VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Area51
#1147695
Zo een paar maandjes geleden hebben we vast een globale route uitgestippelt die we dit jaar
met de spijlbus in de vakantie willen gaan rijden, hier een kaartje wat we in grote lijnen van
plan zijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Area51 op 20 jul 2009 10:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door FABIAN
#1156272
lekker ritje weer
hoeveel km heeft de bus inmiddels afgelegd, ben ik wel benieuwd naar!
iig een goede vakantie toe gewenst en we wachten het verslag weer af ;)
Have fun 8)
Gebruikersavatar
door Area51
#1156606
FABIAN schreef: hoeveel km heeft de bus inmiddels afgelegd, ben ik wel benieuwd naar!
Sinds de aanschaf in 2003 hebben we er nu zo'n 45.000km mee gereden.
De motor had reeds 20.000 gelopen in een T2b pick up en met onze 45.000 erbij heeft die dus 65.000 gelopen.
Aankomende winter gaat de motor uit elkaar en worden de koppen gereviseerd en komt er een nieuwe set zuigers en cilinders op.
Ik vervang liever -preventief- onderdelen dat dat ik ze moet vervangen omdat het stuk is.

Afgelopen donderdagmiddag/avond nog met de bus (en 3 vrienden) naar BBT geweest. Daar was een zgn pre Hessisch Oldendorf party.

Hier wat foto's, de rest staat HIER en HIER

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en wat een leuk spontaan stel is het, de wereldreizigers van www.bumfuzzle.com
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Area51
#1187990
Zo, na 18 dagen, 4400km en 7 landen te hebben doorkruist zijn we alweer een kleine 2 weken in het land. Bus heeft het weer super gedaan, geen pech gehad alleen in het zuiden van Frankrijk bij een graadje of 38 bleef het gas een beetje hangen en schakelde de bak erg stroef. Toen de temperatuur weer wat 'normaler' werdt verdwenen deze kleine probleempjes ook weer.

Een uitgebreidde fotoreportage volgt later, hier vast een voorproefje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Area51
#1338636
Vorig weekend zijn we met 16 spijlbussen de Belgische Ardennen ingedoken om daar (met nachttemperatuten tussen de -4 en -14) met gelijk gestemden een paar dagen rond te trekken, slap te ouwehoeren, maar vooral veel te genieten van het rijden met een spijlbus !!

Meer foto's en verhalen kun je hier vinden; http://www.spijlbussen.nl/smf/index.php ... 154.0.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Area51 op 04 jun 2010 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
door GSPT
#1338790
Echt super vet, en ik wist ook niet dat er nog ZOO veel van die bussen waren. De ene wat beter in tact als de ander, maar allemaal even mooi... T1 is een bus die ik ooit nog wil hebben...

Verder erg gaaf dat je hem nog zo intensief gebruikt, zal af en toe best behelpen zijn, maar het lijkt mij dat zodra je dan naar je busje kijkt dat dat een kleine moeite is om te overwinnen.

ERG GAAF!

Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
door lscholten
#1338949
Een echte liefhebber met zijn wagen! altijd mooi om te zien :D Nog veel plezier met de bus gewenst!
Gebruikersavatar
door Area51
#1339995
Thanks guys !!

Ik ben nooit een poetser geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn auto's niet bijhou.
Technisch is mijn bus 100%, daar zorg ik wel voor.
Morgen gaat de motor naar het revisiebedrijf.. na 72.000 km (20K bij de vorige eigenaar, 52K bij mij) is het tijd voor een lichte koprevisie en een komplete check up van spelingen en toleranties in het inwendige van de 1776cc motor.

Afgelopen weekend het blok kaalgehaald ..

eruit;
Afbeelding

bijna kaal;
Afbeelding

Kaal en klaar om naar m'n motorbouwer in Belgie te brengen;
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Area51
#1438012
Area51 schreef:
Nadat aanvankelijk bleek dat Gene Berg ze niet kon leveren zijn we een alternatief gaan zoeken.
Nieuwe VW brazillie koppen vielen af omdat ze minder koelribben hebben, nieuwe VW Mexico koppen vielen af doordat de uitlaatkleppen weer te klein zijn (aanpassen zou best kostbaar worden, zeker ook omdat de kop -orginele casting met wél voeldoende koelribben- niet echt goedkoop was) en als laatste optie hadden we Ahnendorp, die gecontroleerde (mbv X-ray) gebruikte VW koppen levert, bewerkt en met grotere in- en uitlaatkleppen. Dat zou wel betekenen dat de motor op de testbank zou moeten omdat de sproeierbezetting van m'n carb's dan niet meer klopt.

Gelukkig kwam er 2 weken geleden alsnog een mailtje van Gene Berg dat ze tóch een setje nieuwe koppen wilden leveren, met de juiste klepmaat, de juiste boring (90.5) en lichtjes CNC bewerkte verbrandingskamers, die nu zgn "hemi-sferisch" zijn geworden. Afgelopen vrijdag zijn ze op de post gegaan en Brian verwacht ze eind van de week hier. Heb ik nog ff de tijd om m'n versnellingsbakrubber te vervangen en -hopelijk- tijd om een trekhaak onder de bus te maken.
Zo, vrijdagavond heb ik bij Brian in Belgie mijn 'vernieuwde' 1776 opgehaald.
De nieuwe cilinderkoppen zien er erg mooi uit met hun maagdelijk schone in- en uitlaatpoorten .. heel wat anders dan de 72.000km koppen die er vanaf kwamen :E

Hier op de foto is duidelijk de 25mm dikkere type4 oliekoeler te zien .. die gaf zaterdagmiddag nog best wat hoofdbrekens en ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe die weer netjes 'in te pakken' :SCRATCH:

Afbeelding

Koeltunnel zit weer op z'n plek, nu de aangepaste koelbeplating voor de type4 oliekoeler nog monteren.
Afbeelding

Afbeelding


Area51 schreef:Nog een week of 6 en dan weer naar Oostenrijk voor het 2-jaarlijkse spijlbustreffen op de GrossGlockner !!
Donderdagavond 15/07 hoop ik om 20:00 uit Rijswijk weg te rijden .. OOstenrijk, here I come !!!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]

Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en nog aan het […]

Denk dat het linkje net wat anders beschrijft. Bij[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

Deze kan geupdate worden naar 1969 geen enkel pr[…]