VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1713439
Ik heb al een tijd het virus te pakken

Wassen
Drogen
kleien
Waxen

Nu heb ik een dap500 sinds een tijdje en afgelopen week heb ik ook monnelo pads en polijstmiddellen binnen.

wat ik nu ga doen is :
Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
Waxen

Mis ik nu nog een stap om het beste resultaat te krijgen of moet het dit zo zijn.
Zie door de bomen het bos niet meer.
#1713450
Fect schreef:Ik heb al een tijd het virus te pakken

Wassen
Drogen
kleien
Waxen

Nu heb ik een dap500 sinds een tijdje en afgelopen week heb ik ook monnelo pads en polijstmiddellen binnen.

wat ik nu ga doen is :
Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
Waxen

Mis ik nu nog een stap om het beste resultaat te krijgen of moet het dit zo zijn.
Zie door de bomen het bos niet meer.
Is wel aardig goed zo..alleen tussen polijsten en waxen moet nog voeden(glaze) van de lak omdat die dan open staat na het polijsten dus zo:

Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
Voeden/Glaze(Poorboy's black hole)
Waxen of selant
#1713584
Net bestelling geplaatst:

1 101232 Interieur borstel - Paardenhaar
1 101624 Liquid Leather Conditioner - 250ml
1 101623 Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 100067 Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
1 100084 NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
1 101144 NXT Generation Wash & Wax Kit
1 101424 California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
1 100582 Microfiber Applicator Pads - 2st.
1 100907 Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

zeer benieuwd of het wat is nog geen ervaring met poetsen enzo :tu:
#1713605
Schippersss schreef: Is wel aardig goed zo..alleen tussen polijsten en waxen moet nog voeden(glaze) van de lak omdat die dan open staat na het polijsten dus zo:

Wassen
Drogen
Kleien
Polijsten
Voeden/Glaze(Poorboy's black hole)
Waxen of selant
Als je bijvoorbeeld NXT 2.0 hebt hoef je geen glaze erbij te doen ;)
die voedt je lak en sluit ook af .. 2 in 1 zeg maar
#1714070
Nee staat voor de grap op de fles showglans...

Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak.
#1718738
Ik denk dat ik wel een beetje weet wat de betekenis van 'glaze' is. Geloof jij overigens alles wat op de flesjes van producten staat? Heb je het etiketje van een flesje Clearasil al eens gelezen?

Nogmaals; Glans zit um niet in een glaze of wax, maar voor 95% in het goed polijsten van de lak. Mocht je het niet van mij aan willen nemen zou ik eens een aantal andere detailbedrijven contacteren en de vraag aan hen voorleggen... ;)
#1719343
Schippersss schreef:Nee staat voor de grap op de fles showglans...

Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak.
Maar een glaze verwijdert geen krassen, dus leuk dat je een glaze opbrengt, maar het verhaal ervoor is zeker ook belangrijk! Een glaze op een vervuilde, krasserige lak werkt niet, dus zeker eerst het voorspel ( :SCRATCH: ) doen en het daarna pas goed afmaken!

Groeten
#1719753
KevinJ schreef:
Schippersss schreef:Nee staat voor de grap op de fles showglans...

Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak.
Maar een glaze verwijdert geen krassen, dus leuk dat je een glaze opbrengt, maar het verhaal ervoor is zeker ook belangrijk! Een glaze op een vervuilde, krasserige lak werkt niet, dus zeker eerst het voorspel ( :SCRATCH: ) doen en het daarna pas goed afmaken!

Groeten
Ik zal is wat vertellen, Een glaze toevoegen op een auto die niet gepolijst is geeft 3 keer zoveel resultaat als een glaze toevoegen aan een auto die wél gepolijst is :mrgreen:
MAARR ik zie een glaze niet als de perfecte oplossing ;) 100% mee eens dat de voorbehandeling het belangrijkste is van allemaal :D Een glaze werkt leuk.. voor 3/4 wasbeurten :tu:
#1720040
KevinJ schreef:
Schippersss schreef:Nee staat voor de grap op de fles showglans...

Een Glaze is een voedend glansproduct dat op basis van droge olieën in de porieën van de lak trekt. Na verloop van tijd gaan de porieën van de lak open staan en gaat ook de originele glans terug in kwaliteit. Een glaze herstelt de glans en voedt de lak.
Maar een glaze verwijdert geen krassen, dus leuk dat je een glaze opbrengt, maar het verhaal ervoor is zeker ook belangrijk! Een glaze op een vervuilde, krasserige lak werkt niet, dus zeker eerst het voorspel ( :SCRATCH: ) doen en het daarna pas goed afmaken!

Groeten
Ik had het niet over krassen..maar over glans die een glaze nog beter geeft na het polijsten. Ik ben het eens dat polijsten die glans geeft maar een glaze versterkt dit nog eens en dat was mijn antwoord eigenlijk.
#1720202
Xizer schreef:Ik denk dat ik wel een beetje weet wat de betekenis van 'glaze' is. Geloof jij overigens alles wat op de flesjes van producten staat? Heb je het etiketje van een flesje Clearasil al eens gelezen?

Nogmaals; Glans zit um niet in een glaze of wax, maar voor 95% in het goed polijsten van de lak. Mocht je het niet van mij aan willen nemen zou ik eens een aantal andere detailbedrijven contacteren en de vraag aan hen voorleggen... ;)
Sorry dan denk dat wij elkaar verkeerd hebben begrepen..ik bedoelen meer dat glaze extra glans geeft en idd polijsten laat het glansen ;)
#1721599
humor :P
aja trail en error , so leer je het :P
heb zelf eigleijk bar weinig glaze gebruikt
of Valt Deep Crystal step 1 onder glaze?
want dan eb ik het tig keer gedaan!

ziet er mooi uit me golf is tot heden daags nog steeds strak :tu:

wie gebruikt welke merk glaze?:) en wat vind je er van!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]