VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1587100
Matthias schreef:Graag zou ik nieuwe Wax aanschaffen voor mijn Volkswagen Golf V, het gaat om een een zilverkleurige zoals in deze link: http://www.autozone.be/volkswagen_golf_ ... cale=nl_BE

De stappen die ik voorafgaand neem zijn:
- Wassen met Dodo Juice - Born To Be Mild

Moet nog verder aangevuld worden...
Gafe wagen!!

Ligt eraan hoe goed je het wilt doen..
Je kan:
1. Wash & Wax
2. Wash/kleien/waxen
3. Wash/klei/glaze/wax

Wash:
Goeie shampoo heb je al!
Heb je ook een goeie mitt of iets dergelijks?

Klei:
http://www.carclean.nl/product/Mothers_ ... 01424.aspx
Mooi beginners setje klei! ZIt alles bij in, klei, spray en een doek meen ik ook nog!

Glaze:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00901.aspx
Glaze is voor extra glans en vult lichte krassen en swirls ook nog is op.

Wax:
Afhankelijk van je prijs voorkeur:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00714.aspx
Natty's blue, prima wax die heerlijk werkt!
Niks mis mee, heeft ook een goeie standtijd!

De wat duurdere wax:
http://www.carclean.nl/product/Dodo_Jui ... 01052.aspx
Een dodo wax, dodo heeft echt super waxjes!
Spul ruikt heerlijk, is super makelijk in gebruik en met super resultaten!
1 zo'n pot is goed voor een jaartje of 5 aan wax voor je eigen auto!!
(gem. 25 lagen uit 1 pot, met een gem. standtijd van 2.5 maand per laag!)


Als je dit allemaal hebt, heb je een net 5 stappen plan!
Op deze manier pak je de lak grondig aan op het polijsten na!

Verder kan je bijv. nog natural look voor je interieur nemen (van poorboys)
en Trim restorer van poorboys voor je plastic aan de buitenkant!


:tu: :tu: :tu:
#1587103
Dennis121 schreef:[Als je dit allemaal hebt, heb je een net 5 stappen plan!
Op deze manier pak je de lak grondig aan op het polijsten na!
Thx Dennis :tu:

Ik heb wel even mijn vorige bericht grondig aangepast. Het was namelijk nog niet klaar en ik had perongeluk al op "bevestigen" gedrukt. :oops:

Als je mijn vorige bericht nog een keertje zou willen nalezen, er staat wat nieuwe belangrijke informatie in.

Je weet dat je al bedankt bent hé! :D
#1587225
Pffffffft :P
Grapjas =D

Nou vooruit, daar gaan we ALWEER :LOL:

de klei:
"De Dodo Juice Gentle Grey paint putty is een milde klei (fine grade) gebaseerd op de originele 'seven patent' formule. Hij is minder agressief en dus geschikt voor de gevoelige en zachtere lakken."
Deze klei is inderdaad zacht, maar zoals er ook staat bedoeld voor zachtere lakken.. Nu heeft VW meestal irritant harde lakken! dus weet niet of een zachte klei echt handig is??
De Born slippy zou hier overigens super bij gaan! Helaas deze zelf nog niet in mijn collectie! Maar lijkt me fijn spul!
http://www.carclean.nl/product/Dodo_Jui ... 01327.aspx
deze gebruik ik zelf ook! een mooie middenweg tussen agressief en mild! + Nog meer klei en goedkoper ook!

TJa de wax, de Diamond White is gewoon een klasse wax!
Maar met zijn 45 euro's schrikken vele mensen wel ff! :P

Goeie alternatieven zijn de natty's blue paste wax, de Collinite 476s en bijvoorbeeld de Meguairs M16 wax!
De nxt wax ken ik zelf niet echt, maar ben zelf begonnen met meguairs gold class wax... En ben nu blij dat ik overgestapt ben naar het echte werk!

Verdere tips voor je stappenplan:
je gebruikt nu Meguiars ColorX, ken dit product niet echt.. misschien dat Tim hierover wat kan vertellen? maar ik moet meteen aan kleurwax denken (wat de groostste rommel is die er bestaat :P)
Misschien deze vervangen voor de white diamond glaze van poorboys world? of de lime prime lite van dodo juice?? Goeie glaze tussen kleien en waxen is altijd prima!

Oh en de dap500..
Tja deze machine kan je eigenlijk altijd wel aanraden!
Misschien is het ook wel net zo makelijk om meteen de dap900 te nemen... Heb je iets meer en daar kan je ook prima mee beginnen!
Lakdefecten kan je hier prima mee op lossen! Swirls lichte krassen etc. etc.
En je zorgt er gewoon voor dat je de auto in een mooie showroom staat krijgt als je hem licht polijst!

Ik zou zeggen.. DOEN!
Maar je moet wel een kit kopen dan, want je hebt de polijstmiddelen/pads nog nodig ;)
#1588333
Eventuele tips van mijn kant! ( dennis heeft al een hoop gezegd :tu: )
Dodo juice shampoo is SUPER! Niks aan veranderen! Alleen goed opletten welke verhouding je deze gebruikt :mrgreen:
De klei begreep ik dat die vervangen moet worden?
En zo niet?
Begin er maar vast aan! De klei van meguiars uit dit systeem ( quick clay detailing system ) valt na 1 x gebruik volledig uit elkaar! Geeft in samenwerking met de dodojuice born slippy een soort chemische reactie waardoor de meguiars klei uit elkaar valt/brokkelt!
Het voordeel van born slippy vind ik dat het goed werkt! Het nadeel is dat je in de zomer allemaal fruitvliegjes op je af krijgt en dus iedere x kleine vlekjes op je lak krijgt aangezien deze beestjes platgedrukt worden onder je klei :LOL: Dus je moet de auto nog een x wassen nadat je hebt gekleid ( in mijn ogen! )
Behandelen met meguiars color x? Waarom als ik vragen mag? En doe je dit iedere x?

Wax NXT 2.0 is een leuke beginners wax. Maar het heeft een zeer korte standtijd. zeker ism jou shampoo! Ik raad je aan om een andere wax te kopen.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over degene de dennis noemde!
Diamond white! Klasse wax! fijn aanbrengen en fijn uitpoetsen!
Collinite 476s heb ik 1 malig gebruikt! In mijn ogen een iets mindere wax dan de andere waxen in dit rijtje. Maar andere detailers zweren hierbij!
Meguiars m16! Super om aan te brengen! zwaar ruk als je het moet uitpoetsen en je bent iets te laat :oops:
Eventueel als extra optie als wax is de http://www.carclean.nl/product/Dodo_Jui ... 19.aspxwel de duurste in dit lijstje. Maar voor jou kleur lak een super resultaat! Ultieme wetlook en ultieme glans. + het is voor iedere auto lak geschikt! Dus ook kleur! en met 200 ml kun je heel wat auto's doen!
Maar niet de natty's blue paste wax. Deze is namelijk voor donker gekleurde auto's. Dan zou ik je de natty's paste wax willen aanraden ipv de natty's blue paste wax.

Een dap aan te raden?
Ik zou het IEDEREEN aanraden!
Een super machine en voor wat het doet een super prijs! Er is veel zorg aan deze machine besteedt! En het is in verhouding met gelijkwaardige machines zeer goedkoop in zijn klasse! Ja er komen accesoires bij zoals polijstpads en polijstmiddelen. Maar deze middelen kun je vaker gebruiken! En als je dan toch je vriend/vriendin/vader/moeder wilt helpen om de auto er weer top uit te laten zien dan is dit je kans! Als je nu denkt dat je auto glimt dan staat je dan nog wat te wachten.
Dap 500 of dap 900?
Als je de aankoop dan doet? een dap 900. Iets krachtiger en iets meer effect. + deze ligt makkelijker in de hand.
Ik raad dan altijd aan een dap 900 incl minimaal 3 pads a +- 13 euro p/stuk + de monello finale/mezzo en eventueel inizio.

Klei? ism de born slippy
Dan zeg ik Supernatural klei! Tuurlijk er zijn betere soorten klei. Maar supernatural klei is in verhouding goedkoop en hij is vrij hard. 4 soorten klei geprobeerd maar deze vind ik toch wel het fijnst. Grey paint putty is gewoonweg te zacht. Voor jou vag!
#1588354
Ik ga binnekort zo'n flesje Dodo Juice shampoo bestellen, hoor er niks dan goede verhalen over. Ben nog niet zo'n fan van poetsen, maar ik hoop dat dat nog komt.
#1588453
click schreef:Ik ga binnekort zo'n flesje Dodo Juice shampoo bestellen, hoor er niks dan goede verhalen over. Ben nog niet zo'n fan van poetsen, maar ik hoop dat dat nog komt.
Alleen al die geur <3 heeeeerlijk!

Wel op letten dat je maar een beetje shampoo erin doet! 1 of 1.5 dopje is genoeg voor een 12l emmer zo uit me hoofd!
En wel goed wassen met een washmitt of the bone spons!

:tu: :tu: :tu:
#1592903
Thx Dennis en Nijntje voor jullie comment! :tu:

Heb volgende dingen nog besteld op carclean.nl:
- Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
- Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
- Dodo Juice - Diamond White - 250ml
- Poorboys World - White Diamond - 473ml
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml
- Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (2x)

Op mijn verlanglijstje heb ik gezet:
- Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
- Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt

De DAP 500 of 900 ga ik nog even proberen uit te stellen, anders was mijn boodschappenlijstje net wat te duur. :evil: :D

Vorige keer uitmuntende service van carclean.nl, ik verwacht natuurlijk ditmaal dezelfde service maar daar twijfel ik geen seconde aan! :tu:
#1593019
Dennis121 schreef:Daar ga je geen moment spijt van krijgen!!
Wel grappig..
diamond white en white diamond!!
Voor keur gaat toch naar de diamond white! dodo kennende heeeeeeeeeerlijk geurtje :tu:

Mooi lijstje!
Ook hier een foto posten als de auto gedaan is ha! :E
De Poorboys World White Diamond kan ik toch als voorbehandeling gebruiken op de Dodo Juice diamond white wax hé?!

Het gaat maar om een standaard golf 5 TDI'tje... :oops: :D
De grondige poetsbeurt zal ik maar pas na de winter kunnen doen, aangezien de garage aan de smalle kant is om erin te poetsen. Alles moet dus buiten gebeuren bij goede weersomstandigheden.

Maar ik zal er eens aan proberen te denken... :)
#1593101
Diamond white (poorboys versie) is een glaze!
Deze breng je inderdaad voor de wax en na het kleien aan!

Alleen laten vele dit weg omdat het wel de levensduur van de wax wat kan aantasten. En door dit heerlijke winterweer hebben de meeste de wax er zo lang mogelijk op!
Let wel op dat veel producten niet goed te verwerken zijn in de kou! (je bent wat laaat :LOL: )
Golf5 is een nette auto! dus moet wel goedkomen!
#1594006
Juist voor de winterprik heb ik mijn auto als volgt behandelt:

- Gewassen met Turtle Wax shampoo :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
- Gekleid met Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
- Meguiars ColorX
- Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar

Na de winterprik zou ik hem dus graag behandelen met het nieuwe resem artikelen. :)
Staat in de "handleiding" van de producten bij welke temperaturen deze aangebracht kunnen worden? Of kunnen jullie daar eventueel een antwoord op geven.

Aangezien ik hem na de winter graag terug behandel, maar dit enkel buitenshuis gaan...

Eigenlijk kan ik niet echt wachten tot ik het pakketje mag ontvangen!
#1594242
Ik raad je aan om niet onder de 15 graden te gaan poetsen. En al helemaal niet onder de 10 graden! Zonde van je poetsproducten en het heeft gewoon heel weinig zin. Wassen is natuurlijk geen probleem! Alleen moet je heel goed je auto drogen. Je zal namelijk niet de eerste zijn waarbij de deuren dichtvriezen omdat de auto niet goed is afgedroogd!

Ik zag net op het dubfanatics forum dat de polijstmachines in de aanbieding zijn! Dan heb ik het over de rotary's! Zelf heb ik daar geen mail van gehad... dus ik vraag het me af :SCRATCH: ( pro 900 )
Carclean?? Ik lust nog wel een 3e polijstmachine namelijk :LOL:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Volkswagen Golf 4 2.0

Hallo allemaal mijn golf 4 heeft twee fouten ik de[…]

Hallo, Je schrijft : het scherm is vervangen. Dat[…]

Div. Communicatiestoringen

PXL_20240428_122035269.jpg PXL_20240428_12204112[…]

Een lijstje leest inderdaad iets fijner dan een st[…]

Rns 310 en bluetooth

Ah okee ja beste maar meteen upgraden naar wat mod[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]