Pagina 5 van 9

Geplaatst: 07 feb 2007 19:23
door Hakkers
damn.. we krijgen er zelfs nog biologie bij hier :p hahaha

maar verder nog onduidelijke afkortingen hier?

ET ik weet wat het is, en dat mijn velgen ET37 zijn. (past goed onder golf 2) maar waar staat het eigenlijk voor?

Geplaatst: 07 feb 2007 19:25
door TommyGTI
Je hebt ook TSP, Trailer Stability Program Soort ESP maar dan voor de aanhanger. Zodra de aanhanger begint te zwaaien, merkt de auto dat en remt deze af, zodat de caravan weer in t spoort komt.
Ik zie deze er nergens in de lijst erbij staan :p

Is standaard op de nieuwe Passat. :D

Geplaatst: 07 feb 2007 19:32
door TommyGTI
damn.. we krijgen er zelfs nog biologie bij hier :p hahaha

maar verder nog onduidelijke afkortingen hier?

ET ik weet wat het is, en dat mijn velgen ET37 zijn. (past goed onder golf 2) maar waar staat het eigenlijk voor?

ET betekend : Einpress Tiefe

Geplaatst: 07 feb 2007 19:32
door Hakkers
thnx :)

Geplaatst: 14 mar 2007 17:06
door Ruben
Aangepast tot aan hier, kom maar weer op met die afkortingen!

Re: Het grote afkortingen (& termen) topic

Geplaatst: 27 mei 2007 21:11
door Smet
oldscooldriver schreef:
Jurian schreef:
Ruben schreef:Nm: Koppel van de motor, uitgedrukt in Newton per meter
Het gaat hier om Newton meter en niet Newton per meter.
Ruben schreef:kW: Vermogen van de motor, uitgedrukt in kiloWatt
Het vermogen in kW is gelijk aan het motortoerental*koppel in Nm/1000

Ruben schreef:PK: Vermogen van de motor, uitgedrukt in Paardenkracht
Het vermogen in PK is het vermogen in kW*1,36


Het is de newton (kracht) op een arm van een meter. dus als je met een sleutel(dwars met dop ofzo) van een meter met B.V. met 50 kilo leunt is dat 50newton= 500Nm
Ok, kwil nu ook niet moeilijk gaan doen maar het koppel heeft het symbool T(=Torque) oftwel M. Dus T=F.Lloodrecht.


Een koppel is dus een kracht x de loodrechte afstand tot die kracht. ALs je dus met 50 kilogram duwt op een staaf van 1 meter bereken je het als volgt:

m=50kg ==> F= 50x9,81(=g-kracht) = 490,5N

T of M = F*Lloodrecht = 490,5 x 1 = 490,5Nm

Geplaatst: 05 jun 2007 00:33
door Delcasa88
Audio termen:
Amp= Amplifier= Versterker
HU= Head Unit= De radio die je inbouwt
SQ-installatie= Sound quility instalatie. Kwaliteit belangrijker dan (bass-)volume
SPL-installatie= Sound Presure Level install. Zoveel mogelijk bass produceren

Nm kan ook het aandraaimoment van een bout zijn!

LMM, Lucht-Massa-Meter

Geplaatst: 10 jul 2007 15:34
door Dannymk4
Nm is een moment in de eenheid Newton/Meter.

Echter dit moment kan een koppel, buigendmoment of wringendmoment zijn.

In geval van een motor is het een koppel.

Koppel= twee paralelle krachten die dezelfde grote hebben in tegenovergestelde richting en zijn gescheiden door een loodrechte afstand.


Berekenen van koppel in NM:
vermogen (in Kw) x 1000
--------------------------------
2 x Pi x toerental
-------------------
60

Geplaatst: 08 sep 2007 00:46
door Sub-Zero
Wat betekent U9?

Geplaatst: 08 sep 2007 01:03
door Hakkers
het staat voor een katalysator op je kenteken..

de afkorting van U9 durf ik niet te zeggen..

Geplaatst: 07 okt 2007 08:01
door Screwball
Waar staat STK voor :$ ?

Geplaatst: 07 okt 2007 10:14
door MichelMK3
stationair regelklep?

Geplaatst: 07 okt 2007 10:16
door MichelMK3
Hakkers schreef:
MichelMK3 schreef:En wat betreft het CL verhaal, hier krijg ik ook geen hoogte van, want volgens mij heeft de meest standaard golf het type CL aanduiding, of heb ik dit verkeerd. En wat maakt een golf nu eigenlijk GT? Ik heb ook op papier een CL, maar er zitten standaard behoorlijk veel opties aan, denk aan zwarte spatbordranden (GTi,VR6), originele vw-side skirts, stuurbekrachtiging, electrische ramen, in hoogte verstelbare kuipstoelen, hoofdsteunen achter, centrale vergrendeling, van die zilveren wijzerplaten....Ik denk dat dat komt omdat het een atlanta sport is (101pk), maar waarom dan toch type aanduiding CL?
MichelMK3,

een golf 3 GT heeft schijfrem achter en is altijd een 1800 CC blok. de GT heeft steek 4X100. alle andere Golf 3's hebben geen schijfrem achter met uitzondering van een GTI en VR6. die hebben beide ook schijfrem achter maar hebben steek 5X100.
alleen de GT Special heeft schijfremmen de gewone gt niet

Geplaatst: 06 dec 2007 15:26
door Ruben
Tot aan hier aangepast!

Geplaatst: 06 dec 2007 16:14
door Fire-And-Ice-GTD
Dannymk4 schreef:Nm is een moment in de eenheid Newton/Meter.

Echter dit moment kan een koppel, buigendmoment of wringendmoment zijn.

In geval van een motor is het een koppel.

Koppel= twee paralelle krachten die dezelfde grote hebben in tegenovergestelde richting en zijn gescheiden door een loodrechte afstand.


Berekenen van koppel in NM:
vermogen (in Kw) x 1000
--------------------------------
2 x Pi x toerental
-------------------
60
1 NM staat ook gelijk aan 0,1 Kilogram