VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1656876
SneakyBass schreef:
JWA schreef:Is het bij oude auto's mogelijk dat ze meer dan een jaar apk hebben ?
praat dan over een jaar en 2 week

je had dan nog 2 weken goedkeuring, bij afmelden blijft de oude datum intakt... en wordt dus met een jaar verlengd, maar dan heb je er gratis 2 weken bij...

snapje m?
o dan zal ik dinsdag eens vragen of ze em meteen voor 2 jaar kunnen keuren :P

mijn xenon in de mistlampen starten af en toe niet op. Als je dan een keer uit en aanzet doen ze het wel. En alleen als de motor loopt.,,

magdat?
#1657123
TURBOMK4 schreef:Hallo,

ik heb een vraag over mistachterlichten. Ik rijd in een golf IV en zal volgende week de auto moeten laten keuren. Nu zou ik graag willen weten of ik hier op zou afgekeurd worden;

Mijn linker achtermistlicht doet het goed, alleen mijn rechter die doet het niet. Is het verplicht om 2 mistachterlichten te hebben of is 1 voldoende. Want ik zie zat auto's met maar 1 mistachterlicht.

alvast bedankt!!!
1 mistlamp achter is verplicht.... aan de linkerzijde!!! 2 mistlampen mag, maar is pure luxe hahahaha
#1657865
mistlampen zijn wel een controlepunt.
heb het nagevraagd aan de RDW controleur;

het komt er op neer, zitten ze er op en werken ze, dan moeten ze naar behoren werken (geen links-rechts lichtsterkteverschil of kleurverschil).
vrij simpel dus.
#1675059
Heb ABS op mijn Golf 2 en het lampje daarvan brandt constant doordat er waarschijnlijk een achtersensor kapot is. Ik had begrepen dat áls er ABS op zit, dat het dan moet werken. Dat het lampje moet branden op contact en uitgaan na het starten van de motor.

Is er een manier om dit te omzeilen? Ik wil de auto aankomende week gekeurd hebben, maar heb geen tijd/zin om die sensor na te kijken/vervangen/etc.
#1682026
Ik had bij mijn G60 het ABS lampje aangesloten op het relai van de pomp.

Dus wanneer de auto op contact ging, ging het lampje aan, en als je pomp dus afsloeg het lampje ook netjes uit :mrgreen: 8)
#1683820
ik heb een vraagje..

ik heb een amerikaanse golf 5 gti 2007maar deze heeft GEEN achtermistlamp.
word hij dan ook afgekeurd ? want er heeft nooit een mistlamp op gezeten.
en kan er dus niet zomaar eentje aansluiten(leven de can-bus)

en zelfde verhaal van de xenon.
koplampsproeirs is vanaf 2007 verplicht als je xeonon hebt.
maar geld dit ook als de xenon er later na in is gebouwd?

gr kenneth
#1683986
steef-oo schreef:ik heb 2 kleine ´´ventilatiegaten´´ in de bodem :mrgreen:
hoe kan ik dit het beste wegwerken ( ja nieuw stuk inlassen i know) maar das me teveel werk en geld :LOL:
iemand een apk waardige lowbudget oplossing ?
Plaatje overheen lijmen met carrosserie-lijm, en dan nieuwe body-schutz erover spuiten zodat het niet zo opvalt..
#1684200
steef-oo schreef:ik heb 2 kleine ´´ventilatiegaten´´ in de bodem :mrgreen:
hoe kan ik dit het beste wegwerken ( ja nieuw stuk inlassen i know) maar das me teveel werk en geld :LOL:
iemand een apk waardige lowbudget oplossing ?
Als ze niet al te groot zijn, mooi rond maken met een vijl of dremel en dan een afwateringsdop erin :tu:
#1685166
funracer schreef:ik heb een vraagje..

ik heb een amerikaanse golf 5 gti 2007maar deze heeft GEEN achtermistlamp.
word hij dan ook afgekeurd ? want er heeft nooit een mistlamp op gezeten.
en kan er dus niet zomaar eentje aansluiten(leven de can-bus)

en zelfde verhaal van de xenon.
koplampsproeirs is vanaf 2007 verplicht als je xeonon hebt.
maar geld dit ook als de xenon er later na in is gebouwd?

gr kenneth
Volgens mij is er voor import auto's een bepaalde uitzondering omdat ze anders niet op kenteken komen :tu: zou je even na moeten vragen via de RDW zelf hoe het zit :tu:
#1690264
Bij mijn golf 3 stralen de knipperlichten aan de voorkant wit licht uit (lamp en lampunit zonder oranje film). Ik heb begrepen dat dit gewoon mag omdat ik in het zijscherm wel oranje knipperlichten heb?
Mag je dan die knipperlichten aan de voorkant met US modules gebruiken als stads/knipperlicht en het originele stadslichtlampje uit de koplamp halen?
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 121
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk