VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2705727
Mensen nog suggesties voor mijn pas aangeschafte Polo 6N 1.6 8V?

Wat ik tot nu toe gehoord heb is:

Lucht
- Andere luchttoevoer (Cold air intake?)
- 'sportkat' of kat ertussen uit halen
- Spaghettispruitstuk
- Einddemper

- Andere nokkenas -> Ik heb geen idee wat ik erop zou moeten zetten

Ik heb alleen geen flauw idee wat ik voor waar aan moet nemen en wat de daadwerkelijke investering en daarmee gepaarde vermogenwinst is. Hopelijk kan iemand me meer vertellen :-)

Verder nog low budget suggesties? Er is werkelijk nog niks performancewise veranderd aan m'n auto dus alle suggesties zijn welkom.
#2705731
om eerlijk te zijn:
spaar lekker door voor een beter blok.
wat je hier ook in pompt het wordt niet sneller.
kijk met wat investeren heb je er 20pk bij maar het is weggegooid geld...........echt.
#2705867
Zo'n blokje kan je stiekem nog best wat leuks mee doen, een bij ons in het groepje had er ook een met uiteindelijk 120pk!
Yamaha r6 carbs, andere nokkenassen, spaghetti spruitstuk en een goed uitlaatsysteem en dan af laten stellen en zit je rond dat vermogen :tu:
#2706014
Dat is verre weg van budget he.
Carbs en spruitstuk, 300 euro?
Nokkenas, 250 euro.
Spruitstuk, 150 euro.
Rest van de uitlaat, 350 euro.
Afstellen op de bank, pakweg 400 euro.
Totaal, 1450 euro, en dan zit er nog niks in en nog geen kleine bijkomstige dingen geteld.

Prijzen kunnen natuurlijk wisselen tussen tuners, maar de rest is enkel aanschaf en is het niet eens gemonteerd.
Dan is zelfs een Lupo/Polo GTI 1.6 16V motor erin swappen goedkoper qua aanschaf, maar uiteraard meer werk.

Maar eigenlijk, die 1.6 valt simpel niet echt sneller te maken, hooguit een andere demper en luchtfilter om hem sneller te laten klinken. :lol:
Of nog altijd de goedkoopste manier, zoveel mogelijk eruit halen, kan je ook nog eens harder door de bocht.
#2750885
Je heb 90 pk. Voor €75 volgens mij heb je een chip voor 105 pk. Forumlid Nynie heeft er zo 1 geplaatst en was er volgens mij wel te spreken over.
#2752634
Tip van flip, plaats geen open luchtfilter op een V5 10v. Te veel warme lucht, en hij gaat er van inhouden. Heb nu die troep er af gedonderd en er een K&N inleg filterin gezet in de originele box, intake buis vervangen door een langere die doorloopt tot in de voorbumper en ik merk nu wel dat ie meer lucht pakt.

Ik snap die open luchtfilter hype niet. Met een flink blok in een kleine motor ruimte levert het alleen herrie op, wat ik zowiezo liever uit de uitlaat hoor komen. Mits ik er echt fatsoenlijk de ruimte voor zou hebben komt die meuk er bij mij niet meer op.
#2754444
mathijs1996 schreef:hallo allemaal,

valt een golf 3 1.8 gt nog leuk te tunen kwa snelheid of is dit ook allemaal geld verspilling en kan je er beter een ander blok in legge?

mvg mathijs :tu:
Heb er nu even mee gereden idd, Bolku chip.
Je went er binnen 2 weken aan :mrgreen: Dus beter ombouwen idd.
#2754561
In een low-budget tuning topic horen toch geen ''beter zet je een nieuw blok erin'' antwoorden :mrgreen: :mrgreen: conclusie: alles lager dan 1.8 en zonder turbo, geen goedkope pk winst alleen goedkope herrie winst :LOL: :lol:
#2754745
Alles maakt uit.
Maar idd het is discutabel of de efficiency van je compressor niet een grotere invloed heeft op de lucht temp naar de intercooler toe als de temp van de aangezogen lucht dat heeft.

Maar idd mijn advies is tune geen motoren zonder potentie.
Of kies voor een concept en blijf daar bij.
Doe ik ook.
Of dat rendabel of nou echt slim is is een 2e
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]