VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door DIESELPOWER
#589523
Super bus.
Ik vind die oude busjes zo ontzettend mooi.
Deze ziet er ook heel goed uit.
Jammer dat ze zo weinig op de vw meetings komen.
Dat zou ik graag anders zien.
Gebruikersavatar
door Area51
#591755
RITC schreef:hoe is het met het busje :lol:
Het busje staat klaar om as zondag weer voor 3 weken Frankrijk in te trekken .. vrouw mee,
kids mee en natuurlijk de nodige bagage :-
Wordt dit jaar z'n tweede ritje Frankrijk,want met Pinksteren zaten we voor een VW meeting
in Tours, zo'n 170km onder Parijs .. we hebben toen in 4 dagen tijd probleemloos een kleine
1500km gereden 8)

HIER in deze thread staan de nodige foto's.

Diesulpowâh schreef:Jammer dat ze zo weinig op de vw meetings komen
Ik stond vorig jaar nog op de MIVW meeting in Leiden .. ik was dit jaar graag weer gekomen,
maar we zitten dan in Frankrijk :D
Gebruikersavatar
door Area51
#617743
Area51 schreef:Het busje staat klaar om as zondag weer voor 3 weken Frankrijk in te trekken ..
Zo, de bus is weer thuis, na weer zo'n 3100 probleemloze km's door Frankrijk gereden te hebben 8)

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
door volvwil
#618055
gaaf zo met je eigen bus zo rond te touren en nog zonder probleem ook....goed werk afgeleverd!! en gewoon super mooie T1...
Gebruikersavatar
door Area51
#618320
Dit was nu z'n 10e buitenlandse trip in de vier jaar dat wij hem nu hebben.
Ik heb na aanschaf het nodige geinvesteerd in een goed onderstel en een
betrouwbare motor, en hou hem technisch goed bij. Zodra ik ook maar een
aanwijzing heb dat iets het gaat begeven, vervang ik het .. khou niet zo van
verrassingen, behalve in bed dan :wink:

Voor September staat z'n 11e tripje alweer gepland .. Vanfest in Engeland 8)
Laatst gewijzigd door Area51 op 15 jul 2007 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door FABIAN
#618412
nette bus alain 8)
maar zijn die achteruitrijlichten nou orgineel of varieert dit per type?!

PS link werkt niet http://www.vanfest.rg/
Laatst gewijzigd door FABIAN op 15 jul 2007 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door ap16v
#618436
Wat een geweldig ding :!: :!:

Nog heel veel veilige kilometers toegewenst :!:

Gr Abe
Gebruikersavatar
door Area51
#618492
FABIAN schreef:maar zijn die achteruitrijlichten nou orgineel of varieert dit per type?!
Mijn bus is in 1967 nieuw geleverd in Amerika, en daar waren deze achteruitrijlichten gebruikelijk.
Mijn bus is in 1972 met de 1e eigenaar meegekomen naar Nederland, vandaar ook het 1972 kenteken wat erop zit.
Voor Europa was 1 achteruitrijlicht vaak een optie ..

O ja, kheb de link aangepast .. was de o van org vergeten :oops:
Gebruikersavatar
door Area51
#920859
Zo, ondertussen is de bus ook alweer in Duitsland en Denemarken geweest. 8)

De bedoeling was om weer naar Frankrijk te gaan, maar een setje ouders wat een dag of 2 voor ons vertrek verregent terugkwam heeft ons doen besluiten de andere kant op te gaan.
Het weer in Denemarken zag er goed uit, en ook voor de eerste week zou het mooi blijven..

Zaterdag 7 Juni, vertrek om ongeveer 11:00 vanuit Rijswijk.
De reis gaat via Utrecht, Amersfoort, Oldenzaal, Osnabruck, Bremen, Hamburg, Flensbourg en Kolding.
Ons doel is Legoland wat in Billund lugt, een km of 40 bij Kolding vandaan.

Eerste stop in Duitsland, na een kleine 3 uur rijden.. ff het spul luchten.
Afbeelding

Omdat we allemaal vrij gaar en moe waren hebben we nog even doorgereden, maar al vroeg een camping in Duitsland opgezocht, ergens in de buurt van Bremen.
Afbeelding

Zondag 8 Juni, eindelijk het gevoel dat we nu echt op vakantie zijn !!
Hebben op ons gemak gegeten, alles opgebroken, en rond een uurtje of 11:00 reden we de camping af.
De rit door Duitsland gaat voorspoeding, wel heb ik af en toe het idee dat de 1776 wat klappen mist....
Nou ja, eind van de middag komen we op Gronninghoved strand camping aan, en krijgen -omdat het zo rustig is- een dubbele plek, vlakbij de speeltuin.
Afbeelding

Afbeelding

Maandag 9 Juni was een rustdag, en zijn we lekker het verwarmde buitenzwembad ingegaan.
Afbeelding

Dinsdag 10 Juni zijn we naar Legoland gegaan.. niet goedkoop, maar wel erg gaaf.. een soort Madurodam, maar dan alles van Lego en ook veel dingen voor de kinderen om zelf te doen.
Afbeelding

Afbeelding

Op de terugreis naar de camping was alles achterin al snel in coma :-D
Afbeelding

Bij terugkomst op de camping blijkt de tent te zijn omgewaaid :-?
We hadden in Legoland al zoiets dat het steeds harder ging waaien, maar net aan de kust (strand is 150 meter lopen) was het dus nog net ff ietsje hetiger geweest.
Afbeelding

Woensdag 11 Juni, de bus een dagje laten staan, en een dagje in de tent doorgebracht, lezend en spelend vanwege het omgeslagen weer.. overdag een graad of 18, 's nachts hooguit 8 !!

Donderdag 12 Juni, boodschappen gedaan in Christiaansfeld.. een stadje met 9000 inwoners, maar waar die
allemaal waren toen wij er waren, geen idee.. het was er erg rustig.
Donkere wolken pakken zich -letterlijk en figuurlijk- boven de westy samen, want wat loopt hij ***!! (censuur)
Onderin totaal geen vermogen meer, knallen, sputteren, niet goed oppakken.. alleen bovenin gaat het goed, maar om iedere dorpjes nou volgas in z'n twee door te rijden gaat me ook iets te ver.
Ik heb wel gezien dat er een carburateur staat te lekken, en ook omdat die voor mijn vakantie nog schoongemaakt zijn, wijt ik het probleem daaraan.. cilinder 2 krijgt te weinig benzine.. morgen maar eens naar kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag 13 Juni, een rustdag die we op de camping doorbrengen.. het weer is niet je van het -af en toe een bui- maar de temperatuur is niet verkeerd.
Toch besloten om morgen in te pakken, en nog even verder te trekken..

Zaterdag 14 Juni, weer vol bepakt staan we klaar om te vertrekken.
Bijna wil de bus bus niet aanslaan -we hebben hem express vrijdag de 13e een rustdag gegund- maar toch lukt het.. de camping betaald en richting Kloding gereden.. hij loopt hoe langer hoe slechter.. op de grote weg gaat het wel, maar de eerste de beste parking besluit ik te stoppen en te kijken. één carb lekt iets, maar niet ernstig. Besluit het nog heel even aan te kijken. Onderweg over de brug die het vaste land met het eiland Fynn verbindt.
Afbeelding

Afbeelding

Via Fynn (Odense) naar Lolland gereden, en dat moet met een veerpont.
Afbeelding

Als we de veerboot af moeten krijg ik de 1776 nog maar net gestart, en omdat het weer begint te regenen besluit ik een stukje door te rijden, en een veilige parkeerplaats op te zoeken. Pas een km of 20 verder is dat gelukt, en nu ben ik het zat.. ik waag nog één poging, en lukt dat niet, dan bel ik de ANWB.. trek de verdeelkap los, zet de motor op tijd, en zie tot mijn verbazing dat de puntjes (jaja, ik weet het, de electronische ontsteking ligt klaar, maar moet er nog steeds in) bijna dicht staan.. ik pak een schroevendraaier, stel ze op het oog, en het is starten en lopen !! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb komt omdat ik net voor de vakantie kleppen had gesteld en de puntjes had vernieuwd. Hierna loopt de 1776 als nooit tevoren deze vakantie.. kan weer normaal optrekken, 40 in z'n 3 rijden en doortrekken, enzovoorts. Als klap de vuurpijl is ook het zonnetje weer gaan schijnen, maar als we een uurtje later op een camping komen en een plekje uitzoeken begint het weer te regenen :-(
We besluiten dat we genoeg water hebben gezien en gevoeld deze vakantie, en huren een Hutte.. das een houten blokhut van alle gemakken voorzien. Iedere camping in Denemarken heeft er wel een paar staan.
Afbeelding

Afbeelding

Zondag 15 Juni, vaderdag !!
Vandaag besloten om in te pakken en terug naar huis te rijden.. de weersvoorspelling voor Denemarken belooft niet veel goeds, en dan zit ik net zo lief thuis (waar het ook daar nu slecht is). Maak nog één plaatje van de bus in het Deense landschap, en dan zijn we weg. Gelukkig is de veerboot naar Rody (die ons weer naar Duitsland brengt) maar 30 minuten van de camping af.
Afbeelding

De bus onderin de veerboot.
Afbeelding

En onderweg op een parkeerplaats in Duitsland, vlak voordat de regen weer met bakken uit de lucht kwam.
Afbeelding

De terugweg heeft de 1776 het voorbeeldig gedaan !! Geen klap meer gemist, en voor m'n gevoel bleef de motor ook koeler.
Al met al is Denemarken een mooi land. Weinig spectaculair (ik zie graag bergen), maar wel zeer vriendelijke mensen die bijna allemaal uitstekend Engels praten. De camping zijn een droom, zowel kwa voorzieningen als kindvriendelijk, wat dat betreft kunnen die Paturain vreters daar nog wat van leren.
Gebruikersavatar
door mice
#920883
Goed verslag en een mooie reis met zo'n bus zeg! :applaus:
Gebruikersavatar
door Area51
#920888
Thanks !!

Dit was alweer de 12e keer dat mijn spijlbus sinds de aanschaf in 2003 met ons in het buitenland was.
Volgende week -als alles nu een keer meezit- voor een spijlbusmeeting 3 dagen naar Oostenrijk !!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Lane assist pas bij 80km/h?

dat gaat zeker niet veranderend :-) de auto produc[…]

Alles in 1 keer proberen te wissen? Probeer het e[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieksga[…]

waarde bepaling

Goedemiddag, Ik vroeg mij af hoe iedereen de waard[…]

navigatie MIB2

Er komt geen nieuwe meer uit. Die voor de High i[…]

Rijbereik wordt berekend aan de hand van het verbr[…]

T roc meer geluid willen horen

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Stage 1 […]

Hoi allemaal, Ik heb een t roc uit 2018. Ik was b[…]