VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2703129
Hey, vraagje!

Ik heb een golf 2 GTD oude type, en zoals je verwacht in dit topic heb ik een vraag over banden/velgen.

Ik ben op zoek naar een nette velgen/banden combinatie die zo breed mogelijk is.

Ben niet verlaagd (toekomst) maar ben nu al aan het kijken.

Ik was van plan bij de sloop een net setje 15 inch staal te halen en die dan te laten verbreden, maar tot hoever is mogelijk?

Heb iets gelezen over 7,5j voor en 9j achter, is dat de max zonder lijsten te bewerken?

en welke et moet het dan hebben?
#2703133
Is afhankelijk van alles en nog wat.
Als die niet verlaagd is wordt het lastig ivm zachte vering. Als die vol stug staat afgesteld kan je heel laag en breed.
Ik rij bijv met 7,5J ET20 aan de voorkant, 165/45/16 bandjes. Wel compleet de kas moeten bewerken voor deze hoogte. En de 9J ET10 met 195/40/16 bandjes aan de achterkant heb ik ook de kassen voor moeten rollen ;)
#2703159
bobbob schreef:Is afhankelijk van alles en nog wat.
Als die niet verlaagd is wordt het lastig ivm zachte vering. Als die vol stug staat afgesteld kan je heel laag en breed.
Ik rij bijv met 7,5J ET20 aan de voorkant, 165/45/16 bandjes. Wel compleet de kas moeten bewerken voor deze hoogte. En de 9J ET10 met 195/40/16 bandjes aan de achterkant heb ik ook de kassen voor moeten rollen ;)
Ben van plan volgende maand verlaag setje halen (30/40 voor/achter) sinds het toch goedkoper is dan een schroefset.

als de kasten moeten worden gerold passen m'n kunstof wiellijsten dan nog?
#2731706
Setje velgen gezien voor de 7... Iemand die weet of dit gaat passen?

2 x 8,5x19
2 x 9,5x19
ET 45

Kwa ET-waarde zou ik dan goed zitten denk ik. Weet alleen niet of ik 9.5J kwijt kan aan de achterkant. Zal dan voorop 215/35 komen te liggen en achterop 225/35, op beide velgen dus iets getrokken bandjes. Iemand die weet of dit past en of het dan nog mogelijk is om de auto lichtjes te verlagen
#2732704
Wie kan mij vertellen of het volgende past onder mijn 6n2 die 40 40 verlaagd is met veren en poten.

Oz racing f1
16"
Et 37
7j

Dit rondom met 195 40 16.
Smaller is geen optie aangezien ik het vermogen wel op de weg moet houden.
Rij nu met 195 45 15 en dit loopt net niet aan

Afbeelding
#2736017
Guys vraagje ,
Ik heb een setje rotiforms blq voor me mk5 gekocht er zitten 225/40/18 banden op maar nu past die voor niet lekker ivm de hoogte van de band(wil ook geen verbrede voorschermen!) nu had ik nog 215/35/18 bandjes liggen maar dit lijkt heel smal onder de mk5 , de 225 loopt zowel voor maar vooral achter aan iemand enig idee wat het beste vult?

Zat zelf te kijken naar 205/40/18 maar her moet ook wel mooi ogen ..

Velgen zijn 8,5J met een et van 35 rondom :tu:
#2751817
Misschien al een keer eerder voorbij gekomen, maar bij het zoeken kwam ik hier niet zo snel tegen.
Ik kwam onderstaande advertentie tegen en ik vraag me af hoe origineel deze velgen zijn, want in mijn gedachten zouden ze vele malen duurder moeten zijn tenzij het de prijs per stuk is natuurlijk ;)

Golf GTI Santiago Velgen 17, 18, 19 inch...

8jx17 Inch, 8Jx18 Inch 8jx19 inch
Steekmaat: 5x100 5x112
Et: 45
NG: 57.1 66.6
Model : GTI Santiago
Snelheid banden: Max 270km per uur
Loadindex banden: 92

http://goo.gl/WqQvmr

Ze zouden uiteindelijk onder een Golf 7 moeten komen te zitten. Ik twijfel bij de velgmaat sowieso over 17 of 18 inch. Ik heb nu een Golf 6 met 17 inch velgen en die velgen gaan tijdelijk over naar de Golf 7. Die set zou ik dan later willen gebruiken voor mijn winterbanden of te koop willen zetten op MP om dan dus een mooie nieuwe set eronder te zetten. Het is een zwarte Golf 7 uit 2013, comfortline. Verder nog niets aan gedaan. Ik ben niet zo technisch helaas, dus alle tips zijn welkom (welke velgen zijn mooi onder een zwarte Golf 7 waarbij het rijcomfort nog enigszins behouden blijft.. etc). Budget... tot €1000 denk ik voor banden en velgen. (huidige banden... Continental Sportcontact 5, 225/45 17)

Huidige Golf 6 incl. velgen
Afbeelding

De 'nieuwe' Golf 7 met de 15 inch velgen die 'tijdelijk' vervangen worden voor de bovenstaande 17 inch velgen
Afbeelding
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96

Ik heb de discover media pq 5C0 035 680 destijds g[…]

lijkt me iets van een ontuchtingsleiding aan de ve[…]

Golf 7 gte pcv probleem/olie

Hoi, Ik heb een golf 7 gte en hier een turbo upgr[…]

Hoi allen! Mijn T5 start zonder problemen als i[…]

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]