VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2561201
Powerfilter in olieën kan funest zijn voor je luchtmassameter. Heb zelf ook een green filter, hier zit ook geen olie oid op/in.

Je kunt hem evt laten weken in een bak benzine, en dan goed op laten drogen en dan weer monteren.
#2561298
Te veel olie is funest. In oliën is wel belangrijk, omdat de olie een groot gedeelte van de vuiligheid uit de lucht opvangt. Je moet hem niet doorweken in olie, maar gewoon een paar druppels aanbrengen.
#2561458
KevinJ schreef:Te veel olie is funest. In oliën is wel belangrijk, omdat de olie een groot gedeelte van de vuiligheid uit de lucht opvangt. Je moet hem niet doorweken in olie, maar gewoon een paar druppels aanbrengen.
Lijkt wel een advertentie voor glijmiddel joh".. :mrgreen:
#2561551
Olie van zo'n luchtfilter ook alleen aan de 'vieze' kant van het filter spuiten. dan moet het al eerst helemaal door het filter heen trekken voordat het aan de motorkant los kan komen.

Rijdt zelf al 4 jaar rond met een K&N filter. word 1x per jaar schoongemaakt en nieuw geolied. en die rijdt nog steeds perfect. Ik ga er zelf altijd nog even weer met een keukendoekje overheen om evt overtollig olie weer van het filter af te halen. LMM heel houden is belangrijker dan een powerfilter. :mrgreen: maar 't inolien is wel heel belangrijk. anders kan er allemaal fijn stof de motor in gezogen worden. da's minder fijn. :tu:
#2561586
't zal voor een gewone auto mss niet zo hard gaan, maar ik weet wat het rijden zonder ingeolied filter doet bij een off-road auto. mja, dat is wel een heel eind stoffiger dan op straat rijden.
(ging nog wel aardig rap mbt tot slijtage zeg maar. :lol: )

zolang de fabrikant van de filter meld dat je ze in moet oliën zal ik dat ook gewoon doen, laat ik het zo zeggen. mja, vaak ben je te bang, dat is dan ook nog wel weer zo.
#2561868
ik weet hoeveel ik er op moet doen, goed uit laten lekken en laten drogen voor dat ik hem ga monteren.
en idd is het niet nodig om filter ook aan de bovenkant ( motorkant ) in te olieën.

en ja ik heb natuurlijk ook een lmm.
door FlorisH
#2594004
MORREN schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.

&
Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6


Kan iemand mij het artikelnummer van deze gasklep geven of aangeven van WELKE audi ik de gasklep moet pakken ? een 2,3 5cyl audi 100/80 uit eind '80/'90 ?

Of als iemand er 1 heeft, let me know ;)
Gebruikersavatar
door kevert
#2613800
FlorisH schreef:
MORREN schreef:
Tommy schreef:ik heb 1 tip voor alle vwrijders,

Tip voor de oude 8v motoren, koop een groot gasklephuis van een Audi 5 cilinder, kan je zo overzetten en scheelt erg veel in vermogen en koppel.

&
Ik weet niet precies de winst die het geeft, moet nu weer op de rollerbank.
Maar de gasklep is een heel stuk groter, dus hij zuigt veel meer en harder aan, dus de luchtweger van de k-jet injectie reageerd sneller en spuit wat meer brandstof in.
Alleen een andere pakking kopen, inlaatspruitstuk iets aanpassen en het gashendeltje overzetten.
Hier is een link..

http://www.scirocco.org/tech/mk2/5000tb/5000tb.html

En deze, zefde verhaal, andere plaatjes.

http://www.vintagewatercooleds.com/tech ... lebody.htm

Suc6


Kan iemand mij het artikelnummer van deze gasklep geven of aangeven van WELKE audi ik de gasklep moet pakken ? een 2,3 5cyl audi 100/80 uit eind '80/'90 ?

Of als iemand er 1 heeft, let me know ;)

Dat is volges mij een zenith 2b2 carburateur , succes met zoeken want ik zie ze niet zo vaak te koop.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]

Hoi Allemaal, Ik heb een t roc uit 2018 waar waar[…]