VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Capo
#1065396
Misschien handig om 1 (sticky) topic te maken met allerhande links naar artikelen erin, zodat iedereen snel kan zien wat wel en niet mag.

Vandaag weer de vraag gekregen van iemand die is aangehouden waar dat artikel stond over het maximaal mogen uitsteken van de velgen.....


Uitsteken van velgen.
Gebruikersavatar
door roberto
#1065429
Kunnen die mensen toch ook op internet vinden bij overheids websites?

Ben het wel eens dat het handig kan zijn , dat alleen die wetten er dan in komen te staan die dan echt op onze hobby van toepassing zijn .

Zet het anders in --> Wat jullie als lid graag willen....

ik stem voor!
Gebruikersavatar
door flakfazer
#1065442
super leon hier hebben we wat aan.. alleen ik lees wel:

De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
a.
moeten goed zijn afgeschermd;

b.
mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c.
mogen niet aanlopen.


hoe zit dat met afschermen dan .. iemand enig id?

gr dennis
Gebruikersavatar
door Capo
#1065489
Zet eens een foto van je Cabbie erop Dennis!!!! Zullen ze lekker kwijlen hier........

@ Roberto: dan moeten ze elke keer zoeken, hier alles in 1 overzicht is wel net zo makkelijk!!!
Gebruikersavatar
door Ebut
#1065499
Goed idee. Sticky gemaakt, titel iets aangepast en link in de beginpost even wat netter gemaakt :ninja:

Dit wel op een voorwaarde: Hou het ontopic omtrent wetsartikelen. Vragen stellen, antwoord, ervaringen en kleine discussies is uiteraard van harte welkom, maar maak er geen scheldkannonades jegens de overheid/politie van, daar word ik niet vrolijk van ;)

Ik kom zo nu en dan wel eens langs om de stukken te verzamelen in de beginpost. Mocht dit je te lang duren, of dreigen onoverzichtelijk te worden, PB dan even ;)
door timberland
#1065544
flakfazer schreef:

hoe zit dat met afschermen dan .. iemand enig id?

gr dennis
dat er een goede spatscherm zit.
en niet zoals bijv een buggie totaal geen spatlappen.
als je begrijpt wat ik bedoel.

mooie topic alleen de sessie van de site is al verlopen
Gebruikersavatar
door flakfazer
#1065625
ja klopt je moet dan even bij artikel nr dit in voeren: 5.2.48 en 5.2.23
Gebruikersavatar
door vw-unit
#1071719
flakfazer schreef:super leon hier hebben we wat aan.. alleen ik lees wel:

De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
a.
moeten goed zijn afgeschermd; (dat het profiel van de band binnen de wielkas valt)
b.
mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c.
mogen niet aanlopen.
d.
de spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken van het origineel
Gebruikersavatar
door LuQ
#1164490
het loopvlak van je band mag simpelweg niet zichtbaar zijn (als je er recht achter staat, en naar bovenkant band kijkt uiteraard)
heb me met dit verhaal iig meerdere malen uit kunnen praten bij meneer agent, toen ik nog me golf 1 reed, waar de achterwielen 3cm uitstaken, maar de banden zover getrokken waren dat het loopvlak echt net onder mn spatbord rand viel ;)
Gebruikersavatar
door SjonnieG40
#1172221
het is net wat VWunit zegt....er zat hier een gozer op het forum met een breedbouw (rieger?) scirocco....11x15 velgen achter geloof ik...banden vielen netjes binnen de carosserie, maar de originele spoorbreedte klopte van geen kant meer natuurlijk...dacht dat hij dus wel mooi smalle wielen kon monteren...
Gebruikersavatar
door Salocin
#1205069
Hallo allemaal,

Even op de link van wetsartikelen gekeken. Kom er niet helemaal uit.

Wil blauwe kentekenplaten zetten op mijn MK1. Mag dit op een auto van 1978, zonee wat staat er mij dan te wachten kwa boetebedrag?

Gr. N.Jacobs
Gebruikersavatar
door gti_edition
#1205107
Salocin schreef:Hallo allemaal,

Even op de link van wetsartikelen gekeken. Kom er niet helemaal uit.

Wil blauwe kentekenplaten zetten op mijn MK1. Mag dit op een auto van 1978, zonee wat staat er mij dan te wachten kwa boetebedrag?

Gr. N.Jacobs
Blauwe kentekenplaten krijg je toch alleen als je de auto gezien wordt als oldtimer/belastingvrij etc. hoe je het maar noemen wilt :lol: (25 jaar en ouder toch :oops: )

Als je dat eventueel eerder doet.... Geen idee of je daar boete voor kan krijgen :roll:
Gebruikersavatar
door neovoid
#1205134
gti_edition schreef:
Salocin schreef:Hallo allemaal,

Even op de link van wetsartikelen gekeken. Kom er niet helemaal uit.

Wil blauwe kentekenplaten zetten op mijn MK1. Mag dit op een auto van 1978, zonee wat staat er mij dan te wachten kwa boetebedrag?

Gr. N.Jacobs
Blauwe kentekenplaten krijg je toch alleen als je de auto gezien wordt als oldtimer/belastingvrij etc. hoe je het maar noemen wilt :lol: (25 jaar en ouder toch :oops: )

Als je dat eventueel eerder doet.... Geen idee of je daar boete voor kan krijgen :roll:
Onzin.
Als je auto voor 1 januari 1978 op kenteken is gezet kun je bij de rdw een klassiek kenteken aanvragen.
Als je auto na 1 januari 1978 op kenteken is gezet mag het dus niet... boete is 90 euro

bron: http://www.oldtimernederland.nl/info/bl ... plaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
door gti_edition
#1205139
neovoid schreef:
gti_edition schreef:
Salocin schreef:Hallo allemaal,

Even op de link van wetsartikelen gekeken. Kom er niet helemaal uit.

Wil blauwe kentekenplaten zetten op mijn MK1. Mag dit op een auto van 1978, zonee wat staat er mij dan te wachten kwa boetebedrag?

Gr. N.Jacobs
Blauwe kentekenplaten krijg je toch alleen als je de auto gezien wordt als oldtimer/belastingvrij etc. hoe je het maar noemen wilt :lol: (25 jaar en ouder toch :oops: )

Als je dat eventueel eerder doet.... Geen idee of je daar boete voor kan krijgen :roll:
Onzin.
Als je auto voor 1 januari 1978 op kenteken is gezet kun je bij de rdw een klassiek kenteken aanvragen.
Als je auto na 1 januari 1978 op kenteken is gezet mag het dus niet... boete is 90 euro

bron: http://www.oldtimernederland.nl/info/bl ... plaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@ neovoid

:shock:
Ohh sorry hoor, wist niet dat ik je meteen op je pik trapte!! :?

Het was ook dat ik het neerzette op de manier van "volgens mij", er staat toch ook niet dat ik het zeker weet ofzo...

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]

Ik ben sinds een maand in het bezit van een VW UP […]