VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1604580
SneakyBass schreef:
RITC schreef:Hoe kan het dat me Pa pas over 2 jaar weer moet voor de APK?
Alvast bedankt

Sinds 1 januari 2008 is de termijn waarop nieuwere auto’s moeten worden gekeurd gewijzigd. Dit geldt zowel voor de eerste apk als voor de eerstvolgende keuringen. Daarvoor was het namelijk zo dat de eerste APK na 3 jaar vanaf uitgifte van het eerste kenteken moest plaatsvinden en daarna iedere jaar, dus interval 3-1-1-etc. Dit is veranderd in de eerste keuring na 4 jaar, daarna 2 keer na 2 jaar en daarna ieder jaar, dus 4-2-2-1-etc. Deze wijziging geldt echter alleen voor auto’s met een benzine- of elektromotor met datum eerste toelating na 1 januari 2005. Voor auto’s op diesel, gas en alle andere brandstoffen geldt nog steeds de 3-1-1 regeling.
Dank je wel. Zal het m´n vader morgen vertellen.
:tu:
#1604601
Ranchdude schreef:
mkaddict schreef:
tijnoo schreef:kan een ook een stuurkogel zijn :) of fusee. of waar wiebel je aan ?

nou ik wiebel dus aan me wiel haha

die kantel ik als het ware links en rechts beetnemen en dan kantellen dan voel ik iets speling erop zitten

voelt aan of het echt op me ass zit maar kan ook iets anders zijn natuurlijk :SCRATCH:
Spoorstangkogel hoogstwaarschijnlijk,1mm is max. toelaatbaar,wel meten uiteraard met juiste meter.

Veerpootlager bovenin! Zou ook nog kunnen :E
#1611353
JWA schreef:Is het bij oude auto's mogelijk dat ze meer dan een jaar apk hebben ?
praat dan over een jaar en 2 week

je had dan nog 2 weken goedkeuring, bij afmelden blijft de oude datum intakt... en wordt dus met een jaar verlengd, maar dan heb je er gratis 2 weken bij...

snapje m?
#1618033
MarcelJ schreef:hoeveel maanden/weken van te voren mag je een auto laten apk-keuren voor het de apk vervaal datum is?

bijv.: einddatum apk 1-maart hoeveel tijd voor 1-maart mag er al nieuwe apk op? :roll:
2 maand als ik me niet vergis.
#1619890
J kan em inderdaad 2 maanden van te vorgen keuren, dan blijft de oude datum gelden. Je kan ook eerder keuren dan krijg je de dat datum van de dag waarop die af gemeld word
#1619897
idd beste is 2 maanden van te voren .. bijv voor verkoop dan kan je m verkopen met 14 maanden apk.
stel je apk verloopt 10-03-2011 dan ken je m over 5 dagen keuren en dan als die goed is heb je apk tot 10-03-2012 ..

zou je hem bijv. afgelopen dec keuren dan geld die maar van keuring , lets say 15 Dec 2010 tot 15 dec 2011 dus dan krijg je die 2 extra maanden niet (zoals al gezegt maar gwn ff kleine uitleg ;) )
#1624481
SneakyBass schreef:
KevinJ schreef:Mag je gele lampen hebben voor de apk? Of wordt die daarop afgekeurd, het gaat om een Corrado, wisselen is niet heel makkelijk dus vraag me af of ze erin mogen blijven zitten.
koplampen mogen niet anders dan wit of geel licht uitstralen.

m.a.w dit mag :tu:
Bedankt, heb ondertussen de gele lampen er alweer uit, gaf totaal geen licht. :mrgreen:
#1656244
Ik had de vraag hoe het nou zat met Angel eyes?
Die van mij zijn niet verstelbaar, maar heb wel een schakelaartje in me auto.
De de lampen zijn (volgens de website) met E-keur.
Dan kom ik toch gewoon door de apk? Of moet ik het schakelaartje van me andere lampen overzette op me nieuwe?
#1656646
NyoCore schreef:Ik had de vraag hoe het nou zat met Angel eyes?
Die van mij zijn niet verstelbaar, maar heb wel een schakelaartje in me auto.
De de lampen zijn (volgens de website) met E-keur.
Dan kom ik toch gewoon door de apk? Of moet ik het schakelaartje van me andere lampen overzette op me nieuwe?
schakelaar uit auto halen.... goedkeur!
#1656739
Hallo,

ik heb een vraag over mistachterlichten. Ik rijd in een golf IV en zal volgende week de auto moeten laten keuren. Nu zou ik graag willen weten of ik hier op zou afgekeurd worden;

Mijn linker achtermistlicht doet het goed, alleen mijn rechter die doet het niet. Is het verplicht om 2 mistachterlichten te hebben of is 1 voldoende. Want ik zie zat auto's met maar 1 mistachterlicht.

alvast bedankt!!!
#1656860
SneakyBass schreef:
NyoCore schreef:Ik had de vraag hoe het nou zat met Angel eyes?
Die van mij zijn niet verstelbaar, maar heb wel een schakelaartje in me auto.
De de lampen zijn (volgens de website) met E-keur.
Dan kom ik toch gewoon door de apk? Of moet ik het schakelaartje van me andere lampen overzette op me nieuwe?
schakelaar uit auto halen.... goedkeur!
Tip om het netjes weg te werken?
Heb bijna geen kennis van auto's, maar ben zeker bereid te leren!
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk