VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1534768
Campion schreef: Qua remmen zou ik deze regel kunnen gebruiken om hem af te keuren:

5.2.31 Personenauto's moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
1a Deugdelijk zijn bevestigd met DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen

En ook hier komt de minister weer om de hoek kijken en weet ik ook niet wat hij nog verder wil.

Mocht jij dus alle remonderdelen hebben gemonteerd op de daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen/punten, en je hebt er nog iets bij gemonteerd oid, kan ik hem dus ook niet afkeuren, maar dit zou ik nog veel duidelijker moeten zien.
Vooral de remkracht verdeler weet ik niet, is dit een originele of een aftermarket??

M.b.t. je handrem zie ik geen reden om hem af te keuren mits alles dus met de daarvoor bestemde bevestigings en borgmiddelen vast zit.
Om het brandstof systeem hoef ik mij dus geen zorgen te maken.

De remleiding die nu onder de auto loopt komt te vervallen. Vanaf de rem(ABS)unit voor maak ik een nieuwe leiding via het schutbord naar binnen. Deze leiding wordt aangesloten op de handrem, gaat van de handrem naar de remkracht verdeler en wordt na de remkrachtverdeler gesplitst naar de remmen.

Zowel voor de rem als brandstof leidingen gebruik ik de RVS gevlochten leidingen en RVS fittingen. Alles wordt netjes gemonteerd en natuurlijk deugdelijk bevestigd. Waarschijnlijk beter dan de originele manier.

Niets van de remdelen in de auto is dus origineel of is met de (originele) DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen gemonteerd.

De auto (Golf II) zal veel op het circuit gebruikt worden, maar daarnaast moet hij gewoon de openbare weg op mogen en dus APK gekeurd zijn.

Hier een foto van wat (ongeveer) de bedoeling is. Brandstofleidingen worden bij mij echter niet zo gemonteerd maar komen netjes vast te liggen.
Afbeelding
#1535786
ik zou er als keurmeester niet blij mee zijn om zo'n auto te keuren te krijgen, maar goed, zolang deze zaken allemaal goed werken en goed vastzitten zou ik hem wel goedkeuren. Maar mocht ik ook maar iets zien wat niet helemaal goed zit zou ik hem afkeuren vooral omdat in dit geval niet precies duidelijk is hoe de regels gehanteerd moeten worden.

Dus zorg ervoor dat alles onberispelijk gemonteerd is en werkt, dan kan de keurmeester in principe niks anders dan hem goedkeuren. succes :tu:
#1535845
Niets van de remdelen in de auto is dus origineel of is met de DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen gemonteerd.
Dit is een beetje ruim te lezen,
Zodra ze gewoon netjes bevestigt zijn kun je er niks van zeggen als keurmeester.
het gaat erom dat het niet los bungelt/hangt waardoor het zou kunnen beschadigen.
de Keurmeester die zover gaat dat die dit overneemt zal je auto zoiezo al afkeuren niels :tu:
#1535866
Timberland schreef: Dit is een beetje ruim te lezen,
Zodra ze gewoon netjes bevestigt zijn kun je er niks van zeggen als keurmeester.
het gaat erom dat het niet los bungelt/hangt waardoor het zou kunnen beschadigen.
De Keurmeester die zover gaat dat die dit overneemt zal je auto zoiezo al afkeuren niels :tu:
Hey Tim :D . Heb je zinnetje een paar keer doorgelezen, maar begrijp niet wat je bedoelt haha :? :roll: .
#1535873
Ja, die zin is niet echt logisch geschreven.
Maar als je een keurmeester hebt die de regels letterlijk overneemt, zal hij je auto al niet goedkeuren.
is het niet op de remmen, dan wel op de motor of iets anders.
#1535886
Timberland schreef:Ja, die zin is niet echt logisch geschreven.
Maar als je een keurmeester hebt die de regels letterlijk overneemt, zal hij je auto al niet goedkeuren.
is het niet op de remmen, dan wel op de motor of iets anders.
Dat is waar, maar blijf het vreemd vinden dat als je betere remmen onder een auto monteert dat het een APK afkeur kan zijn.
Om welke reden zou de oude PG turbo voor afkeur kunnen zorgen? Er even van uitgaande dat ik niet over de 40% vermogens toename zat ;) .
#1535953
@ timberland, klopt wat je zegt maar goed zodra dingen niet origineel zijn zou ik juist extra gaan kijken naar hoe het precies vast zit, en omdat ik het niet exact weet of het mag het boek erbij pakken en dan precies gaan lezen wat er staat. En de conclusie zou dan zijn zoals ik al eerder zei, dat als het goed bevestigd zit dat ik niks heb om hem op af te keuren. Dus goedkeur ;)
#1536141
AntiAlfa schreef:
Zit er ook een blokkeer inrichting op de handrem?
Dit is een voorbeeld foto van een mede forumer. Zeker de moeite waard om zijn topic even door te lezen http://www.vwforum.nl/luchtgekoeld-tuni ... 92041.html . De hydraulische handrem die ik ga gebruiken heeft een blokkeer inrichting.

Ben eerst wat informatie aan het verzamelen voor ik de Golf weer geheel ga opbouwen.

Nu kan ik mij voorstellen dat een volledige rolkooi ook een APK afkeur zou zijn. Op het circuit met een helm op natuurlijk erg veilig, maar op de openbare weg zonder helm is het iets waar je je kop erg hard tegen aan kunt knallen.
#1536338
ik zou niet weten met welke regels ik een volledige kooi zou moeten afkeuren :tu:
tenzij het je zicht blokkeert
#1537110
NielsG60Turbo schreef:
AntiAlfa schreef:
Zit er ook een blokkeer inrichting op de handrem?
Dit is een voorbeeld foto van een mede forumer. Zeker de moeite waard om zijn topic even door te lezen http://www.vwforum.nl/luchtgekoeld-tuni ... 92041.html . De hydraulische handrem die ik ga gebruiken heeft een blokkeer inrichting.

Ben eerst wat informatie aan het verzamelen voor ik de Golf weer geheel ga opbouwen.

Nu kan ik mij voorstellen dat een volledige rolkooi ook een APK afkeur zou zijn. Op het circuit met een helm op natuurlijk erg veilig, maar op de openbare weg zonder helm is het iets waar je je kop erg hard tegen aan kunt knallen.


een ruit kan anders ook hard aankomen :E , een kooi lijkt mij geen probleem?
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 121

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.