zonder keurmerk niet mogen en jij ook omdat de auto wordt afgekeurd.

Staat nergens in de boeken dat de koplamp verplicht voorzien moet zijn van een e-keur merk.
zolang de werking, beeld, kleur en strooilicht maar binnen de eisen zijn is er niks aan de hand.
op diverse orginele verlichting van vw en audi staan ook geen E-keur merk stempels.
#1513508
Eclecticc schreef:Sommige keurmeesters (van de oude garde misschien) kijken niet naar het keurmerk maar naar hoe een lamp werkt.. Sommige zijn daarin soepeler dan anderen, waardoor de een er een afkeur van maakt en de ander niet.

Meestal kijken ze gewoon of het goed werkt, en verder vinden ze het wel goed. Mochten ze een steekproef krijgen zijn zij de vervelende persoon omdat onderdelen zonder keurmerk niet mogen en jij ook omdat de auto wordt afgekeurd.

hoe kom jij aan deze onzin?
zelf bedacht?
#1515340
mijn auto moet deze week naar de keuring, golf 3, 5 deurs.

aleen nu is het haakje van de achterbank, waarmee die vast geklikt zit krom of iets waardoor deze niet meer klemt, en dus inprincipe afkeur zou zijn?

wat als ik de complete bank er nu uithaal, dan is er ook niks om op af te keuren?

(nu heb ik wel een goede bank nog liggen die ik er natuurlijk ook even in kan zetten)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk