VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goud
#2352298
Een gasklep van een audi 5 cylinder schijnt ook te helpen op een DX blok
Je moet hem wel wat ruimer maken zodat de gasklep open kan
Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kan iemand dat bevestigen
Laatst gewijzigd door goud op 27 feb 2013 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2352319
Is het niet mogelijk een verzameltopic met tweaks voor een bepaald type auto te maken?

Dat levert namelijk veel zinvolle info voor iedereen op.

2 PK tweak voor de VR6: Vervang luchttemperatuursensor in inlaat met die van een 1.8T, en verplaats deze bij je CAI / luchtfilter. Wel het gaatje in je inlaat afdoppen. Doordat de lucht constant kouder wordt opgemeten zal ECU timing bijstellen > 2 PK.

Sensor kost minder dan 17,50 geloof ik.
#2352402
Jeroentje01 schreef:I
2 PK tweak voor de VR6: Vervang luchttemperatuursensor in inlaat met die van een 1.8T, en verplaats deze bij je CAI / luchtfilter. Wel het gaatje in je inlaat afdoppen. Doordat de lucht constant kouder wordt opgemeten zal ECU timing bijstellen > 2 PK.

Sensor kost minder dan 17,50 geloof ik.
Dat is inderdaad een heel leuk trucje, wat ook goed is om te doen bij een open luchtfilter is op de lmm een stuk buis schroeven en daar het filter pas op dan krijg je meer koude lucht.
en de orri koude lucht hoek naar het spatbord kun je een pas rubber op zetten en dan kun je hem zo op je open filter aansluiten, dat scheelt behoorlijk wat in temperatuur.
#2352612
Gaas in LMM is ook belemmerend :mrgreen: Maar de kans dat je het verneukt is groter...

Afbeelding

Ben aan het spelen met Charcoal canister... Door die te verwijderen zit er een mooi gat ter hoogte van je CAI. De aanvoerslang vanaf je tank kan je direct op je Evap proppen waardoor canister overbodig wordt.
#2352630
de werking wordt er minder door als je het er direct op aansluit. maargoed daar merk je sws niet zoveel van.
Je weet ook dat er een testbank proef is geweest? dat een cai op ideaal gemonteerde plaats nog steeds geen vermogens winst had, maar de orginele box met aanpassing het beste werkte :tu:
#2352763
Dat verlies komt door de behoorlijk lange traject dat lucht 'reizen' moet alvorens het in de verbrandingskamer terecht komt. Die inlaat is na een half uurtje rijden lekker warm... Een CAI heeft dan inderdaad weinig nut als die lucht de inlaat afkoelt ;)

Als je de inlaat zou afschermen plus bij het gasklephuis, de slangen voor KVS zou strippen, dan merk je dat het vermogen iets meer toeneemt en minder 'heatsoak' aanwezig is.

Dat is het probleem met die luchtsensor van de VR6 ook, op die plek treedt na langdurig rijden heatsoak op, waardoor ECU gaat triggeren in ontstekingsmoment waardoor je minder vermogen hebt.

Verplaats je die richting je CAI / intake dan heb je iets meer winst.

Check deze review eens: http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4U ... 7D90B05F1A , met name 6:34 ... De kouder de lucht, dus ook voor een VR6, de beter de winst.

Edit: LOL : http://www.youtube.com/watch?v=cbGWgvJN1_8
#2352774
ik weet precies hoe het werkt, 7 jaar ervaring en HTS'er auto techniek. ;) :tu:
je gaat je alleen teveel focussen op iets wat door de slechte constructie van de inlaatporten nog teniet wordt gedaan.

Je kan het hele inlaat systeem isoleren, maar de meeste verhitting van de lucht gebeurd bij de vr nog steeds zodra het van de inlaatspruitstuk naar de cilinderkop gaat.
er zijn manieren om dit te compenseren, echter moet je dat gewoon niet willen.
Met de LTS is ook het probleem van zijn locatie, de sensor zit niet direct bij de volle inlaat, maar bij 1 cilinder in de buurt.
#2352778
Klopt. Het design van de cilinderkop en hoe lucht flowt is bar slecht. Dat is de reden waarom bij een VR6 met Turbo ook zoveel winst te behalen valt, omdat dat probleem dan ook verdwijnt (flow).

N/a tunen met een VR6 is duur, een turbo is bijna goedkoper.

Elke mod die je pakken kunt is dan wel weer welkom! :tu:
#2352837
ik krijg binnen kort een kleine en wil daarom een mijn cv uitbreiden zo dat ik hem ook zonder de sleutel de koffer open kan krijgen

hoe weet ik welke set ik moet hebben ik heb een Golf 3 uit 1994 met een cv maar ben compleet a technisch zo nodig laat ik het doen.
#2354076
goud schreef:Een gasklep van een audi 5 cylinder schijnt ook te helpen op een DX blok
Je moet hem wel wat ruimer maken zodat de gasklep open kan
Heb er zelf geen ervaring mee maar misschien kan iemand dat bevestigen
Ja dat kan ik bevestigen. Ik heb dan een JH blok, iets minder PK's als een DX, maar een grotere gasklep werkt wel beter, je moet alleen ook even een warmdraairegelaar van een Audi 5 cilinder overzetten.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 51

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]