VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door volvwil
#921421
mooi verslag van een mooie bus.
Gaaf!
Grtz JW
Gebruikersavatar
door FABIAN
#923181
top vakantie gehad zo te zien 8)
mooi verslag ook, erg leuk om te lezen :thumb:
Gebruikersavatar
door Area51
#925044
Thanks, enneh bussen zijn ervoor om te gebruiken, niet alleen om te showen op meetings.
Vrijdagochtend vertrek ik -samen met een vriend- om 04:00 om naar deze meeting te gaan.
Vrijdag 1055km heen, zaterdag de meeting en zondag weer 1055km terug, want maandag
moet er weer gewoon gewerkt worden, nietwaar ??

Foto's komen dan na het weekend.
Gebruikersavatar
door Erik-Jan
#925062
Holy Shit wat een nette wagen...
en dat je er zo foutloos zoveel km mee kan rijden...
Schattige kinderen trouwens... vooral als ze slapen natuurlijk ;)
veel plezier met deze erg nette wagen
Gebruikersavatar
door FABIAN
#925063
ziet er ook weer veel belovend uit 8)
goede reis en have fun, ben benieuwd naar het verslag :thumb:
Gebruikersavatar
door Area51
#927742
Erik-Jan schreef:en dat je er zo foutloos zoveel km mee kan rijden...
Afgelopen weekend bijna 2400km in goed 54 uur tijd 8)

Afgelopen vrijdag 11 Juli met Richard (aka Scumbag) naar Oostenrijk geweest voor een spijlbus only treffen in de bergen
rondom de Grosglockner.

Vertrek vrijdag 11 Juli om 04:15, en rond 05:30 kwam het zonnetje tevoorschijn.
Afbeelding

Duitse grens om 06:00, en daarna een lange rit -zo'n kleine 800km- voor de boeg op de Duitse Autobahn.
Afbeelding

Onderweg veel files wegens wegwerkzaamheden gehad, en dat heeft ons totaal een kleine 2 uur extra reistijd gekost.
Zodra we de grote weg verlieten en binnendoor gingen rijden maakte het uitzicht echter alles goed !!
Afbeelding

Aankomst in Kals rond een uurtje of 19:00, en daar troffen we Frank (vwspijlbus) en Luc aan die net het eten op hadden,
maar ons wel de weg wezen.
Vanaf de doorgaande weg naar Lienz ligt Kals aan het eind van een doodlopende weg zo'n 12km (12% stijging) de berg in,
aan de achterkant van de Grosglockner.
Afbeelding

De hoofdstraat in Kals bood een ruime hoeveelheid spijlbussen uit Engeland, Oostenrijk, Duitsland, België, Nederland en Italië.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de topper van deze meeting.. ik zal in het type2 deze bus uitgebreid laten zien !!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdagavond de camping opgezocht waar Frank, Luc en een zooi Engelsen stonden.
Die nacht erg veel regen gehad, en de volgende morgen was het een grote blubberzooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdagochtend besloten om niet de toertocht van 10:00 - 18:00 en ruim 200km te gaan rijden, maar op eigen gelegenheid de
Grosglocknerroute te rijden. Eerst in het Dorp broodjes gehaald, en daarna de bergen in !!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, en hier het begin -we zijn er vanaf Lienz opgegaan- van de Grosglockner Hochalpenstrasse.
Het begon zo mooi, maar na een klein uurtje rijden kwam de regen en hagel met bakken uit de lucht.. tussendoor af en toe
nog de zon gezien, en dat leverde wel mooie plaatjes op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het hoogste -Bikers Point- punt wat op de route valt te bereiken, en waar je een mooi uitzicht hebt op de hoogste berg van
Oostenrijk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De afdaling....
Afbeelding

Afbeelding

Zonsondergang op de Autobahn.
Afbeelding

En 's nachts aan de pomp.
Afbeelding

Busje heeft het weer super gedaan !!
Al met al een kleine 2400km in 54 uur tijd gereden. Tempo op de snelweg lag zo'n beetje op 110 á 115 km/u, in de bergen
natuurlijk een stuk minder, alhoewel ik in de afdaling van de Grosglockner de nodige keren boven de 100 ben geweest :D
Gebruikersavatar
door tommievw
#927861
super gaaf! hier heb ik echt respect voor!
Gebruikersavatar
door tomsta1488
#981532
Inderdaad! Respect!!!!!!

Magisch mooie foto's van jou transporter met die bergen op de achtergrond :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :aanbid:
Gebruikersavatar
door martijn-mk2
#1009838
Ech geweldig zo'n boes 8)
Ooit zal ik er ook 1 hebben!
Gebruikersavatar
door lupoGTI
#1009861
leuk om te lezen dit.was de t1 nog niet eerder tegen gekomen hier op het forum.super mooi verslag!

veel plezier nog met de bus
Gebruikersavatar
door GijsK
#1019956
heel erg mooi werk,

hoe doet zo'n bus het eigenlijk in de bergen qua luchtgekoeldheid en 12% stijging? moet je dan nog goed op de temp e.d. letten?
Gebruikersavatar
door Area51
#1020002
Ik rij met een 1776cc (90 á 95 pk) type1 motor. Motor is luchtgekoeld, dus geen temperatuurmeter aanwezig, al merk ik wel als hij écht goed heet word. Dan verlies ik wat vermogen, en wil hij moeilijker op toeren komen. Grootste wens voor 2009 is dan ook een grotere oliekoeler, en electronische ontsteking. De bergen in kan ik gewoon met het lokale verkeer (plaatselijke helden uitgezonderd) meekomen, de berg af stuif ik iedereen voorbij, maar dat komt door de Porsche 993/996 rem setup.

Ik rij zo'n 10.000km per jaar (meeste km's in het buitenland) met deze bus, en gebruiksgemak en betrouwbaarheid staan bij mij op een gedeelde eerste plaatst, vandaar dat mijn bus ook niet extreem laag staat. Om die reden zijn ook de safari's er inmiddels weer uit en verkocht (te veel lekkage)
Gebruikersavatar
door GijsK
#1020012
kijk aan :) .. 993/996 setup dat had ik nog niet eens meegekregen. dat wil inderdaad wel remmen met zo'n bus! wat weegt een wagen als deze?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Je snapt het wel, maar eigenlijk ook weer niet... […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]