VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#666485
Nog niet zo lang geleden heb ik een topic geopend bij "problemen".
"Wateroverlast...... BINNEN!!!"

http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... ic&t=44886

Ik had last van regenwater in mijn auto. Na bij de garage te zijn geweest was het probleem nog niet verholpen. De monteur heeft mijn afwaterings kanalen schoongemaakt en tikte aan de binnenkant op mijn wielkast. Daar klonk het onderin niet hol! Advies.... schroef de onderkant open (3 schroeven en haal de rommel daar weg zodat het afwateringskanaal helemaal leeg is. WELNU... zo gezegd zo gedaan.

Hieronder staan foto’s van wat ik daar aantrof. Het komt veel voor bij golf's en polo's dat er onderin veel rommel verzameld. Vooral als je veel onder bomen parkeert. Ik heb intussen bij 5 collega's met VW's op de wielkast getikt en we hebben ze ALLEMAAL van rommel ontdaan. Vieze natte rommel wat zeker niet goed is vooral op die plek! Lijkt me leuk als mensen het eens bij hun eigen auto checken en daar een foto van maken.

Ben benieuwt naar de reacties!

"Beter voorkomen dan genezen"
Gr Roberto

(mijn eigen fotos zijn al een tijd offline, om het topic toch compleet de houden heb ik fotos gepakt van forum gebruiker Greppel zodat je kunt zien wat ik bedoel :tu: :tu:)

Afbeelding[/b]
Afbeelding
Rechtsvoor
Laatst gewijzigd door Robertos op 29 mei 2015 20:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Yoan
#667810
Zo dan 8O
Dat zal ik binnenkort ook eens nakijken.
door GSPT
#667813
Zo dan! Helemaal gecomposteerd al! Ik heb er voorlopig geen tijd voor, maar kom er zeker nog wel aan toe, dan zal ik he ook posten...
Gebruikersavatar
door NeFReT
#667818
lijp:S :?
Gebruikersavatar
door Yoan
#667854
jelmermm-16vt schreef:is inderdaad bekend en veroorzaakt ook vaak roest op scherm en dorpel.

daarom rijdt ik mooi zonder die binnenschermen (en omdat ik dan een stuk lager kan :lol: )
Jelmer, wordt het dan geen bende onder je motorkap?
door GSPT
#667862
Yoan schreef:
jelmermm-16vt schreef:is inderdaad bekend en veroorzaakt ook vaak roest op scherm en dorpel.

daarom rijdt ik mooi zonder die binnenschermen (en omdat ik dan een stuk lager kan :lol: )
Jelmer, wordt het dan geen bende onder je motorkap?
Denk je dat hij door de regen/modder gaat rijden? 8)
Gebruikersavatar
door Yoan
#667884
Uuumm geen idee...ik wel in ieder geval :mrgreen:
door GSPT
#667889
Yoan schreef:Uuumm geen idee...ik wel in ieder geval :mrgreen:
Nou voor zover ik weet glimt zn hele blok, en is het een hobbyauto waar niet dagelijks in gereden wordt...

Maar Guust Konings had dit ooit ook gedaan (meen ik). Die kunststof kappen eruit gehaald, alles schoon gemaakt en extra getectyleerd. Hierna spoot hij dit met de hogedruk 1x in de maand schoon...

Hij zit hier op het forum als het goed is, anders heb ik ook nog wel een mailadres van m voor je... dan kun je ff informeren.

Groeten Geert-Jan
Gebruikersavatar
door Yoan
#667904
Geert-Jan, je hebt pb!
Gebruikersavatar
door Ray_20vt
#667912
dat is idd een bekende plaats waar zich rommel verzameld. heb er laatst ook een hele zooi uitgehaald.
Gebruikersavatar
door jelmermm-16vt
#667921
Yoan schreef:
jelmermm-16vt schreef:is inderdaad bekend en veroorzaakt ook vaak roest op scherm en dorpel.

daarom rijdt ik mooi zonder die binnenschermen (en omdat ik dan een stuk lager kan :lol: )
Jelmer, wordt het dan geen bende onder je motorkap?

heb het over mijn daily... mk3 tdii

komt wel wat zooi onder de motorkap maar valt mee, gat is eventueel ook dicht te maken oid
Gebruikersavatar
door richard
#667929
tja en dan ook gewoon maar drie schroefjes losdraaien...
haal die binnenschermen er eens af en maak het dan eens schoon ipv met een schroeverdraaier erin pulken.

beetje boel half werk dit.
door GSPT
#667932
richard schreef:tja en dan ook gewoon maar drie schroefjes losdraaien...
haal die binnenschermen er eens af en maak het dan eens schoon ipv met een schroeverdraaier erin pulken.

beetje boel half werk dit.

zijn de jouwe wel al schoon dan?
Gebruikersavatar
door richard
#667964
jup, zelfs achter het randje..;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]