VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Velster
#1168016
stn1 schreef: vanaf de eerste mk2 had je al een aantal modellen. Basis, C, CL, GL, Carat, GTI, GTD. De C was niet eens het meest kale model :mrgreen:

Na de facelift te herkennen aan het schuine schrift in de typeaanduidingen.
Basis = S (standaard)

"Begin mei 1974 liep de eerste Golf van de band. Volkswagen brak met de tot dan gevolgde opstelling waarbij steevast een luchtgekoelde motor achterin geplaatst was. De Volkswagen Golf kreeg een voorin gebouwde watergekoelde viercilindermotor, een zelfdragende carrosserie, een achterklep (derde of vijfde deur; zie hatchback) en voorwielaandrijving. Het design was van Giorgetto Giugiaro. Aanvankelijk was de Golf verkrijgbaar in twee uitvoeringen, standaard (S) en L(S) en kon men slechts kiezen tussen twee benzinemotoren, een 1100cc met 50 pk en een 1500cc met 70 pk. De laatste was ook te bestellen in combinatie met een drietraps automatische versnellingsbak. Een "S" op de achterklep (al dan niet achter de "L") stond voor de grotere motor. De 1500cc motor was anders ontwikkeld en geen vergrote uitvoering van de 1100cc zoals vaak het geval."

En mag ik je vertellen inderdaad dat de S het meest kale model is dat er bestaat! :mrgreen: (Ja ik rij er in); geen middenconsole, geen opbergvakjes, geen dashbordkastje hahaha, maar wat een snoepje is het :D
#1290147
boelewapper schreef:wat is G60?

Groet, Raoul
G60 auto's hebben een G-lader een g lader is een soort compressor deze compressor heeft eigenlijk de zelfde werking als een turbo. Deze compressor word alleen niet aangedreven via de uitlaad druk (turbo wel) maar via een tandriem. Er zijn G laders met schoepen van 60mm en G laders met 40 mm. Deze 40 versie zie je bijvoorbeeld in de polo G40 (die overigens erg snel zijn ;) )
#1711756
janwilmer schreef:VAG betekend Volkswagen Audi Groep
Dat is niet helemaal juist! Eigenlijk helemaal niet. VAG staat voor Volkswagen Aktionen Gesellschaft. Of tewel Volkswagen AG, wat zoiets is als Volkswagen B.V. in normaal nederlands! :tu:
#1895863
KevinJ schreef:
janwilmer schreef:VAG betekend Volkswagen Audi Groep
Dat is niet helemaal juist! Eigenlijk helemaal niet. VAG staat voor Volkswagen Aktionen Gesellschaft. Of tewel Volkswagen AG, wat zoiets is als Volkswagen B.V. in normaal nederlands! :tu:

Nog een kleine correctie: Volkswagen Aktiengesellschaft

Volgens mij is het ook gelijk aan NV ipv BV, maar pin me er niet op vast
Beetje van de economie wat ik meegekregen heb op de middelbare. :LOL:
#1895893
Betekent N/A naturally aspired?
Dus een auto zonder geforceerde luchtinlaat?
#1895894
Hofman schreef:Betekent N/A naturally aspired?
Dus een auto zonder geforceerde luchtinlaat?
:tu:

Aspirated. details
#1895909
Vladi schreef:
Hofman schreef:Betekent N/A naturally aspired?
Dus een auto zonder geforceerde luchtinlaat?
:tu:

Aspirated. details
OK, thx :)
#2030932
jandeman schreef:hoi hier nog 1, de gti/tdi, gti is dan de uitvoering.en je heb de basic,comfortline enzv dat is van een golf 4,waar staat de blauwe of de rode tdi 1 letter of meer voor???mvg jan
Motorvermogen. Bij de Golf4/Bora zijn voor de diesels deze vermogens/gekleurde TD of I.
Alles blanco dus zilver is 66kw 90pk. Een rode I is 74kw 101pk, Een rode DI is de 81kw 110pk, en alles Rood dus zeer heilig is 110kw 130pk!

Bij de Transporter kom je weleens een blauwe I tegen. Dat staat geloof ik voor bluemotion technoligies, maar pin me daarop niet vast want ik weet het niet met zekerheid.

Een Groene I heb ik geloof ik eens gezien op een Lupo 3L. Groen staat geloof ik voor zeer zuinig. :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ik heb de discover media pq 5C0 035 680 destijds g[…]

lijkt me iets van een ontuchtingsleiding aan de ve[…]

Golf 7 gte pcv probleem/olie

Hoi, Ik heb een golf 7 gte en hier een turbo upgr[…]

Hoi allen! Mijn T5 start zonder problemen als i[…]

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]