VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door V2Cinsane
#1157431
royvr6 schreef:tegenwoordig kun je een soort ventilator kopen die je na je luchtfilter plaatst, maatje van mij heeft dat op zijn type 3 vr6 gemaakt, ik heb hem in eerste instantie uit staan lachen omdat dat geen nut zou hebben, nu spint ie zelfs in de 2 nog door als hij vol gas geeft en dat deed hij eerder niet.
hij heeft wel een open luchtfilter mischien dat dat ermee te maken heeft.
het is echt merkbaar zegt ie, of het zo is weet ik niet.
kost 100 euro op marktplaats.

wel zeker merkbaar is een openluchtfilter met ram air systeem, dat houd in dat je een open lucht filter hebt met een omhulsel dus eigenlijk een filterhuis die houd de warme lucht van je blok bij je lucht vandaan, hieraan maak je een slang, die je erbij krijgt of koopt en die laat je vanaf het filter naar de grille of ergens anders heen lopen, waar je lucht van buiten af kunt aanzuigen.
scheelt ongeveer 7% vermogen heb ik me laten vertellen.

greetz roy.
heb ik ook geprobeerd te makenmaar heb geen plek voor een buis of een lang.rijd in een golf 3 1.8 monopoint ui 96 met airco..weet mss iemand hoe ik dat wel kan maken????
#1166312
NeFReT schreef:tis danwel geen vw maar iemand een ideetje om een 1.5 civic op te kietelen een beetje?

nokkenas, spaghettie, knappe uitlaat, kop bewerken, cold air intake, brandstofdruk verhogen, chip etc etc... ;)
geld trouwens voor alle atmosferische motoren (ook die vrsex ja Nef :mrgreen: )
#1166328
omars schreef:als ik in m'n 1300 polo een 3F nokkenas leg, wat voor een winst qua pk's en toeren moet ik dan aan denken?
heb begrepen dat er zo'n 75 pk uit te halen is dmv de nokkenas en het "kristal" te vervangen ;)
#1166523
skitzo schreef:
omars schreef:als ik in m'n 1300 polo een 3F nokkenas leg, wat voor een winst qua pk's en toeren moet ik dan aan denken?
heb begrepen dat er zo'n 75 pk uit te halen is dmv de nokkenas en het "kristal" te vervangen ;)
misschien een stomme vraag, maar wat moet ik me voorstellen bij het "kristal"?
#1170300
hej ik zie dat je het zelfde blok hebt. Ik heb laatst een chip bestel voor mijn golf 3 aee koste 80 euro valt nog meej en je zou zon beetje winst van 10-15 pk.
en 15-20 Nm.
Verminderd ook iets het brandstofverbruik als je rustig rijdt.
#1170495
BlackViper schreef:hej ik zie dat je het zelfde blok hebt. Ik heb laatst een chip bestel voor mijn golf 3 aee koste 80 euro valt nog meej en je zou zon beetje winst van 10-15 pk.
en 15-20 Nm.
Verminderd ook iets het brandstofverbruik als je rustig rijdt.
dit is dan in combinatie met een 3F nokkenas? ik heb er een 1300 aav blok in liggen.
#1170634
omars schreef:
BlackViper schreef:hej ik zie dat je het zelfde blok hebt. Ik heb laatst een chip bestel voor mijn golf 3 aee koste 80 euro valt nog meej en je zou zon beetje winst van 10-15 pk.
en 15-20 Nm.
Verminderd ook iets het brandstofverbruik als je rustig rijdt.
dit is dan in combinatie met een 3F nokkenas? ik heb er een 1300 aav blok in liggen.
dat is alleen door de chip. groete
#1175947
goedkoop voor een tdi is een powerbox ertussen plaatsen

kost je 35 euro in duisland excl verzendkosten dan maar je betaald hier 200 euro ongeveer..

Bijvoorbeeld te vinden op :

http://www.kunset.de/onlineshop/5022759 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Scheelt je ongeveer zoals ze zeggen 30 ps + 50 nm.. wat je ook in het echt heel dicht in de buurt komt uiteindelijk!!
En je egr klep dicht maken en kat ertussenuit scheelt ook al wat samen..
Grotere verstuivers erin zetten van een zwaarder motor blok
#1176610
Alsjeblieft geen powerboxen, het enige wat dat doet is je motormanagement foppen op een dusdanige manier dat hij alleen maar veel te rijk gaat lopen. Garantie voor koolaanslag en allerhande andere problemen. In vele gevallen bestaat die box ook uit niets anders dan 1 of een paar weerstandjes om zich zo voor te doen als sensor. Bijvoorbeeld de luchtmassa, waarmee de computer doorkrijgt dat er erg zuurstofrijke lucht aangezogen wordt en daarom meer brandstof in gaat spuiten. Wel meer brandstof, niet meer zuurstof. Feitelijk "verzuip" je hem dus met een veel te rijke afstelling. Vandaar ook het vele roet dat uit de uitlaat komt na zo'n soort tuning. Reken er maar op dat wat je uit de uitlaat ziet komen ook zich gaat afzetten in je motor. Je EGR zit binnen no time vol met prut en kan storingen op gaan leveren, evenals je uitlaatkanalen en aanslag op de zuigers. Wat je er (tijdelijk) mee wint aan goedkope pk's ben je later geheid een keer kwijt aan extra onderhoud/storingen enzovoorts.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 51
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk