VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door johnnyb
#1116993
Ik heb ook een probleem met het slechte ontvangst.
Ik zelf heb een golf 5 1.9 tdi sportline..

Ik weet ook niet wat ik hier aan kan doen.
Gebruikersavatar
door marbin
#1117092
Ik hoor het ook vaker vind het echt raar dat het nog kan.
:(
Gebruikersavatar
door Stuko
#1118201
Golf 5 is een wel bekend probleem vanaf fabriek. Golf 4 heeft gewoon een simpele antennekabel.. Die moet je gewoon vervangen tot aan de 'spriet'. Setje kost iets van 15 euro.

Golf 5 is lastiger- de antenne zit normaliter in de achterruit verwerkt. Er zitten namelijk 2 soorten draden in- horizontale en verticale. Horizontaal is om de damp van je achterraam te krijgen. Verticaal zijn de antenne draden. Die gaan vaak kapot en wordt er een nieuwe antenne bij geplaatst achter je binnenspiegel... Zucht! :lol:
Gebruikersavatar
door marbin
#1118688
Oke en die kan je gewoon bij de VW daler halen?
Of is dat universeel.
En dan moet de hemel er ook uit zeker.
Dat is minder leuk werk. Maar zo is het ook niets.
Ik werk in dieren en daar heb ik niet eens 538.
Gebruikersavatar
door LouisTfsi
#1118795
Stuko schreef:Golf 5 is een wel bekend probleem vanaf fabriek. Golf 4 heeft gewoon een simpele antennekabel.. Die moet je gewoon vervangen tot aan de 'spriet'. Setje kost iets van 15 euro.

Golf 5 is lastiger- de antenne zit normaliter in de achterruit verwerkt. Er zitten namelijk 2 soorten draden in- horizontale en verticale. Horizontaal is om de damp van je achterraam te krijgen. Verticaal zijn de antenne draden. Die gaan vaak kapot en wordt er een nieuwe antenne bij geplaatst achter je binnenspiegel... Zucht! :lol:
Ik wil niet storen, maar ik heb sinds enkele maanden ook een golf V en ik moet zeggen dat de ontvangst super is, de antenne zit ook met 2 stekkers in de radio, pakt telkens het sterkste signaal. Misschien een slechte kabel?
Gebruikersavatar
door Stuko
#1119113
@ Louisxr3,.

Hangt er ook vanaf wat voor radio je erin hebt zitten ofcourse. Origineel of aftermarket. Ik had een Vdo Dayton Navi en nu een Pioneer- maar die Vdo Dayton had toch echt een betere ontvangst..

Maar een slechte kabel kan ook natuurlijk..
Gebruikersavatar
door LouisTfsi
#1119140
Stuko schreef:@ Louisxr3,.

Hangt er ook vanaf wat voor radio je erin hebt zitten ofcourse. Origineel of aftermarket. Ik had een Vdo Dayton Navi en nu een Pioneer- maar die Vdo Dayton had toch echt een betere ontvangst..

Maar een slechte kabel kan ook natuurlijk..
Misschien is dat zo, ik zag dat er 2 stekkers zaten aan de achterkant voor de antenne, ik ben van een RNS300 naar een MFD2-DVD gegaan maar de aansluitingen waren hetzelfde.
Gebruikersavatar
door HVB
#1122544
Ik had ook slecht ontvangst in mijn golf 4, terwijl de zelfde radio in mijn golf 3 erg goed ontvangst had. Na wat verder zoeken blijkt dus dat de golf 4 antenne een versterker heeft die net onder de antenne zit en 12 volt nodig heeft om te werken. Mijn radio levert zelf geen stroom aan de antenne kabel en dus moet er een adapter tussen, op te halen bij de dealer voor 17 euro (conrad heeft ze ook, kost 16 euro). Verkrijgbaar in DIN en ISO uitvoering. Het heet bij de dealer gewoon "antenne adapter", nummer ZA 000 054. Hopelijk helpt dit bij veel radio's, die van mij heeft nu beter ontvangst dan in de golf 3.

Trouwens dit gaat geloof ik alleen op als je een antenne hebt met zo'n draad er omheen gewikkeld.
door VinnymkII
#1122551
kan je niet een dunne antenne aan de binnen kan van je auto plaatsen?
Gebruikersavatar
door Golf18tee
#1122831
HVB heeft gelijk. In een mk4 moet je een antenneversterker plaatsen.
Gebruikersavatar
door rudie
#1122984
Golf18tee schreef:HVB heeft gelijk. In een mk4 moet je een antenneversterker plaatsen.
zijn die gewoon bij de dealer te halen of wat is anders een goede?
Gebruikersavatar
door dubspeed
#1122989
Het is heel simpel. Je moet inderdaad een antenne versterker gebruiken als je een niet originele VW radio gebruikt.
Wat moet je doen?
Haal de radio eruit zet tussen de antenne en de radio een antenne versterker (dus direct achter de radio en niet bij de antenne spriet). Deze antenne versterker is ook bij een Brezan, car-audio shop of anders bij de VW dealer te koop. Je moet de versterker wel even een plusje geven, is bij de meeste radio's de blauwe draad (of blauw/ wit), en dan moet het probleem verholpen zijn.

Succes
Gebruikersavatar
door marbin
#1123032
Oke oke klinkt goed er is dus nog hoop :D
Maar nu heb ik bij mij antenne kabel achter de radio een grijs blokje zitten.
Met een zwarte draad naar de ISO stekker.
Is dit dan een versterker? :???:
Gebruikersavatar
door Zoeperzoef
#1123054
Gebruik je ook al een antenne versterker? Ik had in mijn Golf 4 TDI en Polo GTI een antenne versterker gebruikt. Ding kost geen drol en werkt perfecto! In de MK4 GTI die ik nu rij heb ik geen last van slechte ontvangst.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.