VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1517107
ClemensVento schreef:Iemand die dat durft te zeggen?
geen idee maar het lijkt me dat als de apk keurmeester dat ziet en he daarop kan afkeuren odat hij het bv niet veilig vindt.
Zie het maar als veren die los komen als de auto opgekrikt wordt.

maar nogmaals ik zou het nie weten
#1518536
ClemensVento schreef:Kan een auto worden afgekeurd op gelaste zuigerstangen van schokdempers?
Hoe bedoel je??

Doorgeroest/geslepen?

In dat geval zou ik em keihard afkeuren ;)
#1518782
zou je denk moeten zien om te kunnen keuren zoiets, ben het zelf nognooit tegen gekomen.
maar zolang de demper zijn werk doet en niet lek is. de las netjes en zwartgespoten bijv.
dan zou het goedkeur kunnen zijn of de keurmeester zou er makkelijk overheen kunnen kijken.
#1519784
Neej het zou afkeur zijn, je mag niet aan een veerpoot lassen.

Maar idd, als een keurmeester het niet ziet, omdat het netjes weggewerkt is en dr een stofhoes omheen zit, zoals standaard ook vaak, zal een keurmeester het niet snel zien, die gaat meestal niet daar achter helemaal kijken.
#1519893
vraagje: heb stalen velgen met 195-40-16 bandjes. Nu rij ik al 3/4 jaar met een deuk in me velg rond :D opgelopen tijdens de vorst periode vorig jaar toen een enorm gat in de weg zat. De deuk is ongeveer 0,5cm Is dit apk afkeur?
#1520716
peter139 schreef:vraagje: heb stalen velgen met 195-40-16 bandjes. Nu rij ik al 3/4 jaar met een deuk in me velg rond :D opgelopen tijdens de vorst periode vorig jaar toen een enorm gat in de weg zat. De deuk is ongeveer 0,5cm Is dit apk afkeur?

Nee hoor dat mag gewoon ;)
#1533463
mk2gti schreef:
NielsG60 schreef:Neej het zou afkeur zijn, je mag niet aan een veerpoot lassen.

.

aan een veerpoot mag je wel lassen (roestschade repareren met lassen aan veerpoot mag alleen niet)
er mag aan een veerpoot niet gelast worden :roll:
#1533501
mk2gti schreef:
NielsG60 schreef:Neej het zou afkeur zijn, je mag niet aan een veerpoot lassen.

.

aan een veerpoot mag je wel lassen (roestschade repareren met lassen aan veerpoot mag alleen niet)
een veerpoot is wat anders als aan een zuigerstang lassen ;)
#1534356
mk2gti schreef:welles ben jij ook keumeester?
ja ik ben ook keurmeester :roll:

en veerschotels en wielgeleidingselementen mogen niet gerepareerd worden dmv lassen.
en een veerpoot is een van wielgeleidingselement

lees je permanente eisen maar is goed door ;)
#1534581
Qua brandstofsysteem zou ik me kunnen voorstellen dat het niet mag, aangezien het misschien gaat lekken en dan heb je brandstof in de auto lijkt mij niet wenselijk, aan de andere kant mag een lpg tank oid wel binnen-in de auto zitten.

Wat er wel staat: Alle onderdelen van het brandstofsysteem (...) moeten veilig en deugdelijk zijn bevestigd. Onze minister stelt regels vast m.b.t. de deugdelijkheid van de bevestiging.

Nu weet ik natuurlijk niet wat de minister er van vind!


Maar er staat niks over in het apk boek over of het wel of niet in de auto gemonteerd mag zijn, dus ik zou niks hebben om hem op af te keuren.



Qua remmen zou ik deze regel kunnen gebruiken om hem af te keuren:

5.2.31 Personenauto's moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
1a Deugdelijk zijn bevestigd met DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen

En ook hier komt de minister weer om de hoek kijken en weet ik ook niet wat hij nog verder wil.

Mocht jij dus alle remonderdelen hebben gemonteerd op de daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen/punten, en je hebt er nog iets bij gemonteerd oid, kan ik hem dus ook niet afkeuren, maar dit zou ik nog veel duidelijker moeten zien.
Vooral de remkracht verdeler weet ik niet, is dit een originele of een aftermarket??

M.b.t. je handrem zie ik geen reden om hem af te keuren mits alles dus met de daarvoor bestemde bevestigings en borgmiddelen vast zit.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 121

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]