VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1127485
wjb222 schreef:iemand met tips ?
bouwjaar 1998
komt uit duitsland word op kenteken gezet
km stand 179xxx

alle info is welkom

wil hem binnen nu en 2 weeken koopen :oops:
als je een golf iv gti wil koop dan eentje uit bj 2001/2002 met elektrische gaspendaal. Voor die bouwjaar zijn het allemaal mechanische gaspendalen. De motorische onderdelen zijn veel beter en kunnen daarom ook veel beter getuned worden.
#1127609
Slaat nergens op,zijn mechanisch qua sterkte indentiek buiten de 4 motion blokken om.

t mechanische gaspedaal heeft geen andere nadelen dan dat een cruise contole lastiger in is te bouwen en als voordeel ( voor sommigen) dat je er wel een BOV op kan plaatsen wat bij een electrisch gaspedaal weer voor problemen kan zorgen.
#1127629
Zijn niet mechanisch hetzelfde. Uitlaatlijn van 2001+ (AUM blok) is anders qua diameter, en de turbo is ook iets groter zodat er met chiptuning meer uit een 2001+ GTI/1.8T te halen is. (De K03s blijft een relatief kleine turbo, maar goed) Het 150pk AUM blok komt grotendeels overeen met het 180PK blok dat rond die tijd werd ingevoerd op de chiptuning na. Eigenlijk is het AUM blok een gedowntunede versie van het 180 PB blok, terwijl het '98 AGU blok als 150 pk is ontwikkeld.
Wil je het echt goed doen dan haal je een MK4 edition GTI, maar die zijn er niet veel. 210 pk.

Verder was mijn 1.8T een hele fijne auto, dus je bent op de goede weg. (Als je pegels hebt haal dan meteen een 1.4TSI, dies nog beter weet ik inmiddels)
door wjb222
#1127772
helaas laat mijn budget het niet toe om een nieuwere auto te kopen (ben een student :oops: )

maar die 1998 is dus wel gewoon goed om mee te beginnen
en eventuweel later chippen+bov+andere uitlaat?

heb nu een golf3 1.8cl dus ik ga er niet op achteruit 8)
#1127892
als je nu een 1.8je rijd dan is chippen en ander systeem onder de auto voorlopig niet nodig denk ik. ik rijd zelf ook een gti uit 98 zonder problemen, heb geen cruise control en clima, wel schuif/kant dak en gewone airco enz enz

en ik rijd al 15k zonder problemen en heb hem nu net 6maanden
#1128176
Ik denk dat het belangrijk is dat die de onderhoudsbeurten heeft gehad en ook de distributieriem vervangen is
Ik rij zelf ook met een gti turbo van 98 (ook zelf ingevoerd)die ik al 6 jaar heb en buiten een waterpomp(kwaal) om is er nog nooit iets kapot gegaan
Ik heb toendertijd met een standaard 150 pk proef gereden en dat vond ik zelf een beetje tegenvallen(had daarvoor een vr6 dus kan aan mij liggen)) Daarna in mijn huidige gti(met andere chip)en was gelijk verkocht en heb er nog plezier van hoewel ik toch voorzichtig voor een golf v gti aan het kijken ben
#1128623
FlasHie schreef: als je een golf iv gti wil koop dan eentje uit bj 2001/2002 met elektrische gaspendaal. Voor die bouwjaar zijn het allemaal mechanische gaspendalen. De motorische onderdelen zijn veel beter en kunnen daarom ook veel beter getuned worden.
apart. mijn 1.8T is van 2000 en heeft dus wel een electrisch gaspedaal.... enige voordeel daarvan is achteraf CC inbouwen. verder zijn de motorische onderdelen vrijwel identiek. jouw opmerking is een beetje voorbarig ;) :mrgreen:

het makkerlijker tunen is ook mogelijk bij een 'oude' 1.8T je dient dan alleende standaard K03s te vervangen voor een K04 turbo. op de sloop heb je deze turbo's voor een habbekrats. je moet wel een nette zoeken dan.
#1128829
AGU heeft K03
AUM en AUQ hebben K03s
Gebruikersavatar
door MaSe
#1129625
Paradox21 schreef:koop geen van 1998 wordt mij aangeraden..
Van mij is vw gti uit 1998. Tot nu heb ik geen motor problemen gehad (afkloppen!!) ik ben nog steeds tevreden, een duwje geven bij gaspedaal.. gaat ie als een donder ervandoor.. echt lekker man :mrgreen:

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.