VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2080559
Hmm, 3/4k is wat teveel van het goede, zoveel kost de auto bij aanschaf nog geeneens :)

Bruikbare tips om wat meer power uit dat ding te krijgen? Doet zo'n air filter nog wat of is dat voornamelijk sier en geluid?
#2080561
Aeschere schreef:Hmm, 3/4k is wat teveel van het goede, zoveel kost de auto bij aanschaf nog geeneens :)

Bruikbare tips om wat meer power uit dat ding te krijgen? Doet zo'n air filter nog wat of is dat voornamelijk sier en geluid?
Luchtfilter geeft amper vermogenswinst.

Ik ben bang dat als je echt iets fatsoenlijk/snellers wil je een andere wagen zou moeten halen :tu:
#2080708
Aeschere schreef:
Bruikbare tips om wat meer power uit dat ding te krijgen? Doet zo'n air filter nog wat of is dat voornamelijk sier en geluid?
Je brandstof verbruik verhogen. :tu:

goed setje samenstellen zal iets doen, maar is alles behalve zinvol. Het blokje je hebt heeft gewoon te weinig potentie, of wagen omruilen of swappen.
#2106492
Wat kan ik nog veranderen aan mijn 1.9 TDI AFN Golf mk2?
Ik heb al een grotere turbo er op, compleet demperloze 63mm uitlaat, een grote FMIC en een CAI.
Verstuivers moeten ook nog komen, dat is een ander verhaal.

Ik dacht aan een nokkenas van een ander TDI ofzo? Iemand tips..? ;) :tu:
#2106551
Nynie schreef:Verstuivers vervangen en een chip op maat. Weet niet welke turbo je hebt? Maar lijk me dat je dan uikomt op rond de 200 pk?
Ik heb een BV43 turbo van een 2.0 16v 170PK TDI, verstuivers en chip op maat komt nog, maar ik wil ook de nokkenas vervangen.. Kan ik ook een plunjer gebruiken van een ander TDI die groter is dan de mijne? :tu:
#2106588
Ik heb hier namelijk een paar nokkenstokken liggen, vandaar ook mijn vraag. Heb nokkenas liggen van een 90PK TDI en een 1.9 TD..

I dunno, misschien had de een wat meer lift dan de ander.. ;) :tu:
#2106595
jrafca schreef:iemand nog tips voor een polo 6n2 1.4 8v
Als het injectie is kan er nog wat gehaald worden met chip tuning; de rest is zinloos. Gewicht besparen is een betere optie :mrgreen:

Weet iemand of Phenolic intake spacers nut hebben voor een VR6 ?
#2130020
Heb een Caddy MK1, 1.6D. Brandstofpompje al ietsje opgeschroeft, maar kan hier ook nog een of andere wilde nokkenstok in, of iets anders dergelijks? Heb over een GTD of 1.9TDI swap na zitten denken, maar heb hier helaas de ruimte niet voor, want zou dit zelf best wel kunnen, en wil dit dus niet uitbesteden.

Ik hoor t graag :)
#2130338
Djurres schreef:Heb een Caddy MK1, 1.6D. Brandstofpompje al ietsje opgeschroeft, maar kan hier ook nog een of andere wilde nokkenstok in, of iets anders dergelijks? Heb over een GTD of 1.9TDI swap na zitten denken, maar heb hier helaas de ruimte niet voor, want zou dit zelf best wel kunnen, en wil dit dus niet uitbesteden.

Ik hoor t graag :)
Uitlaatspruitstuk + Turbo van een TD op schroeven en volgens mij de pomp van een TD. :tu:
#2130650
Djurres schreef:Dus gewoon een 1.6TD van maken?

Verstuivers hoeven ook niet groter dan? En de ecu, mits die erinzit?
Jij hebt geen ECU en verstuivers kun je zelfs van een 1.9TD/TDI gebruiken, al weet ik niet of je dan ook de compressie moet verlagen omdat je de extra brandstof moet compenseren met extra turbodruk..

Ik *schat* als je hem ombouwt naar een 1.6TD met intercooler dat je dan al op 80PK uit komt (GTD principe), incl. een freeflow 63mm uitlaat met alleen een einddemper + FMIC & 1.9 verstuivers DENK ik dat je wel de 90 a 100Pk aantikt..

Pin me er niet op vast, mijn TDI was een stuk makkelijk om te tunen, zit *geschat* op de 150-160PK, benzine auto's met 160~200PK trek ik tot de 160 er uit.. :lol:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 51

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.