- 15 okt 2010 00:05
#1534768
De remleiding die nu onder de auto loopt komt te vervallen. Vanaf de rem(ABS)unit voor maak ik een nieuwe leiding via het schutbord naar binnen. Deze leiding wordt aangesloten op de handrem, gaat van de handrem naar de remkracht verdeler en wordt na de remkrachtverdeler gesplitst naar de remmen.
Zowel voor de rem als brandstof leidingen gebruik ik de RVS gevlochten leidingen en RVS fittingen. Alles wordt netjes gemonteerd en natuurlijk deugdelijk bevestigd. Waarschijnlijk beter dan de originele manier.
Niets van de remdelen in de auto is dus origineel of is met de (originele) DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen gemonteerd.
De auto (Golf II) zal veel op het circuit gebruikt worden, maar daarnaast moet hij gewoon de openbare weg op mogen en dus APK gekeurd zijn.
Hier een foto van wat (ongeveer) de bedoeling is. Brandstofleidingen worden bij mij echter niet zo gemonteerd maar komen netjes vast te liggen.
Campion schreef: Qua remmen zou ik deze regel kunnen gebruiken om hem af te keuren:Om het brandstof systeem hoef ik mij dus geen zorgen te maken.
5.2.31 Personenauto's moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
1a Deugdelijk zijn bevestigd met DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen
En ook hier komt de minister weer om de hoek kijken en weet ik ook niet wat hij nog verder wil.
Mocht jij dus alle remonderdelen hebben gemonteerd op de daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen/punten, en je hebt er nog iets bij gemonteerd oid, kan ik hem dus ook niet afkeuren, maar dit zou ik nog veel duidelijker moeten zien.
Vooral de remkracht verdeler weet ik niet, is dit een originele of een aftermarket??
M.b.t. je handrem zie ik geen reden om hem af te keuren mits alles dus met de daarvoor bestemde bevestigings en borgmiddelen vast zit.
De remleiding die nu onder de auto loopt komt te vervallen. Vanaf de rem(ABS)unit voor maak ik een nieuwe leiding via het schutbord naar binnen. Deze leiding wordt aangesloten op de handrem, gaat van de handrem naar de remkracht verdeler en wordt na de remkrachtverdeler gesplitst naar de remmen.
Zowel voor de rem als brandstof leidingen gebruik ik de RVS gevlochten leidingen en RVS fittingen. Alles wordt netjes gemonteerd en natuurlijk deugdelijk bevestigd. Waarschijnlijk beter dan de originele manier.
Niets van de remdelen in de auto is dus origineel of is met de (originele) DE DAARVOOR BESTEMDE bevestigings en borgmiddelen gemonteerd.
De auto (Golf II) zal veel op het circuit gebruikt worden, maar daarnaast moet hij gewoon de openbare weg op mogen en dus APK gekeurd zijn.
Hier een foto van wat (ongeveer) de bedoeling is. Brandstofleidingen worden bij mij echter niet zo gemonteerd maar komen netjes vast te liggen.
![Afbeelding](http://i261.photobucket.com/albums/ii62/dolle_2008/100_0082.jpg)
Mijn project: http://www.vwforum.nl/de-garage-f6/16vt ... 75181.html