VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1696276
bassiej schreef:ZOdra een auto afkeur gemeld word moet je hem volgens mij gelijk laten staan. Dit omdat hij niet door de keuring komt en dus niet voldoet om de weg op te gaan. Ga langs het bedrijf en vraag of ze hem even willen nalopen voor de apk zodat je weet wat de punten zijn die je moet maken.

Dus apk afkeur melden moet je NIET doen.

Mvg
Ik heb de opleiding keurmeester gehad, ben ook bevoegd apk keurmeester.
Geloof mij nou maar, dat vervalt niet.
Mocht je het nog steeds niet geloven, op de site van de rdw staat een telefoon nummer.
Bel die even met je vraag en dan zul je horen dat ik gelijk heb :tu:
#1727155
mk4tdi101 schreef:hier een hele andere vraag

moet ik mijn auto ook weer langs de rdw brengen als ik mijn auto andere kleur spuit

en als ik van een 1.1 naar een 1.8 16 kr motor ga ik hoor graag van de apk keurmeesters hier

mvg frans
Als je alles legaal wilt houden, zou ik m omkeuren, naar de goede kleur, en met de juiste motor...

wat apk betreft: kleur en motor wordt niet gecontroleerd. t.b.v afgifte keuring.
#1744197
mark1810 schreef:Beste Leden,

Heb onlangs usa r32 achterlichten gekocht voor mijn golf 5. De knipperlichten hiervan zijn wit.

Nu heb ik ook mijn brief binnen gehad voor de APK. Komen de knipperlichten door de keuring of heb ik een miskoop gedaan en moeten ze terug naar oranje (origineel).

Gr. Mark


Is dit niet ff op te lossen dmv een oranje lampje.... want achter mag je namelijk geen wit licht hebben.... en anders zal ik gewoon tijdens apk ff je orginele lampjes plaatsen! :tu:
#1744215
Timberland schreef:
GollufGTI schreef:Maar als hij wordt afgekeurd en ze melden hem af als afkeur dan zit er geen geldige APK meer op!
Dat is nog steeds niet waar.
als die nog 2 maanden apk heeft en ze melden hem af als afkeur heb je nog steeds 2 maanden apk :tu:

dus niet Tim, als je hem als afkeur afmeld, mag je er niet meer mee de weg op
#1744300
skitzo schreef:
Timberland schreef:
GollufGTI schreef:Maar als hij wordt afgekeurd en ze melden hem af als afkeur dan zit er geen geldige APK meer op!
Dat is nog steeds niet waar.
als die nog 2 maanden apk heeft en ze melden hem af als afkeur heb je nog steeds 2 maanden apk :tu:

dus niet Tim, als je hem als afkeur afmeld, mag je er niet meer mee de weg op
idd dat klopt helemaal
wil je dit voorkomen dan moet je gewoon voor-keuren
alle punten worden dan opgeschreven en meestal heb je dan 2 weken de tijd om het te herstellen
Na herstel neem je het blaadje meenemen met de afkeur/herstel punten en dan ga je hem echt keuren !!
en meestal controleren ze dan alleen de opgeschreven punten
#1745792
Is heel simpelweg afkeur.
de armatuur mag niet beplakt/gespoten worden.
zo staat het ook in het boek.
er worden door wel meerdere mensen verteld dat het wel mag.
maar meestal zijn die mensen geen keurmeester en denken dan maar dat het mag omdat ze er geen problemen in zien.timberland
Ehhmm maar wat is het verschil tussen smoked achter lichten uit te winkel en als ik ze zelf spuit als het net wordt gedaan met speciale verf van motip?
Dat het dan op eens niet mag..

Groeten Don
#1745810
golfcl schreef:
Is heel simpelweg afkeur.
de armatuur mag niet beplakt/gespoten worden.
zo staat het ook in het boek.
er worden door wel meerdere mensen verteld dat het wel mag.
maar meestal zijn die mensen geen keurmeester en denken dan maar dat het mag omdat ze er geen problemen in zien.timberland
Ehhmm maar wat is het verschil tussen smoked achter lichten uit te winkel en als ik ze zelf spuit als het net wordt gedaan met speciale verf van motip?
Dat het dan op eens niet mag..

Groeten Don
Die uit de winkel hebben goedkeur en jouw zelf gespoten achterlichten dan niet meer
de kunst is om het natuurlijk zo netjes te spuiten dat de keurmeester het niet opmerkt. :E
Dus zeker niet te donker..
#1745885
skitzo schreef:
Timberland schreef:
GollufGTI schreef:Maar als hij wordt afgekeurd en ze melden hem af als afkeur dan zit er geen geldige APK meer op!
Dat is nog steeds niet waar.
als die nog 2 maanden apk heeft en ze melden hem af als afkeur heb je nog steeds 2 maanden apk :tu:

dus niet Tim, als je hem als afkeur afmeld, mag je er niet meer mee de weg op
Weet je het heel zeker?
3 maanden geleden had ik dus dit verhaal, en de rdw hotline erover gebelt omdat een paar collega's hetzelfde zeiden als jou.
maar volgens de rdw hotline geld dan nog gewoon de normale apk tijd :SCRATCH:
#1746124
Timberland schreef:
skitzo schreef:
GollufGTI schreef:Maar als hij wordt afgekeurd en ze melden hem af als afkeur dan zit er geen geldige APK meer op!
Dat is nog steeds niet waar.
als die nog 2 maanden apk heeft en ze melden hem af als afkeur heb je nog steeds 2 maanden apk :tu:
Weet je het heel zeker?
3 maanden geleden had ik dus dit verhaal, en de rdw hotline erover gebelt omdat een paar collega's hetzelfde zeiden als jou.
maar volgens de rdw hotline geld dan nog gewoon de normale apk tijd :SCRATCH:

Ja zelfs ik weet dat zeker
Het verschil zit hem in het AANMELDEN en AFMELDEN bij de RDW
Als hij nu alleen doet VOORKEUREN ( dus zonder aanmelden bij de RDW ) is er niks aan de hand
Echter als je in het systeem zit DAN gaat het niet meer op en is afkeur ook echt afkeur
ongeacht het aantal maanden dat je papiertje dan nog zegt dat het goedkeur was
( Nieuwe aanmelding dus ook nieuw rapport )
#1746286
Beste keurmeesters.
Moet een vw lupo uit 1999 zijknipperlichten voeren in de zijschermen?
Ik wil ze dicht laten maken maar mag dat voor apk of moet ik ze dan bijv in de spiegels plaatsen.
Of geldt hier ook dat als ze er niet op zitten ze ook niet gekeurd hoeven te worden.
Ik hoor het graag
Gr Ron
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 121

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.