VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#993080
Sinds half september 2008 ben ik in het bezit van een VW Tiguan 1.4 TSI 4 motion. De auto rijdt fantastisch.
Echter sinds een week of drie hoor ik bij het overschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 (soms) een kort piepend geluid. Het lijkt net of dat het koppelingspedaal gesmeerd moet worden.
Ik ben hier mee terug gegaan naar de dealer en die komt met het verhaal dat het geluid van een of andere poelie van de turbo komt. Hier is al een modificatie voor gemaakt, echter deze modificatie was al aangebracht op mijn Tiguan.
Omdat deze klacht nog niet voorkomt bij andere Tiguan rijders, kan er op dit moment voor mij niets gedaan worden.
Nu is mijn vraag: zijn er andere Tiguan rijders die dit piepende geluid bij het overschakelen herkennen?
Gebruikersavatar
door Gout
#993429
Nix worden gedaan !??!
Gewoon terug gaan , ze moeten het probleem verhelpen.
Je moet je niet met een zwak excuus weg laten sturen.

En is het bij het ontkoppelen of echt bij het van 1 naar 2 schakelen ?
door timberland
#993462
hebben ze je verteld welke actie er aan gedaan is?
als jij de actie hebt gehad waar de bakolie van vervangen is, zou ik meteen truggaan.
ze hadden bij bepaalde versnellingsbakken de verkeerde olie in gedaan.
waardoor de slijtage groter werd en voornamelijk tussen het schakelen van de 1 naar de 2. oplossing als je deze klacht had was dat je een nieuwe versnellingsbak kreeg.
dus gewoon truggaan en anders een andere dealer opzoeken die wel de moeite voor je wil doen
door pp_tiguan
#993549
Gout schreef:Nix worden gedaan !??!
Gewoon terug gaan , ze moeten het probleem verhelpen.
Je moet je niet met een zwak excuus weg laten sturen.

En is het bij het ontkoppelen of echt bij het van 1 naar 2 schakelen ?
Het is helaas niet altijd aanwezig, dat is nu juist het vreemde. Maar vaak is het tijdens het opkomen van de koppeling bij 1 naar 2, 2 naar 3.
Gebruikersavatar
door tiguannes
#993812
Hallo,
Ik heb ook dat zelfde geluid, het doet zich voor op het moment dat je de koppeling loslaat en de motor oppakt naar de volgende versnelling, het is bij mij weers afhankelijk, als het nat weer is hoor ik het minder, de dealer zegt dat het komt uit het flexibele gedeelte van de uitlaat door het enigzins bewegen van de motor bij optrekken e.d. ik heb hier vanaf het begin aan getwijfeld want het klinkt mijnsinziens meer als een piepende snaar.
Ik heb ondertussen al een afspraak staan om het uit te zoeken.

Ook heb ik een tikkend geluid uit de benzinetank bij stationair toerental , waarschijnlijk de benzinepomp, erg irritant.

Laat nog even weten hoe het afloopt.

Groetjes Yowan.
door pp_tiguan
#993828
tiguannes schreef:Hallo,
Ik heb ook dat zelfde geluid, het doet zich voor op het moment dat je de koppeling loslaat en de motor oppakt naar de volgende versnelling, het is bij mij weers afhankelijk, als het nat weer is hoor ik het minder, de dealer zegt dat het komt uit het flexibele gedeelte van de uitlaat door het enigzins bewegen van de motor bij optrekken e.d. ik heb hier vanaf het begin aan getwijfeld want het klinkt mijnsinziens meer als een piepende snaar.
Ik heb ondertussen al een afspraak staan om het uit te zoeken.

Ook heb ik een tikkend geluid uit de benzinetank bij stationair toerental , waarschijnlijk de benzinepomp, erg irritant.

Laat nog even weten hoe het afloopt.

Groetjes Yowan.
Ik heb inmiddels mijn dealer verzocht mijn probleem verder te onderzoeken. Ik heb daarop nog geen reactie gehad. Maar ik zal je op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
door tiguannes
#1022373
Mijn piep bij het schakelen heeft zich de laatste tijd niet meer voor gedaan en bij mijn weten is er niets veranderd door de dealer. Effe in de gaten houden dus.

De tikkende brandstofpomp is ondertussen vervangen door een nieuwe, dus ben weer vrij van hinderlijke bijgeluiden.

Yowan.
#1022385
pp_tiguan schreef:Omdat deze klacht nog niet voorkomt bij andere Tiguan rijders, kan er op dit moment voor mij niets gedaan worden.
Nu is mijn vraag: zijn er andere Tiguan rijders die dit piepende geluid bij het overschakelen herkennen?
eens met de eerste keer zijn toch? als ze dit tegen alle klanten zeggen dan lossen ze het nooit op??
door blacktiguan
#1038719
Bij mijn Tiguan 1.4 TSI hoor ik ook wel wat, maar dat vind ik nog niet zo erg.
Wel is het storend dat de overgang van 2 eerste naar de 2e versnelling niet te nemen is zonder een zogenaamde "hobbel" te voelen.
Vooral bij vlot optrekken is dit heel vervelend.
Ze hebben bij mijn dealer een modificatie uitgevoerd, waarbij iets is vervangen...
In iede geval moest er nieuwe olie in de bak.
helaas heeft het niets geholpen, en gaat hij binnenkort opnieuw naar de dealer.
Op de duitse forum site motor-talk.de staat ook het een en ander beschreven over dit probleem (dd 03-01-2009)
Zijn er meerdere mensen met het probleem zoals ik het ervaar?
Gebruikersavatar
door J0riz0s
#1038775
Wtf, is er een blik met nieuwe tiguan-gebruikers opengetrokken ofzo?
Waar komen jullie allemaal opeens vandaan?? :shock: :lol:
#1042838
pp_tiguan schreef:Sinds half september 2008 ben ik in het bezit van een VW Tiguan 1.4 TSI 4 motion. De auto rijdt fantastisch.
Echter sinds een week of drie hoor ik bij het overschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 (soms) een kort piepend geluid. Het lijkt net of dat het koppelingspedaal gesmeerd moet worden.
Ik ben hier mee terug gegaan naar de dealer en die komt met het verhaal dat het geluid van een of andere poelie van de turbo komt. Hier is al een modificatie voor gemaakt, echter deze modificatie was al aangebracht op mijn Tiguan.
Ik kom terug op mijn probleem wat ik heb met mijn Tiguan met 1.4 TSI motor (150 pk). Mijn auto is 2x ter reparatie aangeboden. Na de laatste keer heb ik op advies van mijn dealer de importeur aangeschreven met de vraag dit probleem bij VW aan de orde te stellen.
De importeur reageerde met de opmerking dat het een bekend probleem is maar dat het geen defect is, maar een eigenschap die opgesloten ligt in de constructie van deze motor en dat er helaas geen verdere reparatiepogingen ondernomen gaan worden. M.a.w. je moet er maar mee leren leven!
Toen heb ik verzocht om schadeloos stelling op het moment dat er eventueel schade ontstaat als gevolg van deze ‘eigenschap’. Hierop kreeg ik eveneens een negatief antwoord.
Ik ben zeer teleurgesteld in de Volkswagenorganisatie en adviseer dan ook aspirant kopers van een 1.4 TSI motor “zint voordat je begintâ€
Gebruikersavatar
door Ronnie_B
#1045131
Je ken ook ATS Den Haag ff bellen.Hun reviseren handgeschakelde en automatische versnellingsbakken.
Die kennen er naar kijken en misschien kennen ze er achter komen wat het eventueel zou kennen zijn.
Het beste is wel om ff langs te rijden en dan hopen dat ie het geluid maakt ;)
Gebruikersavatar
door Pitje27
#1060931
Het Piepen komt van de Poulie van de waterpomp die de compressor aandrijft

daar is een gewijzigde poulie voor verkrijgbaar

gr
door nykl
#1094157
Ook mijn kersverse Tiguan heeft een bijgeluid. Een irritante hoge fluitgeluid die onstaat als je tegen 60 km per uur rijdt. Naar mijn mening komt deze van lins achter. Bij de garage denken zij dat het van de nieuwe band(-en) komt en dat dit wegslijt. Vreemd is dat het geen constante geluid is, de ene dag is ie duidelijker dan de andere. Persoonlijk denk ik meer aan een soort resonantie maar volgens de dealer is het niet zo.
Heeft iemand deze ervaring ook dan hoor ik het graag.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]